Alltså nä... än så länge gillar jag inte boken alls. Jag stör mig alldeles för mycket på hur den är skriven. Det slängiga språket skaver för mig och blir tröttsamt att läsa. För att inte tala om kapitel efter kapitel där det beskrivs olika böcker, filmer, studier, psykologiska begrepp osv osv. De får mig att vilja stänga boken. Jag är liksom inte intresserad av att läsa ett utdrag från Julia Louis-Dreyfus podcast. Jag fattar att den ska vara essäistisk i formatet och inte en ren roman, men det blir a swing and a miss.
Gillar inte Nico, tycker hon är skitdryg. Huvudkaraktärer behöver inte vara sympatiska och bra, verkligen inte, men här ger det liksom ingenting. Jämför med June från Yellowface som absolut inte var någon sympatisk karaktär, men som ändå kändes givande och intressant att läsa om. Hela temat i boken, hämnd, faller också lite platt för mig. Jag upplever att boken vill få mig att tycka att det är något spännande och lite edgy i det hela, men nä... hämndfantasier har aldrig varit tråkigare.
Jag kommer läsa klart den, men jag kommer nog aldrig läsa något av Jägerfeld igen. Kanske är jag onödigt negativ, men det här var verkligen ingen bok för mig. Då röstade jag ändå för att vi skulle läsa just denna