Bukes bokcirkel 4

Bukefalos 30 år!

Vilka två böcker vill du läsa? Nedan hittar du info om varje bok.

• Vi som var lyckliga av Georgia Hunter

Röster: 3 37,5%
  • Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

• Svalors flykt av Majgull Axelsson

• Major Virvelvind av Nina Wähä.

Röster: 1 12,5%
  • Tanter på tåg av Jessika Devert

Röster: 2 25,0%
  • Brevbäraren i Lizzanello av Francesca Giannone

Röster: 4 50,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    8
Någon som listat ut vad som är en lämplig halvvägsplats? Jag borde hamna i mitten nånstans idag, men lyssnar på den så lite svårare att avgöra när jag inte i förväg vet namnen på kapitlen 😅

Jag kollade på boken på storytel att det är 352 sidor. Men jag hittade ingen innehållsförteckning i boken och orkar inte bläddra i mobilen för att hitta lämpligt ställe

Jag lyssnade lite förbi halva igår, och vet var k storyn som halva boken var, så inga problem att diskutera :)

Det här var egentligen ingen bok i min smak. Läsbar, absolut. Men jag hade önskat ett större djup i själva storyn.

Är inte jätteförtjust i manus som är applicerbara på vår nutid i den utsträckningen att man skriver om tiktok, insta osv.

Läser boken som pocket, och den slutar på sidan 409, så jag valde att stanna efter sida 206. Kapitlet avslutades med att det precis varit en brand i ett radhus.
IMG_20260511_214659.webp

Jag har läst hela nu och väntar med att diskutera till fredag då de flesta av mina tankar är kring boken som helhet :)

Vet inte om jag heller har så mycket tankar efter att ha läst halva, mer än att den överlag är tillräckligt bra och intressant för att jag ska vilja fortsätta läsa. Får nog återkomma i helgen när jag rimligtvis borde ha läst klart hela.

Har lyssnat på boken. Är inte helt klar men kommer kanske inte avsluta. Har inte riktigt fastnat för den. Vet inte varför.
Är det någon som vill diskutera boken eller ska vi gå vidare till nästa?

Åh, jag glömde skriva när jag lyssnat på hela. Jag gillade den, särskilt att det lite ”gick igen” mellan de två huvudpersonerna.
Otroligt tragisk bakgrund för den unga tjejen, men ändå fint att hon får hjälpen hon inte tror hon behöver och träffar vettiga vuxna längs vägen :)

Härligt att höra att det går bra för unga tjejen. Det gjorde ont i mig när jag läste om hur hon blev behandlad av killen i samma fosterhem i början av boken. :rage:

Jag har börjat lyssna, men tycker den är rätt seg. Är ju min nominering, så ska ta mig igenom men kanske behöver ett tag till 🙈 Spännande med att inläsaren gav boken en annan titel (en närmare direktöversättning av den engelska) än den riktiga 😅

Jag har börjat lyssna, men tycker den är rätt seg. Är ju min nominering, så ska ta mig igenom men kanske behöver ett tag till 🙈 Spännande med att inläsaren gav boken en annan titel (en närmare direktöversättning av den engelska) än den riktiga 😅
Jag gav upp :o Den fångade mig verkligen inte och känner att den var för lång för att tvinga mig igenom. Lyssnade ändå en fjärdedel..

Jag gav upp :o Den fångade mig verkligen inte och känner att den var för lång för att tvinga mig igenom. Lyssnade ändå en fjärdedel..
Haha nä jag fastnade inte heller.
Är det någin annan sim följer tråden som läst boken?
För övrigt såg jag att sista boken om Eva och Siv släpps på storytel imorgon. Så den tänkte jag nog börja med då :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka