Sv: Buktande diskar
Det hela började i februari med att jag fick väldigt ont. Kunde inte sitta,ligga eller stå still utan fick vandra runt i flera timmar. Har haft flera ryggskott som brukar gå över på någon v. Men den här gången gick det inte över och kändes inte heller som det brukade göra. Kontaktade min naprapat som efter 5ggr tyckte jag skulle röntgas för min rygg betede sig "underligt". Hade en kraftigt huggande smärta på höger sida långt ner nästan i skinkan. Strålade även ner i höftern. Musklerna var stenhårda och onda. Eftersom jag har haft mycket problem med ryggen vet jag sen förut att motion gjort mig bättre. Men nu blev det i stället tvärtom. Ju mer jag rörde mig ju ondare fick jag.
Efter 7 v kontaktade jag vårdcentralen där även läkare och sjukgymnast kliade sig i huvudet och tyckte min rygg betede sig underligt. Träffade en annan läkare också och som sa att det bästa för onda ryggar är att röra sig så mycket som möjligt men efter att läst journalen och undersökt mig avrådde han mig från att lyfta, dammsuga, gå för mycket mm Sen blev det röntgen som visade artros i smålederna, 2 buktande diskar och sänkta mellankotskivor. Vilket vad jag förstod inte var så anmärkningsvärt eller har jag fattat fel.
Sjukgymnasten säger att jag verkligen inte är något skolexempel. Är sjukskriven men ska börja jobba 25 % snart. Som jag har tjatat mig till.
Det känns ungefär som att dom tycker ja ja skyll dig själv.
Nu börjar jag bli rädd när ni alla säger att det inte är så märkvärdigt med buktande diskar, är det nåt dom döljer för mig???