Du anvÀnder en gammal webblÀsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser pÄ ett riktigt sÀtt. Du bör uppgradera eller anvÀnda en annan webblÀsare.
Startar en trÄd för att kunna hÀnga tillsammans och dela vÄr dag.
Oavsett hur mycket eller lite vi gör, och om det Àr festligt och juligt eller av mer modest slag.
FrÄn oss alla till oss alla - en riktigt god jul!
Eller det Àr nog egentligen en tall. Tror jag, lite svÄrt att se nÀr den vÀxer mellan stolpen och plÄten till rÀcket.
Det Àr i alla fall nÄgon av tomtens smÄ nissar som har varit ute och pyntat fint trots att den stÄr lite otillgÀngligt uppe pÄ Trafikverkets bro.
Godmorgon och god jul!
HÀr har ni hunnit Àta grötfrukost, öppnat varsitt paket och tÀnda i kökspannan. Sprakar mysigt om veden nu och snart blir det varmt och skönt.
Ska straxt koka spagetti och Àrtor till hönsen, det blir deras julgodis i Är. Dom kommer gÄ bananas!
God morgon, Har precis klivit upp och slÀppt ut hÀstarna, tÀnt alla juleljus och fÄtt i mig kaffe och en skinkmacka . Nu tÀnkte jag fÄ fart pÄ kaminen och sedan se det sista avsnittet av julkalendern.
Snart ska jag ivÀg och springa med ett gÀng, tomteluva pÄ! Kattvakt Ät bekanta pÄ hemvÀgen och sen blir det mys med katterna och brasa hela dagen.
Har varit uppe sen 4, influensa i huset sÄ blir till att vi hÄller oss hemma idag. Jag tycker egentligen det ska bli ganska skönt med att bara vara oss. TrÄkigt att barnen Àr sjuka sÄ klart, men dom Àr pÄ bÀttringsvÀgen och vi myser till det ordentligt hela dagen.
Skulle Äkt till min bror med familj och firat idag, men kÀnner mig inte helt 100 sÄ fixar inte 45mil i bil för nÄgra fÄ timmars firande KÀnns jÀttetrist, sÀrskilt dÄ min bror blev vÀldigt besviken.
Fick en fin promenad med massa lösspring för hundarna vid havet i morse, det var skönt. Nu ska jag gÄ och lÀgga mig en stund och förhoppningvis mÄ lite bÀttre i huvudet efter det.
God Jul alla bukefalister! Har hunnit Àta frukost , festat till min keso frukost med en knÀckemacka med senapssill och titta pÄ sista avsnittet av julkalendern. Förmiddagen blir gymmet, till lunch risgrynsgröt och sen Kalle och julmat i eftermiddag. Kanske lite skrivande idag med. Julklappar efter lunch.
JÀttegod Jul alla. Jag och maken ska dela upp oss pÄ tvÄ firanden. Det kÀnns lite trÄkigt men men. Jag ska till mina pÀron ihop med sonen och sen pÄ kvÀllen ska jag jobba. 19 till 07 sÄ det Àr ett lÄngt pass.
Jag och sambon Ă„t mackor med gravad lax till frukost, och tog sen en promenad i kyligt men soligt vĂ€der. Ă t mackor med vegobullar och rödbetssallad. Nu har jag och katten landat i soffan framför en film, med julmust och lite godsaker (som katten inte fĂ„r Ă€ta ). Vad jag gör idag? Ăter
Jag har fÄtt en gran av mina grannar, frÄgade dom om jag fick plocka en liten bordsgran i deras skog men de hade redan hÀmtat granar och hade nÄgra över jag fick ta. SÄ nu har jag en stor gran, lite gles men den andra de hade över var jÀttestor sÄ den hade jag nog inte fÄtt in i huset. Nu stÄr den i kallhallen och acklimatiserar sig. Funderar pÄ att koka lite svartvinbÀrstryffel och sen titta pÄ nÄgon julfilm.
Kultur VÀlkomna att rösta!
DÄ Àr det dags att starta en ny omröstning för att vÀlja den tredje och fjÀrde boken som vi ska lÀsa. Omröstningen...
Tjatter OBS! Regler i nÀsta inlÀgg. Var snÀlla och skriv inget innan dessa postats sÄ att vi fÄr de tvÄ första i trÄden med lekstart och regler...
HÀstnyheter Det brutala Àr ju efter döden, sÄ för djuren spelar det ju ingen roll. Det jag menade med att det inte i sak Àr nÄgon skillnad mot...
SamhĂ€lle Ăven Moderaterna lokalt.
Varför inte liksom?
Engelska verkar vara okej i nÀstan alla lÀgen sÄ varför inte just arabiska?
Eller Farsi för...
Ăvr. Barn Haha ja, jag har absolut ingen aning om hur det gick till!
Efter en febrig kvÀll och 13 h sömn Àr han som sprillans ny igen och full av...
HundtrÀning Jag Àr en urusel förare och har till rÄga pÄ allt en malle. VÄgar knappt tÀnka pÄ vad folk tÀnker om oss bÄde i vardag och vid trÀning...
Hundavel & Ras Jösses anÄda! JÀttesynd med de tvÄ förlorade valparna, men rÀtt krasst sÀtt Àr det nog lika bra med de nio som blev kvar! Vilken kull...
HÀstvÄrd Som nÀmnts ovan, har du koll pÄ proteinet? Kanske unghÀsten nu nÀr den Àr avmaskad och fÄr tillgÄng till mer mat ocksÄ börjar "vÀxa...