🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Och sÄ mÄste jag dela den Ärliga bilden frÄn personen i mina förÀldrars kvarter som alltid gÄr all in nÀr det gÀller julbelysning, mamma skickade den hÀr bilden i kvÀll:

595818984_10161514752051621_3264480953021021903_n.webp

Och sÄ mÄste jag dela den Ärliga bilden frÄn personen i mina förÀldrars kvarter som alltid gÄr all in nÀr det gÀller julbelysning, mamma skickade den hÀr bilden i kvÀll:

Visa bifogad fil 177838
SÄdana hÀr fastigheter fÄr mig alltid att fundera över:
1 hur lÄng tid det tar sÀtta upp allt.
2 hur mÄnga personer som hjÀlps Ät.
3 elrÀkningen.
4 hur de löser alla sladdar.

Varje Ă„r tĂ€nker jag att jag ska julpynta som bara den och varje Ă„r kommer december HELT PLÖTSLIGT!
Pyntat en del absolut men inga julgardiner. Kanske skippa dem i Är?
TvÄ adventsstjÀrnor upphÀngda.
RĂ€cker det đŸ€”

Varje Ă„r tĂ€nker jag att jag ska julpynta som bara den och varje Ă„r kommer december HELT PLÖTSLIGT!
RĂ€cker det đŸ€”

SÄ lÀnge du sjÀlv Àr nöjd sÄ rÀcker det vÀl gott? :) Jag har inte orkat pynta utöver att plocka fram stjÀrnor och ljusstakar, och kÀnner att det fÄr rÀcka sÄ i Är hellre Àn att börja jÀkta nÀr det redan Àr andra advent.

SÄdana hÀr fastigheter fÄr mig alltid att fundera över:
1 hur lÄng tid det tar sÀtta upp allt.
2 hur mÄnga personer som hjÀlps Ät.
3 elrÀkningen.
4 hur de löser alla sladdar.
Jag brukar fundera över den extrema ljusföroreningen och skattar mig glad att man inte bor nĂ€ra. Å andra sidan kanske djurlivet Ă€r ganska dött i allmĂ€nhet i ett bostadsomrĂ„de Ă€ndĂ„ sĂ„ hĂ€r Ă„rs.

Jag brukar fundera över den extrema ljusföroreningen och skattar mig glad att man inte bor nĂ€ra. Å andra sidan kanske djurlivet Ă€r ganska dött i allmĂ€nhet i ett bostadsomrĂ„de Ă€ndĂ„ sĂ„ hĂ€r Ă„rs.

Det Àr en sak jag alltid har lite dÄligt samvete över. Har ljusslinga tÀnd pÄ balkongen Äret runt men kan verkligen inte lÄta bli.

RĂ€cker det đŸ€”
Jag tog fram julstjÀrnor, adventsljusstaken för varje söndag och tvÄ smÄ lergodstomtar jag fÄtt av mormor för allt det lÄg i samma lÄda. Och sen blev det tvÄ dukar. Mer Àn sÄ blir det inte.

Jag har iaf inget dÄligt samvete över ljusföroreningen som min lilla slinga utgör. Precis bredvid stÄr det en gatlyktor som lyser starkare.

I bostadsomrÄden har de vÀl alltid gatlyktor? SÄ det Àr om man skulle bo pÄ landet som man kan behöva tÀnka pÄ ljusförorening som privatperson.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka