Bukefalos 28 år!

Cancer + socker drev på fejsbok?

Det var ett väldigt intressant program på TV4 Fakta kl 20:00 Bröstens hemligheter. Om gifter som samlas i bröstfettet o i bröstmjölk, t ex DDT i en kvinnas bröstmjölk, hon föddes 10 år efter att DDT förbjöds.
+ diverse kemikalier som imiterar östrogen i kroppen, inte bara kemikalier, lavendel har samma effekt, så bara för att något är naturligt betyder inte att det är ofarligt.
 
Jag tror vi vet för lite fortfarande.
Faktum är att "vi" vet väldigt mycket om cancer. Bland annat att vi lever längre och längre och ju äldre man blir desto större risk för cancer.

Idag botas många cancerformer. Det sker STORA framsteg i forskning och arbetet mot cancer och många många typer av cancer har goda prognoser att botas om man upptäcker och behandlar i tid.
 
Faktum är att "vi" vet väldigt mycket om cancer. Bland annat att vi lever längre och längre och ju äldre man blir desto större risk för cancer.

Idag botas många cancerformer. Det sker STORA framsteg i forskning och arbetet mot cancer och många många typer av cancer har goda prognoser att botas om man upptäcker och behandlar i tid.
Fast överlevnadsstatistiken inkluderar inte dem som behandlar sin cancer med att avstå från socker.
 
Fast överlevnadsstatistiken inkluderar inte dem som behandlar sin cancer med att avstå från socker.
Jag vet inte riktigt hur ditt svar är relaterat till vad jag skrev och svarade på?
Men om det finns någon pappskalle i världen överhuvudtaget som behandlar diagnostiserad cancer med avhållsamhet från socker, så tja...då har i alla fall den/de som gör det, samt behandlande sjukvårdsinstans, en hel del att lära. Att det enligt nya rön är så att socker stimulerar tillväxt av befintliga cancerceller, är en annan sak. Det är ju också en ny lärdom som talar emot det lilsis skrev, och det jag svarade på.
 
Faktum är att "vi" vet väldigt mycket om cancer. Bland annat att vi lever längre och längre och ju äldre man blir desto större risk för cancer.

Idag botas många cancerformer. Det sker STORA framsteg i forskning och arbetet mot cancer och många många typer av cancer har goda prognoser att botas om man upptäcker och behandlar i tid.

Om vem och varför.

Men det var eg bara en passus om "äter man rätt slipper man".
 
Men det var eg bara en passus om "äter man rätt slipper man".
Vilket ingen pålitlig människa säger. Det hindrar inte att en stor andel av cancrarna är livsstilsrelaterade.

Kunskapen om hur riskerna för cancer minskas har vi. Det handlar om sådant som att undvika rökning, inte äta för mycket rött kött etc.

Att framställa cancer som så gåtfullt som ofta görs, är rätt missvisande som jag uppfattar det.
 
Faktum är att "vi" vet väldigt mycket om cancer. Bland annat att vi lever längre och längre och ju äldre man blir desto större risk för cancer.

Idag botas många cancerformer. Det sker STORA framsteg i forskning och arbetet mot cancer och många många typer av cancer har goda prognoser att botas om man upptäcker och behandlar i tid.

Japp målet är att alla ska leva så länge att de får cancer!

Steg nr två kunna bota cancer, och här händer det verkligen hur mycket som helst! Skitspännande utveckling av mer och mer riktad medicin.

I framtiden blir det troligen brist på stamceller som tar död på oss. När man undersökte blodet på världens äldsta dam för nåt tag sedan kom alla hennes blodceller från bara en, eller om det var två, kloner. Stamcellsforskningen går framåt, fort, en forskare uttalade sig att den första odödliga människan kanske redan är född.

We live in intresting times :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 226
Hästvård Jag vill bolla lite med er som har eller har haft en häst med problem med luftvägarna. Eller bara på något sätt har erfarenhet eller...
Svar
6
· Visningar
1 131
Senast: Miikan89
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Varje dag scrollar jag smått desperat fram och tillbaks bland jobbannonserna, bara för att konstatera: “nähä - inget passande idag...
Svar
9
· Visningar
1 457
Senast: mandalaki
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 633
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp