Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

Jag har också beställt nu!!
Har en dotter som har alla Klara-böckerna i bokhyllan och jag var minst lika ivrig som hon att rusa iväg och köpa nästa bok så fort det kom en ny! Ska bli jättekul att läsa din vuxenbok!!
Skynda, skynda nu posten!! :bump:
 
Sv: Bukeromanen ....

Inte än i alla fall, antar att det beror på intresset. Jag tycker att det är jättekul att läsa in böcker så jag hoppas att det blir av.

Jag har just lagt in boken som tips på önskade böcker till Storytel. :D Beställt den har jag också gjort, wohoo!
 
Senast ändrad:
Sv: Bukeromanen ....

Känns märkligt att något jag har hittat på kan ha påverkat andra människors liv. Stort, faktiskt.:o

Men det måste du väl ha tänkt på förut?

Du har väl själv en relation till de böcker du läste som barn/tonåring, hästböckerna inte minst? Bara en sådan sak som att man som vuxen minns vad hästarna hette i en lång rad böcker, tyder ju på att man som ung är rätt öppen för litteraturens påverkan.
 
Sv: Bukeromanen ....

Miran, det är sååå kul att boken får ett sånt mottagande här på Buke:bow:. Det säger nog något om hur resten av hästvärlden kommer att kasta sig över den.

Nu väntar vi redan på fortsättningen av serien:

Bettan rider lektion
Bettan blir medryttare
Bettan och varmblodet
Aldrig graman, Bettan
Bettan hoppar studs
Bettan åker på klinik


Kan blir hur bra som helst:banana:
 
Sv: Bukeromanen ....

:love:

Så rart!

Känns märkligt att något jag har hittat på kan ha påverkat andra människors liv. Stort, faktiskt.:o

Åh, jag tror dina böcker satt outplånliga spår! Rentav blivit en del av mångas Barndom!

Nu var jag ju lite för gammal för att läsa Klara när de kom ut (fast jag har läst -och älskat!!- dem ändå ;) ) men de böcker jag själv läste i hästbokslukaråldern, finns för evigt i mitt hjärta. Och jag blev överlycklig när t.ex. Nan Inger kom ut med vuxenböcker! Så nu ska jag omedelbart läsa din!!! :banana::banana::banana:
 
Sv: Bukeromanen ....

Nu är den beställd... :)

Jättekul med med vuxenböcker i hästmiljö!
*hoppas på fler*

Passade på att göra lite reklam på facebook också.. :o
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag har lagt ut länken på Facebook som så många andra, detta sprids snabbare än en dagisförkylning!

Och alla undrar vi - finns jag med nånstans?:D
 
Sv: Bukeromanen ....

Men det måste du väl ha tänkt på förut?

Du har väl själv en relation till de böcker du läste som barn/tonåring, hästböckerna inte minst? Bara en sådan sak som att man som vuxen minns vad hästarna hette i en lång rad böcker, tyder ju på att man som ung är rätt öppen för litteraturens påverkan.

Jo, det är klart att jag har tänkt tanken tidigare, när jag får brev eller träffar någon som berättar vad böckerna betytt. Men det är ju ingenting jag går omkring och tänker på i vanliga livet eller när jag sitter och skriver. Det blir lite som en chock varje gång - att jag kan sitta här ute i skogen och påverka människor ... Jag berättar ju bara historier liksom.

Det är förstås jätteroligt men också lite skrämmande. :)

För övrigt är jag helt överväldigad över ert mottagande. Och rörd. Och lycklig.:love:

Och ganska rädd för vad ni ska tycka om boken ... men det är man ju alltid - det är ju ingen större idé att skriva böcker om man inte vågar bli läst ...;)
 
Sv: Bukeromanen ....

Miran, det är sååå kul att boken får ett sånt mottagande här på Buke:bow:. Det säger nog något om hur resten av hästvärlden kommer att kasta sig över den.

Nu väntar vi redan på fortsättningen av serien:

Bettan rider lektion
Bettan blir medryttare
Bettan och varmblodet
Aldrig graman, Bettan
Bettan hoppar studs
Bettan åker på klinik


Kan blir hur bra som helst:banana:

Ja det är fantastiskt kul!!!:D

p.s Påminn mig om att ALDRIG be dig om hjälp med att hitta på titlar ...:cool:

"Aldrig graman, Bettan" .... jag dööör ....:rofl:
 
Sv: Bukeromanen ....

Fast om vi nu pratar om vuxenhästböcker, borde väl titlarna - jag förstår inte vad du har emot mandalakis titelförslag! - gå i en mer mogen stil, såsom

Bettan hinner inte
Bettan får punktering
Bettan missar datum för hästvaccinet
Bettan missar besiktningsdatum för transporten
Bettan jobbar över
Bettans man jobbar över
Bettans man tar pengarna och sticker
Allergichock på dagis
Bettans fång-ångest


känns som hyperrealistiska bestsellers allesammans, tycker jag.
 
Sv: Bukeromanen ....

Fast om vi nu pratar om vuxenhästböcker, borde väl titlarna - jag förstår inte vad du har emot mandalakis titelförslag! - gå i en mer mogen stil, såsom

Bettan hinner inte
Bettan får punktering
Bettan missar datum för hästvaccinet
Bettan missar besiktningsdatum för transporten
Bettan jobbar över
Bettans man jobbar över
Bettans man tar pengarna och sticker
Allergichock på dagis
Bettans fång-ångest


känns som hyperrealistiska bestsellers allesammans, tycker jag.

Kreativiteten flödar ser jag ...:D

Tack för påminnelsen! Insåg just att jag höll på att missa att vaccinera om hästen i tid ...:eek:
 
Sv: Bukeromanen ....

Apropå vuxenhästböcker måste jag då, med min bakgrund bland raggsockorna, föreslå Bettan köper klimakteriemoppe:laugh:
 
Sv: Bukeromanen ....

För övrigt så recenserade jag en bok för dig någon gång när jag gick i mellanstadiet, då du gjorde ett författarbesök hos oss, har nog inte kommit över den upplevelsen än... :D

Undrar nervöst vad jag gjorde som du inte har kommit över än ...:crazy::D
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag börjar misstänka att min man tycker att jag läser för mycket för jag kommer inte åt provläsningen... Så jag får väl lov att beställa boken helt osedd! ;)
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag har tipsat om boken i min blogg nu. Boken ska beställas snarast och min nioåriga dotter som har läst alla Klara-böckerna kommer att bli grön av avund. :-)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp