Jag hade hpv och hade haft ett tag så jag blev skickat till att göra biopsi, gick hur bra som helst, sved lite när dom hade på blodstillande vätskan efter och molade på en stund efter, men själva ingreppet kändes knappt, jag var ju bedövad. Blödde lite lätt första dygnet. Visade sig vara ganska allvarliga cellförändringar (snabbväxande?) men hon var mycket noga att tala om att det bara är cellförändringar, ingen cancer. Jag fick en koninsering och det var då ingenting, kunde absolut ha gått och jobbat direkt efter. Blev varmt när dom brände bort nedre delen av tappen, det görs ju med en eltråd som bränner av huden, men det gjorde absolut INTE ont. Blev varmt bara som sagt. Och efter när bedövningen släppt var det som lättare mensvärk typ.
Även här var det lite blod sen sårvätska, sen lite blod igen när skorpan på bränningen släppte, luktade otroligt illa ett par dagar så jag var rädd att jag hade fått någon infektion, men efter googling så var det ganska vanligt efter en koninsering. Var in och tog nya prover ca 5 månader efter koninseringen, då var jag helt ren från förändringar och hpv. Jag kommer dock få gå lite oftare ändå nu pga att mina cellförändringar var höggradiga. Men behöver jag göra om det igen så kommer jag inte vara ett dugg ängslig, det var verkligen helt okomplicerat och gick jättesmidigt.
DOCK så ska du veta att blir den en koninsering så kommer du få på dig rock, hårnät, långstrumpor osv, så det känns som om det ska bli världens ingrepp. Men det är bara för att det ska hållas så rent som möjligt, men jag vet att jag reagerade lite då och tänkte ”Shit! Är detta värre än vad jag föreställt mig?!”
Men skulle jag behöva göra om det i morgon så hade jag sovit med gott samvete hel natten.