Buktande diskar

Sv: Buktande diskar

Svarar istället för cilla (även om hon kan svara bättre och mer ingående..). De kan det vara. Med tanke på dina symtom och "artros i smålederna" så tolkar jag det som det. Men det vore intressant att höra exakt vad som stod i röntgensvaret.

Sv: Buktande diskar

Lycka till att komma igång med ridningen och hoppet igen!

Vet inte vad buktande diskar innebär riktigt men haft ryggproblem i många år (diskkompressioner vill jag minnas att de sa men det var ett tag sen).

Första läkaren sa att jag skulle lägga ridningen på hyllan men kände att det gjorde betydligt mer ont av att köra (jobba med trav). Sen paja kroppen helt (av annan medfödd sjukdom) så fick sluta jobba med hästar utan hjälpte till med bekantas hästar med det jag klarade av. Ryggproblemen var ständigt trassel men med mkt promenader och cykling så hölls den i uthärdligt.

Men för 5 år sedan började jag rida islandshästar och de funkade perfekt för min kropp. Sen för ca 3,5 år sedan så blev det en egen så det blev mer och regelbunden ridning och min rygg blev bara bättre och bättre. Den delen av ryggen är fortfarande låst och stel men smärtan är MKT mindre än innan.

De läkarna jag har haft sedan dess har sagt att vad du än gör så sluta aldrig med ridningen. Sjukgymnasten är dock skeptisk men hon har ingen erfarenhet av ridning så tar det med en nypa salt. Dock jobbar hon med att minska min överrörlighet och höfterna skulle kanske bli bättre men resten av kroppen då.

Helt underbart att nästan slippa ryggvärken och hade ofta innan väldigt ont och ryggskott med jämna mellanrum.

Dock beror det på vilken häst hur det funkar och började med korta stunder

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 290
Senast: dream
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Ceta
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka