Byta lås själv?

Lyan

Trådstartare
Är det svårt att byta en sådan här själv? Jag har tappat min nyckel och hade gärna sluppit att betala ett antal tusenlappar för att byta 😓
F4105499-6AF8-42D2-86FD-67C9CD346CFE.jpeg
 
På min dörr var det väldigt enkelt, det enda verktyg som behövdes var en vanlig skruvmejsel.
 
Det låter väldigt lovande! Då ska jag bara hitta en i rätt längd för har förstått att det kan skilja mellan olika dörrar
 
Används det inga huvudnycklar i fastigheten? Så det är krav på att sätta in ett lås som stämmer med var fastighetsägaren vill ha där?
Det finns det nog inga kvar så många lås som är bytta till höger och vänster. För denna hyresvärden så gäller det absolut billigaste möjligt och huset är fruktansvärt misskött och man får inget lagat som gått sönder. Det tog fem år för mig att få en lampa i hallen och han bryr sig inte om trasiga lås eller inkräktare. Han hade inte ens koll på när det var en huvudnyckel på vift (när de fortfarande fanns för 10 år sedan)
 
Det finns det nog inga kvar så många lås som är bytta till höger och vänster. För denna hyresvärden så gäller det absolut billigaste möjligt och huset är fruktansvärt misskött och man får inget lagat som gått sönder. Det tog fem år för mig att få en lampa i hallen och han bryr sig inte om trasiga lås eller inkräktare. Han hade inte ens koll på när det var en huvudnyckel på vift (när de fortfarande fanns för 10 år sedan)
Är det ett lägenhetshus finns det ett låssystem. Mycket viktigt att du inte byter lås själv då! Det kan bli skitdyrt.

Prata med hyresvärden. Eftersom du kan öppna och byta kolv själv så kommer det inte kosta flera tusen att byta, utan några hundralappar som mest.

/fd nyckel- och låsansvarig inom stor fastighetskoncern.
 
Är det ett lägenhetshus finns det ett låssystem. Mycket viktigt att du inte byter lås själv då! Det kan bli skitdyrt.

Prata med hyresvärden. Eftersom du kan öppna och byta kolv själv så kommer det inte kosta flera tusen att byta, utan några hundralappar som mest.

/fd nyckel- och låsansvarig inom stor fastighetskoncern.
Inte i detta huset för det är minst en som har bytt lås själv plus att låset till min port byttes till något helt annat.
Jag tänker inte prata med hyresvärden för troligen kommer jag få en utskällning utan dess like och de kommer ändå inte att byta låset. Jag är under sådan extrem press just nu så jag kommer inte att klara att bråka med dem. Då får låset vara och så får jag hoppas att det inte är äckelgrannen som hittat nyckeln. Har redan flera saker som jag har ringt flera gånger om men de bryr sig inte. Tex en kran som läcker så mycket varmvatten att det inte går att få kallvatten utan full sprutt på kranen, alla lampor trasiga i garaget så det är becksvart och trasigt och troligen farligt elsystem i min källarlokal. De har skullat fixa mitt badrum i många månader (jag har stått för allt utom underskåp. Det ska bara sättas dit) och elsystemet i mer än fem år.
De bytte iofs låsvred till min dörr men det var för att det var heltrasigt och jag fick låsa med hjälp av att knyta ett hundkoppel från dörren till garderoben.
Vaktmästarna har sagt att de blviit tillsagda att låta hyresgästerna klaga tills de inte orkar mer för att slippa göra saker
 
Ett annat exempel på hur de sköter huset är det läckande vattenröret som är lagat med eltejp :meh:
 
Angående kranen, har du ställt in den på mer kallt än varmt? Kanske nån skruvat där i nåt skede. Väldigt enkelt att fixa eller kolla.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: Halfrek
·
Relationer Våra grannar är världens snällaste. Nästan för snälla. De ställer alltid upp när vi ber om en tjänst. Det brukar kunna vara saker som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 924
Senast: Seaside
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
887
Senast: iNHALE
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp