Bukes julafton 🎄

• Tjatter
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare MiaMia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 1 271

Bukefalos 30 Är!

Jag firar med förÀldrar och dotter. Vi Àr i BranÀs sÄ förmiddagen tillbringade vi i backarna. DÀrefter har jag gÄtt PW pÄ myren, gjort lunch (risgrynsgröt med tillbehör samt tomteskumpa) och duschat.
Om en stund fika till Kalle Anka innan det ikvÀll Àr Svensson, Svensson, Karl-Bertil, julmat och julklappar.

1000034977.webp

Öppnat mitt sista paket i adventskalendern jag fĂ„tt av min kompis (hon fick en av mig ocksĂ„). Brukar spara paketet frĂ„n fjĂ€rde advent för att ha nĂ„got att öppna pĂ„ julafton :)

I paketet var tvÄ jÀttefina bomullstyger! Funderar pÄ om jag ska orka sy en liten stund idag :)

Det hÀnde nÄgot sÄ jag behövde Äka ivÀg.
Är nu trött och sitter i soffan med kaffe och vörtbröd. Sen ska jag somna tidigt.
Äta risgröt tĂ€nker jag gĂ„r lika bra att göra imorgon...
Önskar er andra en fortsatt trevlig kvĂ€ll.

God jul alla hĂ€rliga bukefalister đŸŽ„â€ïžđŸŽ„!

Jag Àr nyss hemkommen frÄn slÀkten och myser i soffan i nya lÀgenheten, ser pÄ Gilmore Girls. Mannen tar en tupplur och dottern pysslar med sina nya grejer. Julefrid och julemys. Och julelov! Det behövs, en ordentlig vila.

9eab7a23-64cb-426d-9515-b86f3194f4c5-1_all_54769.webp

Trevlig jul hittills :) . Mat hos förĂ€ldrarna och nu sitter jag hĂ€r med sprakande brasa i kaminen och Karl Bertil Jonsson pĂ„ TVn. MatlĂ„dejulklappen blev en succĂ© och sjĂ€lv fick jag ett jĂ€ttegulligt gammalt knĂ€ckebrödsskrin att hĂ€nga pĂ„ vĂ€ggen. I tjusig rosa fĂ€rg som passar SÅ bra i mitt gamla kök :) .

Haft riktigt bra jul hitills!

Börja desto sĂ€mre vakna med vĂ€rk och huvudvĂ€rk som var seg. NĂ€r kommit upp blev riktigt sen frukost med risgrynsgröt :d . Tagit lugnt fram tills julmiddagen som dela bara med sambon. Tradition ser jag pĂ„ "A Christmas Carol" Disneys Musse Piggs version och sen givetvis Ă€ven Kalles jul vid 15.05 😎.
Riktigt skönt fira sjÀlva ihop dÄ jag varit sÄ otroligt seg (ska fira senare med hans familj).

Nu vilar inför snart Äka till jobbet och jobba natt. :cool:

I Är tÀnker jag extra mycket pÄ vilken TUR jag har som har friska nÀra och kÀra att fira jul med :) . Det behöver inte vara nÄgot storslaget firande, men det Àr lycka att bara kunna njuta julmat och lÀttsamt prat med de viktiga personerna i livet. Jag tÀnker pÄ min vÀn vars fru Àr sÄ vÀldigt sjuk, och vilken ledsam jul de mÄste ha i Är. Och dÄ blir jag tacksam för det lilla fina, enkla hÀr i livet!

Sonen har somnat, sĂ„ glad och lycklig över vĂ„rt lilla julfirande hĂ€r hemma. KĂ€nner mig alldeles varm i hjĂ€rtat över att ha en sĂ„dan fantastisk unge faktiskt. đŸ„č❀

Nu har jag krupit upp i soffan och tÀnkte slöglo pÄ tv, men kÀnner att jag nog inte riktigt orkar.
Plockat fram en av mina - egenköpta - julklappsböcker istĂ€llet, och tĂ€nker spendera en timme eller tre med den. đŸ€“

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka