Bukes julafton 🎄

• Tjatter
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare MiaMia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 1 271

Bukefalos 30 Är!

MiaMia

TrÄdstartare
God morgon kÀra BukevÀnner!

Startar en trÄd för att kunna hÀnga tillsammans och dela vÄr dag.
Oavsett hur mycket eller lite vi gör, och om det Àr festligt och juligt eller av mer modest slag.

FrÄn oss alla till oss alla - en riktigt god jul!

1766553706773.webp

Börjar med att dela en bild pÄ Ärets julgran.

Eller det Àr nog egentligen en tall. Tror jag, lite svÄrt att se nÀr den vÀxer mellan stolpen och plÄten till rÀcket.
Det Àr i alla fall nÄgon av tomtens smÄ nissar som har varit ute och pyntat fint trots att den stÄr lite otillgÀngligt uppe pÄ Trafikverkets bro. :)

Jag vaknade redan vid klockan 5, rÀttade gÄrdagens bingolott och vann 100 kr :D
Sen dess har jag suttit och druckit kaffe i soffan, kikat pĂ„ ”Eran punk i tre delar”. Ska snart packa mig ivĂ€g till jobbet, tĂ€nkte köpa Ă€nnu mer kaffe pĂ„ cafĂ©et bredvid jobbet ;)

Godmorgon och god jul! ❀
HÀr har ni hunnit Àta grötfrukost, öppnat varsitt paket och tÀnda i kökspannan. Sprakar mysigt om veden nu och snart blir det varmt och skönt.

Ska straxt koka spagetti och Ă€rtor till hönsen, det blir deras julgodis i Ă„r. Dom kommer gĂ„ bananas! 😅

IMG_7924.webp

God morgon. Jag har Àtit lite laxpaté och pratat i telefon med dottern som vÀntade pÄ att fÄ gÄ upp (tidigast 7 pÄ lediga dagar hos pappan).

Snart ska jag ivÀg och springa med ett gÀng, tomteluva pÄ! Kattvakt Ät bekanta pÄ hemvÀgen och sen blir det mys med katterna och brasa hela dagen.

God Jul 🌟🎅

Har varit uppe sen 4, influensa i huset sÄ blir till att vi hÄller oss hemma idag. Jag tycker egentligen det ska bli ganska skönt med att bara vara oss. TrÄkigt att barnen Àr sjuka sÄ klart, men dom Àr pÄ bÀttringsvÀgen och vi myser till det ordentligt hela dagen.

Skulle Ă„kt till min bror med familj och firat idag, men kĂ€nner mig inte helt 100 sĂ„ fixar inte 45mil i bil för nĂ„gra fĂ„ timmars firande 😱 KĂ€nns jĂ€ttetrist, sĂ€rskilt dĂ„ min bror blev vĂ€ldigt besviken.

Fick en fin promenad med massa lösspring för hundarna vid havet i morse, det var skönt. Nu ska jag gÄ och lÀgga mig en stund och förhoppningvis mÄ lite bÀttre i huvudet efter det.

Jag och sambon Ă„t mackor med gravad lax till frukost, och tog sen en promenad i kyligt men soligt vĂ€der. Åt mackor med vegobullar och rödbetssallad. Nu har jag och katten landat i soffan framför en film, med julmust och lite godsaker (som katten inte fĂ„r Ă€ta :p ). Vad jag gör idag? Äter :rofl:

Jag har fÄtt en gran av mina grannar, frÄgade dom om jag fick plocka en liten bordsgran i deras skog men de hade redan hÀmtat granar och hade nÄgra över jag fick ta. SÄ nu har jag en stor gran, lite gles men den andra de hade över var jÀttestor sÄ den hade jag nog inte fÄtt in i huset. Nu stÄr den i kallhallen och acklimatiserar sig. Funderar pÄ att koka lite svartvinbÀrstryffel och sen titta pÄ nÄgon julfilm.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • Valvaka!
  • Vad Ă€r en rimlig hyra/boendekostnad?

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur