Bukefalos 28 år!

Christoph Hess- clinic

vart är dina tävlingsbilder ifrån? :D vad är det för häst?
 
Det är faktiskt 2 olika hästar :cool: Den ena med blomhindret är i Falkenberg och är en häst och dom andra är i Waregem, Belgien med min andra häst.
 
Är det någon som kan svara på om man fick använda innertygeln eller ej, vissa ryttare skulle släppa på den hela tiden medan andra fick ta tag i den.
Själv så tyckte jag att han gav oklara instryúktioner om tex när man skulle använda innertyglen eller ej.
 
Hade jag varit junior hade jag gärna haft en så erfaren häst! Det har väl varit rätt mycket jobb med den, men nu tror jag allt han är riktigt fin.. :)

Lady D: Jag vet inget om hur de skulle rida, jag var inte där. Såg bara bilden på Magnus i Ridsport, där han lättar rejält på inner..
 
jag vet inte yhur det var i just detta fallet men vissa instruktörer vill att man skall rida på innertygeln och vissa opå yttertygeln, jag har tex lärt mig att rida på yttertygeln precis som en av mina bästa vänner, men efter han varit i tyskland och kom hem så ville han helt plötsligt att jag skulle rida på innertygeln.

kanske det vid detta tillfälle fanns orsak till att göra på det ena eller andra sättet.... :confused: :crazy: :D
 
Då kan man ju fråga sig varför han inte berättade för oss när han ansåg att man skulle använda innertyglen och när man inte skulle göra det. Det är det jag tycker var dåligt. När jag rider använder jag innertyglen, men jag kollar alltid att jag kan släppa med den och att hästen går kvar i samma form ändå.
 
Vilken trevlig sport fälttävlan är! Alla klagar på alla, avundsjuka! :( :mad:
 
Jag tyckte en del instruktioner var lite luddiga och direkt felaktiga faktiskt.
Det var lite modern dressyr över det hela och det gillar inte jag, det skall vara lite mer klassiskt.

Klart man skall använda innertygeln men man skall inte hålla i den om du förstår skillnaden.
Sedan är det faktiskt yttertygeln som reglerar halsens längd och inte innertygeln som han ville ha det till.

Sedan det där att rida i 700meters tempo i trav tycker jag är rent förkastligt, det får inte bakbenen att trampa under sig mer utan bara att skjuta sin tyngd framför sig hela tiden, man vill ju åt bärkraften och att hästen skall trampa in till tyngdpunkten och då måste hästen vinkla in bäckenet mer så att bakbenen kan svinga längre in under hästens kropp först då får du oxå ryggsving och det går inte när man rider i slängtrav då blir resultatet tvärtom och bakbenen hamnar i tjotahejti.

Men det var ändå många saker som var bra oxå :)
 
Den stora över blomhindret är 10 år nu, har startat ** men är inte någon fälttävlanshäst utan hon får mest hänga med ibland, hon är inte modig och vill inte slå sig. Hon är en duktig hopp och dressyrhäst.

Den andra är 12 nu har startat upp till *** och är en fantastisk terränghäst,gick ** felfritt när han var 7 och han är en riktig Badminton häst faktiskt men inte med mig i sadeln även om jag har tävlat honom sedan året han var 6. han är svårriden i dressyr och hoppning och gränsen mellan succe och katastrof är hårfin.

JAg har lyckats rida terräng på broms ändå upp till *** men han är lika ärlig och modig fortfarande den stackaren :crazy: Många hästar börjar ju stanna till slut när dom rids på det sättet men han kämpar på ;) Jag har lite problem med att rida på tiden dels eftersom han är ganska stark och jag är för feg för att rida på :o Jag har en sorts skräck förtjusning till terrängen och därför är det svårt att lägga av :D

Han kan bli lite het och stark och får lätt trångt i kombinationer då han är väldigt långgalopperad, men han är klok nog och stannar om han inte får plats.

Vi var i Waregem i september, han gick då CIC** och han blev för het, hamnade för mycket i handen och snubblade till på ett hinder så jag föll av efter det, annars var vi felfria på hinder i terrängen :)
 
Kul med bra hästar, det är då inte alla förunnat. Kul att du ridit i Belgien! Synd bara att du inte kunde hålla dig kvar på hästryggen hela vägen runt *ironisk* ;)

Skräckblandad förtjusning vet jag allt om.... men jag undrar bara kan du förklara för mig, vad är CIC** klass och vad är CNC** klass för svårighetsgrad?? Trevlig helg :bump: :bump: :bump: :bump:
 
CIC** är ju en internationell Msv A och CNC** är en Nationell medelsvår A.
 
..."och Maja var inte ren bak heller..."


Ursäkta?! Det var inget fel på Maja. :mad:
 
Han är kvalad med båda hästarna , han placerade sig i Luhmulen med båda två förra året.
Det är många som är kvalade faktiskt , det räcker med att ha fullföljt en CCI*** och en CIC*** med godkända kval.

MEn eftersom laget inte lyckades kvala så måste man kvala på poäng och för det ligger Magnus väldigt bra till.
 
Magnus är kvalad, dock ej nominerad av SOK...


Fel "fio": Man behöver två CIC*** och en CCI***.
 
Ok. Tänkte väl att allt inte var helt klart för Magnus än..men han får väl hoppas på nomineringen då! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 647
Senast: manda
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 398
Senast: hundtant
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 428
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag är på väg tillbaka efter utmattning och ska efter en längre tid på 75% sjukskrivning nu börja jobba 50%. Det är jag själv som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 465
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp