Byta försäkringsbolag?

Det är många jägare i min omgivning som bara har olycksfallsförsäkring på sina hundar, och betalar runt 500-1000kr/år och hund. Jag kan kolla vilka försäkringsbolag dom har om du vill? :)

Andra verkar intresserade, jag vill ha täckning för artroser osv också - det är ju tyvärr inte olycka utan förslitning/sjukdom...
 
Andra verkar intresserade, jag vill ha täckning för artroser osv också - det är ju tyvärr inte olycka utan förslitning/sjukdom...

Sånt har jag inte stora förhoppningar att få ut på försäkring ändå med en ras som min - kan vara överdriven skepsis, men... Överlag känner jag mig inte särskilt trygg med vad försäkringen täcker och inte, och hur klart det är i förväg - den tryggheten är ju något man betalar för, så det blir ett minus för mig.

Sen är det ju en risk att inte ha hunden försäkrad, men det finns ju inga garantier ändå... Ska inte säga att jag bestämt mig 100% (och måste kolla upp vad som täcks och inte), men i mitt fall känns det som ett intressant alternativ. :)
 

Det verkar som att många har Agrias Jakthundsförsäkring, och den är ju inte aktuell för dig ändå tyvärr.
För dig som använder din hund vid jakt
Försäkringen är en olycksfallsförsäkring för jakthundraser och blandraser med raser av jakthundtyp. Jakthundsförsäkringen är en färdig paketlösning som du inte kan kombinera med någon annan av Agrias hundförsäkringar.

I försäkringspaketet ingår en veterinärvårdsförsäkring med marknadens högsta ersättningstak, 50 000 kr. Du kan dessutom få ersättning för kostnader för rehabilitering och medicin om de är kopplade till olycksfall eller skador som försäkringen ersätter.

Jakthundsförsäkringen har också en livförsäkring som ersätter upp till 10 000 kronor vid dödsfall orsakad av skador eller olycksfall. Den ersätter även om din jakthund blir stulen eller springer bort.

Veterinärvårdsförsäkringen har en fast självrisk på 2 300 kronor och en rörlig självrisk på 15 procent. Den fasta självrisken gäller för en 125-dagars behandlingsperiod. Som mest betalar du tre fasta självrisker per år.
 
Det verkar som att många har Agrias Jakthundsförsäkring, och den är ju inte aktuell för dig ändå tyvärr.

Attans, nä det är ju inte precis Monsters specialitet. :D

Men tack för att du luskade! :up:
Jag får luska vidare under våren, jag har ju rätt länge innan nuvarande försäkringsperiod går ut (till hösten) så jag har gott om tid att leta och fatta ett beslut...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
930
Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 185
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Tror jag startade samma tråd förra året men nu har jag fått årets försäkringsbrev och det landar på 14.400 kr. Det är mycket pengar...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp