Cellförändringar på cellprovet.. är det slut nu?

Sv: Cellförändringar på cellprovet.. är det slut nu?

Tänk om vi kunde avdramatisera lite och jämställa det med andra allvarliga sjukdomstillstånd. Då hade TS haft det mindre kämpigt tror jag.

En av mina närmaste släktingar och vänner (samma person, alltså) gick bort i cancer i våras.

Just det där sista du skriver vill jag verkligen instämma i.

Jag är så galet trött på att det enda som händer när man berättar att en nära har cancer, eller har dött i cancer, är att man får ta hand om den andra personens ångest kring själva ordet cancer. Samtalet blockeras där, kommer inte vidare.

Själv har jag inga direkta känslor kring det. Alltså, jag vill ju helst slippa det, och jag hade djävligt gärna låtit min släkting slippa det, men de där dramatiska känslorna känner jag inte igen hos mig själv och inte hos övriga i familjen.

Vi har varit rätt lugna och krassa hela tiden, och är fortfarande i sorgen, faktiskt. Det känns som att vår attityd mycket har liknat den attityd du gav uttryck för här på buke när du hade cancer.

Och jag känner väldigt ofta att den attityden inte alls är - välkommen. Man "får" inte riktigt vara saklig och lugn i sin relation till just cancer, uppelver jag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 299
Senast: manda
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 794
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 333
Senast: manda
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 657
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp