Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 870
  • Visningar Visningar 121 354

Bukefalos 30 år!

Om någon av er lyssnar på den vill jag gärna veta vad ni tycker om uppläsaren. När man inte är superkänd och bestsellerförfattare så får man inte välja bland de kändaste namnen. Men jag tycker att hennes röst känns behaglig.

Nu har jag skrivit en vuxenbok till, men den här gången blev det ingen hästbok. I uppföljaren som jag skriver på nu dyker det dock upp lite hästfolk. Det var därför jag kom att tänka på det här med Bukeromanen. Var ett tag sedan jag hängde här, men är fortfarande tacksam över alla tankar och uppslag jag fått härifrån.

Skriver dock fortfarande för unga också. Till hösten kommer första delen i en trilogi som utspelar sig på Irland. I Connemara. 🐎🐎

Nu har jag skrivit en vuxenbok till, men den här gången blev det ingen hästbok. I uppföljaren som jag skriver på nu dyker det dock upp lite hästfolk. Det var därför jag kom att tänka på det här med Bukeromanen. Var ett tag sedan jag hängde här, men är fortfarande tacksam över alla tankar och uppslag jag fått härifrån.

Skriver dock fortfarande för unga också. Till hösten kommer första delen i en trilogi som utspelar sig på Irland. I Connemara. 🐎🐎
Den lär jag köpa och läsa vid tillfälle.:D

Jag tänkte lyssna på ”kunde varit vi” när nuvarande ljudbok är klar. Ska bli spännande eftersom jag numera själv bor i Dalsland 😊

Jag tänkte lyssna på ”kunde varit vi” när nuvarande ljudbok är klar. Ska bli spännande eftersom jag numera själv bor i Dalsland 😊
Tyvärr blev inte inläsningen den bästa av den boken. Eller, det kanske bara är jag som fortfarande är ledsen. För första inläsningen var en KATASTROF och fick höras om. Men då var skadan redan skedd. Ettorna pga inläsaren togs inte bort.

Men den nya boken har Lo Kauppi som inläsare och hon gör det fantastiskt. Så väldigt glad över det. 😀

Det är nog nu jag ska erkänna att jag ägt den första Bukeromanen sedan ungefär då den kom ut men inte läst den:o Så... lite supportande iaf :p Däremot har jag lyssnat på bukeroman 2 så förstår inte riktigt varför jag inte lyssnat på nr 1 som jag tror skulle passa mig bättre? Dags att ta itu med saken i sommar!

Det är nog nu jag ska erkänna att jag ägt den första Bukeromanen sedan ungefär då den kom ut men inte läst den:o Så... lite supportande iaf :p Däremot har jag lyssnat på bukeroman 2 så förstår inte riktigt varför jag inte lyssnat på nr 1 som jag tror skulle passa mig bättre? Dags att ta itu med saken i sommar!
Haha, tack för stödköp. 😅 Alla är fristående. Tycker själv att trean är bäst.

Det är ursprungsbukeromanen. Bukeroman två heter Kunde varit vi
och nu "trean" som bara heter Dy.
Tack. Jag ska be Legimus/myndigheten för tillgängliga medier läsa in tvåan och trean. Ettan finns där och jag gillade den!

(Det finns 75 titlar (!) när jag gjorde författarsökning för att se om jag stavat fel på tvåan och därför inte fick upp den. Deras sökfunktion är bedrÖvlig.)

Tips! Det har kommit en ny roman från samma författare nu i vår, Dy. Står på min att-läsa-lista i sommar och har lite sparat den för att jag gillar hennes böcker så mycket.
Men åh, tack, vad glad jag blir. Har ju skrivit mycket för barn. Men vissa historier går bara att skriva för vuxna. Så längtar efter att få göra det mer nu.

Tack. Jag ska be Legimus/myndigheten för tillgängliga medier läsa in tvåan och trean. Ettan finns där och jag gillade den!

(Det finns 75 titlar (!) när jag gjorde författarsökning för att se om jag stavat fel på tvåan och därför inte fick upp den. Deras sökfunktion är bedrÖvlig.)
Jag trodde alla mina böcker fanns där, utom möjligen de allra första. Men toppen om de kommer. Dock brukar väl deras inläsare låta rätt trist?

Liknande trådar

• Vill ni hjälpa mig med en ny "Bukeroman"?
  • Hästböcker ni minns
  • 30 år med Bukefalos!
  • Hur skulle du reagera?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka