🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Till helgen Ă€r det den Ă„rliga resan för att kolla julpyntet pĂ„ GekĂ„s med mamma! KĂ€nner mig för en gĂ„ngs skull ganska förberedd. Brukar frĂ€mst bli att jag köper julgodis (typ Marianne 😍) och SR/SvTs julkalender dĂ€r.

Jag har varit "duktig" pÄ att inte smygstarta julen i Är, men en genomgrÄ och fullstÀndigt plaskblöt dag som den hÀr kÀnner jag faktiskt starkt för att sÀtta upp den lÄnga, fina ljusslingan som vi brukar lÄta löpa lÀngs bursprÄket och runt hela vardagsrummet. Ska se om jag kan fÄ med mig maken pÄ det projektet ikvÀll :sneaky:

Varför Àr det duktigt?

Vi pyntade 1 nov och njuter för fullt av hur mysigt det Àr hÀr hemma nu :heart

November Àr sÄ grÄ och trist sÄ jag tycker att man behöver liva upp tillvaron och fÄ in mer mysbelysning i hemmet!

Varför Àr det duktigt?

November Àr sÄ grÄ och trist sÄ jag tycker att man behöver liva upp tillvaron och fÄ in mer mysbelysning i hemmet!
HÄller med. Finns ingen anledning att vÀnta om man vill sÀtta upp :) . Jag har satt upp ljusslingor utomhus, men inte satt upp nÄgot inne Ànnu (men det kommer snart!). Jag har mÄnga fönsterlampor och liknande mysbelysning i normala fall ocksÄ :) .

Julklappsalmanackorna Ă€r bestĂ€llda och fotona Ă€r fĂ€rdiga att hĂ€mtas hos fotogubben, de ska hĂ€mtas imorgon. 👍😊 Hoppas pĂ„ att vara fĂ€rdig med alla julklappar 1a december, det vore skönt! Till skillnad frĂ„n typ alla andra jular nĂ€r sista klappen inköpts 23e typ...

Varför Àr det duktigt?

HÄller med. Finns ingen anledning att vÀnta om man vill sÀtta upp :) . Jag har satt upp ljusslingor utomhus, men inte satt upp nÄgot inne Ànnu (men det kommer snart!). Jag har mÄnga fönsterlampor och liknande mysbelysning i normala fall ocksÄ :) .
Jag hÄller med, det var dÀrför jag satte duktig inom "" :)

Jag har precis fÄtt höra att vi med jobbet ICKE ska pÄ vanligt julbord i Är. (Ack ve!)
SĂ„, har nĂ„gon nĂ„gra tips om julbord i Stockholm? 😅

Ska pÄ ett med sambons familj, men lite mysigt vore det att gÄ pÄ ett bara vi tvÄ ocksÄ.
Har dock total idétorka..

Börjar bli sugen pÄ julpynt :love:
Jag var förra Äret och Ät julbord, dock lunch, pÄ restaurang Lux Dag för Dag pÄ Lilla Essingen. Det var riktigt bra! UtgÄr frÄn att de Àven har julbord till middag, men vet ej.

Sett att endel grannar fÄtt upp stjÀrnor i fönstren förutom ljusslingor.
SÄÄ nu Àr min slinga pÄ plats ute i buskaget. StjÀrnor lite för tidigt för mig Ànnu. Men snart sÄ. (Fyller Ät i slutet pÄ november sÄ vill göra det först innan jag inriktar pÄ jul istÀllet. :D :angel:

Jag har visst lyssnat pĂ„ julmusik nu under eftermiddagen :angel: Försöker hĂ„lla pĂ„ det sĂ„ gott det gĂ„r, sĂ„ jag inte ska vara trött innan julafton, men det gĂ„r sisĂ„dĂ€r. Den hĂ€r veckan kĂ€nns extra grĂ„ och tung, sĂ„ det behövdes lite julmusik idag för mĂ„endets skull đŸ„°

Jag har (Àntligen!) köpt lÄnga röda gardiner, de ska bara tvÀttas sÄ kommer upp i helgen. SÄ glad, har velat ha det i flera Är.

I köket har jag faktiskt redan bytt gardiner och satt upp adventsstjĂ€rnan i fönstret. Mysbelysning! Är nöjd, det blev fint. (Ljusstaken Ă€r framme men inte inkopplad Ă€nnu, stĂ„r lite vid sidan av Ă€n sĂ„ lĂ€nge.) Jag brukar inte sĂ€tta fram sĂ„nt tidigt, men i Ă„r kĂ€nde jag för lite novent. Jag behöver lite mysig stĂ€mning!

(Den som kommenterar att fönstren Àr smutsiga fÄr komma hit och ÄtgÀrda det! :D:devil:)

Bifogade filer

• IMG20251112142750.webp
    IMG20251112142750.webp
    72 KB · Visningar: 1 035
Har förresten börjat lyssna pÄ för mig första "bokjulkalender". Sofia RutbÀck Erikssons frÄn 2024, Döden i Julbonaden. Gillar hennes böcker normalt sett och sÄ Àven denna! Avsnitten Àr dock lÄnga, typ 45 min sÄ fÄr försöka hinna lyssna lite mer Àn mitt vanliga innan sovdags sÄ jag hinner klart innan december för vill testa nÄgon mer.

Vi har köpt nya vita gardiner tÀnkta att ha nu i jul och Àven kunna ha sen.
SĂ„ skulle jag fĂ„lla upp dem med fliselin, första gĂ„ngen jag gör sĂ„nt. Första tog evigheter, sen andra tyckte jag att jag kommit in i det. Men tja, antingen mĂ€tte jag dĂ„ligt eller sĂ„ var det fel pĂ„ gardinerna frĂ„n början 😎. De blev ojĂ€mna.
De andra tvĂ„ paren fĂ„r min man göra, sĂ„ fĂ„r mina hĂ€nga bakom soffan. 🙄

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka