Är inte den frågan bättre ställd till TS eller av TS till en tänkbar arbetsgivare?
Jo, det är klart. Det är ju till TS jag ställer den, detta är ju @Magiana s tråd som hon läser?

Jag tycker ofta i trådar liknande denna där någon efterlyser ett fysiskt omväxlande men inte slitsamt jobb som inte är stressigt och inte kräver utbildning, så föreslår folk kyrkogårdsskötsel. Hur många såna jobb finns det egentligen? Är det en heltidare på varje kyrkogård?

Jag tänker att ditt nuvarande jobb är nästan så bra det kan bli med din kravlista. Jag känner knappt till några jobb som inte har åtminstone ett par av de stressorerna, så jag skulle säga att du har verklig tur som hittat ett jobb som inte har någon av dem. Särskilt med tanke på att det dessutom är inom en halvtimme från ditt hem och inte kräver utbildning eller någon form av arbete med siffror.

Då hade jag hållit stenhårt i mitt jobb som gjorde att jag kunde bo kvar i mitt hus och slapp pendla, och försökt att hitta sätt utanför jobbet för att förverkliga mig själv.

Du har tur som har det jobbet du har! Det är inte stressigt, du slipper pendla. Ditt jobb möjliggör ju att du bor där du gör. Försök uppskatta det faktum att du kan arbeta så (med ok lön dessutom!) istället för att känna dig besviken över att du inte kan byta.

+1 på dessa. För mig har du drömjobbet @Magiana :)

Jag tänker att ditt nuvarande jobb är nästan så bra det kan bli med din kravlista. Jag känner knappt till några jobb som inte har åtminstone ett par av de stressorerna, så jag skulle säga att du har verklig tur som hittat ett jobb som inte har någon av dem. Särskilt med tanke på att det dessutom är inom en halvtimme från ditt hem och inte kräver utbildning eller någon form av arbete med siffror.

Då hade jag hållit stenhårt i mitt jobb som gjorde att jag kunde bo kvar i mitt hus och slapp pendla, och försökt att hitta sätt utanför jobbet för att förverkliga mig själv.

Du har tur som har det jobbet du har! Det är inte stressigt, du slipper pendla. Ditt jobb möjliggör ju att du bor där du gör. Försök uppskatta det faktum att du kan arbeta så (med ok lön dessutom!) istället för att känna dig besviken över att du inte kan byta.
Förvisso. Samtidigt känner jag mig väldigt omotiverad och med min bristande koncentrationsförmåga känner jag mig dålig på mitt jobb. Jag gör ofta fel numera. Och vissa arbetsuppgifter tar emot att utföra.

Och vilka värderingar är det du motsätter dig, mer exakt? Lika värde för alla människor? Hjälpa när man kan?
Tron på en Gud och en högre makt. Själva religionsgrejen.

Städning, som du nämner, är i allra högsta grad ett fysiskt jobb eftersom det inte går att sitta still när man städar. Städning är f.ö. också ett ensamt jobb (som dessutom är enformigt) och jag vill ha lite sociala kontakter.

Städning behöver inte vara ett ensamt jobb. Beror väl lite på var man hamnar.. jag träffar massor av folk varje dag och har fått vänner för livet :)

Städning behöver inte vara ett ensamt jobb. Beror väl lite på var man hamnar.. jag träffar massor av folk varje dag och har fått vänner för livet :)
Jag har ju haft städning på 3 jobb och alla dem har det varit ensamarbete på. (Skola, bageri/butik samt kontor).

Och du är säker på att det har specifikt med jobbet att göra och inte med en eventuell depression?
Vet inte, men jag upplever att min hjärna fungerar sämre och sämre hela tiden. Exempelvis så slutade jag läsa böcker för ganska många år sedan efter en stressig tid, eftersom jag inte minns vad jag läst.

Vet inte, men jag upplever att min hjärna fungerar sämre och sämre hela tiden. Exempelvis så slutade jag läsa böcker för ganska många år sedan efter en stressig tid, eftersom jag inte minns vad jag läst.
Jag tror att det kan ha att göra snarare med utbrändhet och stress, ev depression, än ditt jobb. Men det kan jag givetvis inte svära på.
Enligt länken ovan är genomsnittslönen 28100:- iaf. Självklart lägre som ingångslön förmodar jag men ändå!
Låter högt tycker jag. Men det kanske stämmer.

Om jag var du hade jag funderat över om det var jobbet som var problemet.

Om det var det så måste du nog fundera vad som är viktigast. Vill du bo kvar där du bor så antingen får man ta de jobb som finns.
Alternativt starta eget? Antingen med de kunskaper du har idag tex administration/ hemsidor och det du skrev eller vidareutbilda sig.
Då hade jag kollat på distansutbildningar och KY - utbildningar.

Funderar på om du kan utöka ditt sociala liv istället för att byta jobb. Finns det ett bibliotek inom rimligt pendlingsavstånd? Om du har bärbar dator kanske du kan sitta där och arbeta några timmar i veckan? Lite miljöombyte och sociala kontakter men ändå en lugn miljö. Eller så kanske de har en bokcirkel du kan gå med i? Många bibliotek har ju språkcafeer för de som behöver träna sig att prata svenska också om du kan tänka dig att hänga med på det och vara lite lärare. Kanske inte alls din grej men du skulle garanterat lära känna människor!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka