Bukefalos 28 år!

Buketräff?

Då är det väl dags att du besöker Dalarna ;)

Jo det kan snöa en del här å det kan bli -30 men det är ju bara mysigt, vi behöver ju inte tälta just då ;)
Galoppera i snön, kasta sig i snön, göra snöänglar, åka skidor, åka långfärdsskridskor osv myyyyysigt!

Typ såhär mysigt ute på sjön :)
1503482_10153731060065223_1619387488_n.jpg
Minus 30 är på tok för kallt, jag äger inga vinterkläder och brukar liksom genomlida vintern i en vinterjacka jag inte ens kan knäppa, jag är för snål för att prioritera mig och så himla kallt är det ju inte i skåne :D Jag skulle frysa ihjäl! ;)

Skidor har jag aldrig åkt... vill du ta livet av mig?! :eek::p

Men det ser jättefint ut! Jag får med andra ord planera in en resa sedan. Men vet du vad? Hur mycketj ag än tycker om att åka tåg så är det nog ingen god idé på vintern, SJ brukar ha problem med att få fram tåg då :D
 
Då är det väl dags att du besöker Dalarna ;)

Jo det kan snöa en del här å det kan bli -30 men det är ju bara mysigt, vi behöver ju inte tälta just då ;)
Galoppera i snön, kasta sig i snön, göra snöänglar, åka skidor, åka långfärdsskridskor osv myyyyysigt!

Typ såhär mysigt ute på sjön :)
1503482_10153731060065223_1619387488_n.jpg


Såhär kan det se ut på ridtur
1017354_10152994278530223_992361323_n.jpg


Å såhär mysigt på sommaren :)
1380711_10153334007650223_994453119_n.jpg
Finare än Skåne. :)
 
Så coolt! :)

Oh vad jag saknar att åka tåg! Jag vantrivs med bussarna här. De är så knäppa, de ropar inte ut hållplatserna och har ingen infoskylt, man får GISSA sig fram var man är och jag hatar det, blir så stressad!!! :arghh: Jag skulle behöva åka till både jysk och öb i Nyköping, men jag vet inte var bussarna stannar, inte vilken buss jag ska ta och ... jag vet inte vart det är ens! Jag är PURKEN!!
Skånetrafiken fungerar oftast mycket bra, tycker jag.
 
Det slår mig nu, när du talar om Nyköping, att Oxelösund är beläget riskabelt nära Vagnhärad. Där bor den vän, som förvandlade mig till dräng. Hon kommer att förvänta sig att jag några dagar besöker hennes lantliga gym, om jag finns i närheten. ;)
Ja Vagnhärad åker man igenom minns jag! Riskabelt, klart du ska besöka din vän ;) OCh så råkar du går vilse också lite grann och träffa mig, sånt som händer när man är i närheten av Nyköping! :angel:
 
Skånetrafiken fungerar oftast mycket bra, tycker jag.
Tack, äntligen en som inte klagar! Jag har åkt tåg i Skåne regelbundet sedan jag var 13 år gammal och överlag har det funkat jättebra. Klart jag svurit över sena och inställda tåg, jag också, men med tanke på hur ofta jag åkt tåg så har det funkat finemang nästan hela tiden!
 
Ja Vagnhärad åker man igenom minns jag! Riskabelt, klart du ska besöka din vän ;) OCh så råkar du går vilse också lite grann och träffa mig, sånt som händer när man är i närheten av Nyköping! :angel:
Det skulle verkligen vara trevligt att gå vilse då. Äventyren på PM-sidan utspelar sig på gården i fråga.
 
Jag får i och för sig också frågan om var jag kommer ifrån. Eller klassikern: "Du är inte härifrån va?".

Nä. Jag är inte härifrån. Jag är från Katrineholm. Du vet, staden som ligger fem mil härifrån. Och som har samma dialekt. Men nej, jag är inte härifrån. Jag har bara bott här sedan 2010.
Katrinehlmare pratar lite kul :p Eskilstunor pratar gräsligt, jag får ont i öronen av dem!

Men du pratar ju inte konstigt?! Du pratar ju helt normalt liksom!
 
Men Falun är lagom åt dig ;) Annars kan du ju flytta till Svärdsjö och @athena_arabians ;)
Vi har skog å vatten här med... Eller vatten å vatten, pölar iaf :P

Borlängeborna säger Bölänge, och snöger det är att det snöar ...

Jaa, då kan vi ta med @Enya till Tuna-Tutten och handla! Då får hon ju chansen att avnjuta(?) den lokala dialekten :D Sedan åker vi tillbaka till Falun/Svärdsjö där man pratar som folk :p
 
Minus 30 är på tok för kallt, jag äger inga vinterkläder och brukar liksom genomlida vintern i en vinterjacka jag inte ens kan knäppa, jag är för snål för att prioritera mig och så himla kallt är det ju inte i skåne :D Jag skulle frysa ihjäl! ;)

Skidor har jag aldrig åkt... vill du ta livet av mig?! :eek::p

Men det ser jättefint ut! Jag får med andra ord planera in en resa sedan. Men vet du vad? Hur mycketj ag än tycker om att åka tåg så är det nog ingen god idé på vintern, SJ brukar ha problem med att få fram tåg då :D

Men alltså -30 är inte så kallt som det låter, det är liksom skönt kallt.
Men man måste såklart ha riktiga vinterkläder, men det behöver man faktiskt i Skåne med!
Vi skulle se till att ekipera dig med lämpliga kläder :)
Men det är inte -30 för jämnan här så det behöver du inte oroa dig för.

Haha nej jag vill verkligen inte ta livet av dig, däremot skrattar jag gärna åt/med dig när du försöker lära dig att åka skidor :D
Det är faktiskt jättekul! Du kan få proffshjälp att lära dig :)
Äsch du kan visst åka tåg på vintern, det har aldrig strulat för oss när vi ska ned till Arlanda och vi reser typ bara på vintern ;)
 
Tack! :) Utsikten gör sitt till där. Taget i... juli, helt underbart vackert där! Barnsligt kul att gå på gångbroarna! :D

Jamen meningen var att jag skulle till nyköping för att bukefalister tyckte det var en lagom stad och när jag tittade på bilder så såg det så fint ut (jag älskar staden fortfarande, favvis), och har stått på kö på lägenhet länge. Men så satte jag in en "depserat-annons" och fick hyra den här lägenheten och jag tänkte att jag inte hade mycket till val att hoppa fritt rakt ner för stupet just då för min hyresvärd ville att jag skulle flytta då han behövde gården igen. Bättre med en tvåa här än en akutlägenhet av soc. i Höör :D

Egentligen tyckte jag staden verkade tråkig första gången jag var här. Inget speciellt. Men nu... ja, jag stannar här, blir inte Nyköping på några år om jag kan undvika det! Nyköping kändes hemma redan första gången jag var där, men hemma här har vuxit sig starkt under den här tiden här.

Jag tröttnade på skåne, på det platta, på åkrar och på mytcket. På min familj som höll på att ta knäcken på mig till slut. De är inte som jag och jag kände mig inte hemma som medlem i deras familj. Och trots att jag faktiskt inte rest något och knappt varit i Sverige, så tycker jag om det och har alltid tittat längtansfullt när jag sett SJtåg rullat i väg. Godstågen skulle jag vilja köra, det verkar så kul, så jag har liksom alltid haft en längtan Bort från vad jag haft.

Jag har aldrig varit i Dalarna. Tror jag. Om man inte åker igenom det med tåg när man ska till Umeå ;)

Men det snöar väl massor i Dalarna??? Jag är ju skåning från början, vi har ju ingen snö där nere :eek::eek::nailbiting::nailbiting:

Så mycket snöar det inte plus att vi har underbara vintrar, inget fuktelände som söderöver då det känns som -20 när det är -5 pga fukten!

En del av min trädgård i januari i år:


:love:
 
Njae alltså mina första vintrar här så snöade det ju huuuur mycket som helst!
Men förra året var det ju katastrof, knappt någon snö alls :(

Det varierar ju men jag har varit i Norrland så många vintrar nu så jag har blivit härdad ;)

Stekenjokk i början av maj 2014:



Japp, jag står på en väg och lutar mig mot snövallen. Vallen på andra sidan var ännu högre. Kan tillägga att jag är 167 cm lång.
 
Det varierar ju men jag har varit i Norrland så många vintrar nu så jag har blivit härdad ;)

Stekenjokk i början av maj 2014:



Japp, jag står på en väg och lutar mig mot snövallen. Vallen på andra sidan var ännu högre. Kan tillägga att jag är 167 cm lång.

SNÖÖÖÖ!!!!!!!!! Jag ÄLSKAR snööö! :love::love::love::love::love:

Synd att det bara tar så lång tid för sådär mycket snö att smälta när man vill ha sommar...
 
Men alltså -30 är inte så kallt som det låter, det är liksom skönt kallt.
Men man måste såklart ha riktiga vinterkläder, men det behöver man faktiskt i Skåne med!
Vi skulle se till att ekipera dig med lämpliga kläder :)
Men det är inte -30 för jämnan här så det behöver du inte oroa dig för.

Haha nej jag vill verkligen inte ta livet av dig, däremot skrattar jag gärna åt/med dig när du försöker lära dig att åka skidor :D
Det är faktiskt jättekul! Du kan få proffshjälp att lära dig :)
Äsch du kan visst åka tåg på vintern, det har aldrig strulat för oss när vi ska ned till Arlanda och vi reser typ bara på vintern ;)
Äsch jag vet, jag packar ner kläder, mina Vita blixten (militärskidor) och packar in Enya också i bilen och så kommer vi och så får hon lära sig att hasa lagg. Bra va? :idea: :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan! Jag skrev tidigare en tråd om våra hundar och det var ang runmsren heten.. Valpen är idag 9 månader och är en fransk bulldog...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp