Bygga för att torka täcken

jennyjenny

Trådstartare
Blä vad dyrt det är att torka täcken!
Men vad kan vara det mest ekonomiska med hänsyn både till byggkostnader och uppvärmning. Jag räknar med 10 täcken.

Bygga eget torkrum
Sätta täckestork i ett frostfritt (uppvärmt bara till minst 4+)
Eller något annat. Ge mig gärna bra idéer.
Behöver hitta på något som är riktigt smart. Sambon blev chockskadad när jag sa att torka täcken är ett måste för mig.
/Jenny
 
Det jag kommer att tänka på är att det är billigare att torka med avfuktare än med enbart värme. Så separat torkrum med avfuktare kanske?
 
Vi har en avfuktare, dock klara den nog inte 10 st dygnsura täcken samtidigt "över natten" utan det tar lite längre tid.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 287
Senast: Calmiche
·
Anläggning Jag är redan trött på blöta täcken, har iget rum att ha dem i för att de ska torka och råkar det bli minusgrader under natten då man...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 178
Senast: HannaZ
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 567
Senast: Keb71
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 056
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp