Christ släpen

Matten

Trådstartare
Är lite intresserad av att köpa ett sådant, och tänkte att man kanske skulle kunna köpa det direkt från Polen, för det verkar ju som om dessa "Tyska kvalitets släpen" tillverkas där... :smirk: någon som vet? Var inne på en Polsk hemsida (det var ju inte mycket man fattade... :angel: )men nu har jag tappat bort adressen (finns det någon som möjligtvis har den?) Företaget verkade heta CHRIST. Eftersom Polen är med i EU så borde det ju vara hyfsat enkelt att ta hem ett eller?
Mvh. Matten

Sv: Christ släpen

Varför köper du inte ett i Sverige istället ?

Såg att du är från Kalmar, så jag tipsar om www.vedbylund.se
De är återförsäljare av b.la. Christ.

Min familj har ett Christ-släp, Christ Comet. Vi är supernöjda! :)

Tack för tipset, men Vedbylund känner jag till... :D det är därför jag ska köpa ett!!! Tja varför köpa ett i Polen...varför handla på IKEA i Polen, Jo typ 1/2 priset... :rofl:
Mvh. Matten

Men blir det inte dryrt att importera in det ?

Polen e med i EU = fritt att föra in varor :)

Så kostar de halva priset i Polen å jag bodde i södra sverige skulle jag nog me överväga en sån affär :)

Var jättenoga med att få med ALLA papper och på ALLT. Det behövs en massa papper från tillvärkaren för att regga det i Sverige. De kan vara riktigt kinkiga och gnälliga på en reg besiktning.

Jag köpte ett importsläp av ett företag i Sverige. Vi fick mycket problem med att regga om det när vi ändrade vikten. Alla papper ska vara orginal.

Vi har ändå reggat många importbilar och så, men vi hade nog inte fixat detta om inte säljaren varit så himla bussig och fixat allt med tillverkaren.....

corzette skrev:
Polen e med i EU = fritt att föra in varor :)

Så kostar de halva priset i Polen å jag bodde i södra sverige skulle jag nog me överväga en sån affär :)

Glöm inte att det kostar att registrera in ett fordon. Ta kontakt med Vägverket (Svensk Bilprovning) och kolla!

Immer

Köp en Henra istället, då får du en kvalitetsvagn anpassad för svenskt klimat och svenska saltade vägar, högt andrahandsvärde och en glad häst :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 901
Senast: ameo
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 713
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Jag har en (ung) golden mer åt showtypen, som tyvärr har fått tagit det lite väl lugnt under en period. Nu vill jag att vi ska försöka... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 275
Senast: Sail
·
Ridning ok, har en fråga. Mamma sköter om hästen hemma i sverige åt mig och hon blev tipsad att använda stångbett, eller hackamore med bett...
Svar
13
· Visningar
2 872
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår