Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig nästan lite ärad att det är en lek så gott som tillägnad mig! O_o

Med detta sagt - jag har hittat hit och tycker att temat är fantastiskt. Roliga roller som kommer antaligen kommer att göra leken twistad.
 
OT
Känner mig taggad att bråka med flygbussarna, missade bussen för att den gick en 10 minuter tidigt. Kundtjänst bekräftade men bad inte om ursäkt en gång.
 
Sådär. Nu har jag läst igenom rollbeskrivningarna igen och har något att fundera på medans jag är i stallet och mockar. :)
 
håller med om att leken inte dragit igång än å det finns inget att riktigt börja fundera över, men det är kul att alla deltagare verkar ha hittat hit :)
 
Sådär. Nu har jag läst igenom rollbeskrivningarna igen och har något att fundera på medans jag är i stallet och mockar. :)

Förlåt men jag är lite överkänslig så här när jag precis lekt en lek och nästa startar direkt. Men jag reagerar på ovanstående. Det känns lite som "jag skriver i leken att jag läst, så jag verkar aktiv". Min ulvradar går igång direkt på sådant här... O_o
 
Jag försöker förstå mig på alla roller, men fastnade redan på spionen. Har jag förstått rätt att spionen får säg fem spionrader. Dessa får hen sedan själv välja vem som skall få? Dvs det lottas inte?

Kan det bli så att den rad spionen får själv är samma som ulvarna får, eller lottas det olika? Får den utvalda även de rader som spionen och ulvarna får?
 
Förlåt men jag är lite överkänslig så här när jag precis lekt en lek och nästa startar direkt. Men jag reagerar på ovanstående. Det känns lite som "jag skriver i leken att jag läst, så jag verkar aktiv". Min ulvradar går igång direkt på sådant här... O_o
Men snälla Habina! :D Hur ska man skriva då? Jag har inte läst men skriver ändå? :D Nej det kan inte vara bra.... Snarare drar det igång min ulvradar när du så desperat försöker framstå att du är på jakt... ;)
 
Men snälla Habina! :D Hur ska man skriva då? Jag har inte läst men skriver ändå? :D Nej det kan inte vara bra.... Snarare drar det igång min ulvradar när du så desperat försöker framstå att du är på jakt... ;)

Tja... Kanske vänta med att skriva tills man har någon fråga/fundering. Det där kan ju inte gå under OT men säger inget om VAD hon funderar på.

Du får absolut få igång ulvradarn på mig om du vill, det är ju det leken går ut på. Jag är sådan att jag vill notera allt jag kan, kanske är det till hjälp för fler än mig själv. Kanske är jag helt fel ute. :) Men jag måste ändå lyfta det jag hittar.

Till skillnad från vad du skrev i förra leken så är jag inte rädd att åka ut i första lynch. Jag vill föra leken framåt och då måste jag skriva vad jag reagerar på. :)
 
Som flera sagt finns inte jättemycket att reagera på än så länge. Lite OT och lite funderingar om roller, vilket är förståeligt när LL varit duktig och skapat en ganska invecklad lek :)
Habina är på hugget och letar ulvar intensivt, vilket Snurrfian reagerar på. Jag tycker inte någon av dom beter sig misstänkt, för såhär första dagen så famlar vi väl alla desperat mer eller mindre desperat efter halmstrån. :)

Själv har jag likt många andra lusläst rollerna och känner mig mer förvirrad än innan :D
Så jag funderar mera medan jag försvinner iväg till stallet.
 
Jag har själv inte gått igenom rollerna riktigt än (drömde dock om dom) tycker inte att @Klara s kommentar var ulvig och inte @Habina s heller. Ska sätta mig in ordentligt i denna leken nu för förra leken lekte jag endast via mobilen från jobb då jag jobbade alla dagarna jag va med i leken..
 
Och för att förtydliga och inte få Habina efter mig ;)
Så funderar jag mest på hur spionen och ficktjuven kommer påverka lekens gång. Har inte spelat med dessa varianter innan, så det blir intressant att se. Funderar på hur man söka kunna få reda på om tjuven valt ond eller God, från dess perspektiv är ju smartast att hinta om att den är tjuv och valt goda sidan, om den är ond. Men är den God hade det kanske varit mest smart att hålla sig anonym så man inte riskerar att åka? Eller så kanske man gör tvärtom för att luras...
Som sagt, förvirrad :)
 
Jag tycker nästan att det känns mer ulvigt att OT:a i så fall. I statistiken ser det ut som om en varit aktiv men i verkligheten är det bara gibborish.

Att direkt få sådana utslag på ulvradarn kan jag också tycka känns lite ulvigt.

Och att vara snabb till försvar känns också ulvigt.

Eller så är det bara allmän iver att få leken att dra igång... Hm.
 
Så funderar jag mest på hur spionen och ficktjuven kommer påverka lekens gång. Har inte spelat med dessa varianter innan, så det blir intressant att se. Funderar på hur man söka kunna få reda på om tjuven valt ond eller God, från dess perspektiv är ju smartast att hinta om att den är tjuv och valt goda sidan, om den är ond. Men är den God hade det kanske varit mest smart att hålla sig anonym så man inte riskerar att åka? Eller så kanske man gör tvärtom för att luras...
Som sagt, förvirrad :)

Och här fick du igång mina tankar - hjääälp @Myrten kan du förtydliga
Jag antar att ficktjuven även kan sno av ulvarna eftersom det inte står något annat. Så vad händer om ficktjuven valt den goda sidan och snor förmågan till nattkäk? Antar att det inte blir käk den natten?
 
Och här fick du igång mina tankar - hjääälp @Myrten kan du förtydliga
Jag antar att ficktjuven även kan sno av ulvarna eftersom det inte står något annat. Så vad händer om ficktjuven valt den goda sidan och snor förmågan till nattkäk? Antar att det inte blir käk den natten?

Om tjuven är god och snor ett käk så får tjuven käka. Eller låta bli, precis som ulvarna kan göra. Käket kan dock bara stjälas en gång. Om tjuven försöker snatta från en annan ulv går hen lottlös (jag tror alltid jag har haft den begränsningen när jag har haft tjuv med - jag misstänker att ni inte tror mig, men även jag tyckeratt någon måtta får det vara på twistarna:D).

Om tjuven skulle käka ledarvargen/kejsaren kommer det inte att drabba lyan. Det är om de själva försöker ta sin ledare som en av dem faller offer istället och ledaren hamnar i lyan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 012
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 415
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 924
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp