Byta foder till fånghäst

M

maisan

Min pålle behöver byta ut sin foderstat eftersom han inte håller upp hullet på det han äter nu. Bl.a så tänker jag börja med Lusern. Det jag funderar på är att sommaren närmar sig o då ska man ju minska på fodret för alla hästar o ändå mer för fånghästar för att undvika fler fångattacker.... Så jag vet inte om det är så smart att börja med nåt nytt nu? fast samtidigt så magrar ju hästen (han är ju inte jättemager än, men revbenen börjar synas ganska väl) o det är ju inte heller bra... Hur skulle ni göra? :confused:
 
Sv: Byta foder till fånghäst

Har själv en fångponny som jag ska göra foderbyte till. Jag gör mitt foderbyte nu med en gång, men det lär ta flera veckor innan jag bytt färdigt
 
Sv: Byta foder till fånghäst

ja, jag hade ju räknat med att det kommer ta månader för mig eftersom man helst bara ska byta/öka en sak i taget o sen vänta nån vecka till nästa byte/ökning, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga då man snart ändå måst börja trappa ner på fodret igen?
Hans foderstat blir ju helt fel om jag kanske bara börjar med en ändring nu före sommaren... äh, va svårt d är.
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 253
Senast: Cocos
·
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 240
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 227
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 268
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp