🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Jag har iaf inget dÄligt samvete över ljusföroreningen som min lilla slinga utgör. Precis bredvid stÄr det en gatlyktor som lyser starkare.

I bostadsomrÄden har de vÀl alltid gatlyktor? SÄ det Àr om man skulle bo pÄ landet som man kan behöva tÀnka pÄ ljusförorening som privatperson.
Eller kanske om man har 100.000 ledlampor som pÄ bilden i olika fÀrger. Men en slinga eller nÄn figur eller nÄn lampa - nej.

Vi har börjat fÄ upp stjÀrnor och gardiner :)

1000025967.webp

En nyklÀdd gran, doften av hyacinter och Ärets första skumtomtar :heart

Visa bifogad fil 177887
Wow vilken gran :love:

Jag har alltid nÄgon form av gran men just i Är avstÄr jag. Har en liten Trassel som gillar att stjÀla lite allt möjligt. Oftast inte Àta pÄ saker utan samlar saker i en hög och sÄ ligger han bland sakerna som en liten ruvande höna eller sprider ut det pÄ omöjliga stÀllen att hitta. TÀnker att nÀsta Är nÀr han Àr Àldre blir det tran igen.

Men jag ska klÀ den stora tujan utanför huset istÀllet

AngÄende störande ljus. HÀr Àr det tvÀrtom. Vi Àr inte mÄnga som bor Äret runt hÀr. SÀllan man trÀffar Äretrunt grannar ocksÄ nÀr vintern kommer och folk hÄller sig mer inne. Klart jag trÀffar dom men ibland kan det gÄ flera dagar utan att jag trÀffar nÄgon.

HÀr finns inte heller gatlyktor och det Àr kutym pÄ att alla ska bidra med lite ljus. Men dÄ handlar det om ljusslingor pÄ altanen eller en gran.

AngÄende störande ljus. HÀr Àr det tvÀrtom. Vi Àr inte mÄnga som bor Äret runt hÀr. SÀllan man trÀffar Äretrunt grannar ocksÄ nÀr vintern kommer och folk hÄller sig mer inne. Klart jag trÀffar dom men ibland kan det gÄ flera dagar utan att jag trÀffar nÄgon.

HÀr finns inte heller gatlyktor och det Àr kutym pÄ att alla ska bidra med lite ljus. Men dÄ handlar det om ljusslingor pÄ altanen eller en gran.
Jag bor med nÀrmsta granne ett par hundra meter bort, och tycker att det Àr jÀttemysigt nÀr grannar sÀtter upp ljusslingor, granar, eller dylikt :) . Hoppas och tror att mina grannar lÀngs vÀgen tycker detsamma om mig :) .

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka