Bukefalos 28 år!

Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda jag har kvar när det gäller spionen, är hur informationen kan delas upp. Om vi säger att nattens händelser är A, B, C, D och E. Spionen bestämmer att mammas får alla spionraderna, då antar jag att mammas får A-E. Sedan lottar LL vilken rad spionen får (tex C) och vilken ulvarna får (tex D). Kan spionen och ulvarna få samma information? Eller är den rad spionen får "förbrukad" så ulvarna kan endast få A, B, D eller E?

Rör jag till det för mycket nu? :o Sorry @cirkus
 
En fundering till, sedan lovar jag att göra något annat en stund. :p När vi spelade med besserwissern första gången, vill jag minnas att jag var spion och besserwissern sade något i stil med "Besserwissern vet att någon av de som röstade på Habina är ond". Det skulle inte fungera med ovanstående regler, eller hur? För då är det ju flera som omnämns i påståendet.

Hoppas jag har rätt, så har jag i alla fall fattat en roll som LL twistat till. :D

Så tolkar jag det också. Tror jag. O_o
 
Förlåt men jag är lite överkänslig så här när jag precis lekt en lek och nästa startar direkt. Men jag reagerar på ovanstående. Det känns lite som "jag skriver i leken att jag läst, så jag verkar aktiv". Min ulvradar går igång direkt på sådant här... O_o

Varför reagerar du när Klara skriver så men inte på t.ex. mig? Jag har skrivit "hittat hit" och sen ett par OT-inlägg.
 
Varför reagerar du när Klara skriver så men inte på t.ex. mig? Jag har skrivit "hittat hit" och sen ett par OT-inlägg.

Antingen halvsov jag när jag läste det, eller så skrev du inte så uttalat som Klara gjorde (dvs läst allt, vet inget, nu tar jag och åker till stallet). Jag tror det är något halvt omedvetet från första eller andra leken som jag var ond, där jag kände mig tvungen att "visa upp" att jag var aktiv. Därför reagerade jag inte på dig, eftersom du varit ond flera gånger tidigare när jag lekt och dessutom är lite mer rutinerad än mig och Klara. ;)

Fast tänker jag lite mer på det så borde ju Klara skrivit något sådant i förra leken också. :o Vilket jag inte reagerade på. :banghead:
 
@Hedinn har uppfattat spiontwisten som den är tänkt. Första natten funkar spionen som vanligt. Därefter lämnar hen spioninfoförmågan vidare till valfri spelare. Själv får spionen en lottad rad. Ulvarna får också en lottad rad. Spioninfon är precis som vanligt, med ett undantag som jag införde förra gången jag hade tjuv och spion i kombination. I spioninfon ingår vem tjuv stjäl av - inte mer.
 
En fundering till, sedan lovar jag att göra något annat en stund. :p När vi spelade med besserwissern första gången, vill jag minnas att jag var spion och besserwissern sade något i stil med "Besserwissern vet att någon av de som röstade på Habina är ond". Det skulle inte fungera med ovanstående regler, eller hur? För då är det ju flera som omnämns i påståendet.

Hoppas jag har rätt, så har jag i alla fall fattat en roll som LL twistat till. :D

Det är korrekt. De är väl ingen hemlighet direkt att jag valt bort bybor och därför ha jag valt att göra vissa av de goda specialrollerna lite mindre kraftfulla. Modifieringen av besserwissern är ett sådant fall.
 
@Hedinn har uppfattat spiontwisten som den är tänkt. Första natten funkar spionen som vanligt. Därefter lämnar hen spioninfoförmågan vidare till valfri spelare. Själv får spionen en lottad rad. Ulvarna får också en lottad rad. Spioninfon är precis som vanligt, med ett undantag som jag införde förra gången jag hade tjuv och spion i kombination. I spioninfon ingår vem tjuv stjäl av - inte mer.

Och som tillägg till detta: spionens och ulvarnas rad lottas individuellt. Det är alltså inte nödvändigtvis samma rad. Det KAN också inträffa att urvalet för lottningen skiljer. En rad som "ulvarna försökte käka Myrten" ingår inte bland de rader som lottas till ulvarna, men det gör det naturligtvis i raderna som lottas till spionen.
 
Information från LL:

Jag har fått frågan om jag inte kan ställa en fråga för att få igång leken ännu mer. Det har jag aldrig gjort i mina lekar och hade inte tänkt göra det heller. Men så insåg jag att jag ju har det ultimata diskussionsämnet:

Tror du att ficktjuven kommer att välja att spela för den goda eller onda sidan? Varför?

Eftersom jag tydligen är seg som inte kom på det här från början är det inte obligatoriskt att svara då det bara är... TADA 6 timmar och 22 minuter till DL. Men som sagt, ett intressant diskussionsämne som föreslås av er dyra LL.
 
Jag tror att med lite tur kan en god ficktjuv göra väldigt mycket nytta för goda sidan. Hen kan ju äta en ulv om hem stjäl förmågan att käka.

Däremot så kan en ond ficktjuv ställa till en sjuhelvetes massa bekymmer. Så jag tror att det beror mycket på vem som fått rollen om det blir en ond eller god ficktjuv.

Men jag hoppas att hen väljer att vara god.
 
Tror du att ficktjuven kommer att välja att spela för den goda eller onda sidan? Varför?
Hm det beror lite på hur man är som person, jag hoppas att denne väljer att spela för den goda sidan, men det är stor risk att den goda sidan lynchar en god ficktjuv som kommer med information som inte riktigt kan spåras i det som är skrivet. Men å andra sidan så gäller samma sak åt andra hållet.
Om jag var ficktjuv så vet jag faktiskt inte vad jag skulle välja, det skulle nog bero på dagsformen! ;)
 
En ond ficktjuv känns som en synnerligen besvärlig typ, samtidigt som en god kan nog ställa till en hel del twist också. Om den väljer goda sidan kan det ju bli såna förmånliga effekter som att en ulv blir uppäten så det är vad jag hoppas jag på.

Vad den väljer beror nog på vem det är och vad den spelaren är sugen på att spela ond eller god...
 
Om tjuven väljer att vara ond eller god?

Hmm, svår fråga för det beror väl lite på vem som har rollen.
En del spelare är hellre onda än goda och vise versa.
Det verkar vara en kul roll men den kan ju stjälpa båda sidorna, likaväl som den kan hjälpa.
Så jag har ingen aning om vad tjuven väljer att vara.
 
Jag håller med det som redan har sagts, det beror nog mest på vem som är ficktjuven. Så därför är det sjukt svårt att säga vilken sida denne kommer att välja :)
 
Och medan jag var i stallet och funderade har folk fått LL att förklara det jag funderade på :banghead:
Jaja, bra, då vet jag iallafall att jag var ganska rätt ute i mina funderingar :)
 
Kan ärligt säga att de nya rollerna är en spännande utmaning! Just nu tänker jag inte ens låtsas att jag fattar alla, men jag tror och hoppas att jag har min egen under kontroll... Resten får jag fortsätta läsa in mig på under kvällen :crazy: :D

Tycker frågan om tjuven är svår. Oavsett vilken sida han/hon väljer så kommer det ju att kunna röra till saker ganska bra för den andra sidan. Jag hoppas givetvis att valet faller på den goda sidan men mest hoppas jag att den som har fått rollen gör det mesta av den! :D Det känns som att det här kommer att kunna bli en väldigt rolig lek där flera av deltagarna löper risk att vara färdiga för nervsammanbrott alternativt sakna en eller annan hårtuss... :p
 
Kan ärligt säga att de nya rollerna är en spännande utmaning! Just nu tänker jag inte ens låtsas att jag fattar alla, men jag tror och hoppas att jag har min egen under kontroll... Resten får jag fortsätta läsa in mig på under kvällen :crazy: :D

Tycker frågan om tjuven är svår. Oavsett vilken sida han/hon väljer så kommer det ju att kunna röra till saker ganska bra för den andra sidan. Jag hoppas givetvis att valet faller på den goda sidan men mest hoppas jag att den som har fått rollen gör det mesta av den! :D Det känns som att det här kommer att kunna bli en väldigt rolig lek där flera av deltagarna löper risk att vara färdiga för nervsammanbrott alternativt sakna en eller annan hårtuss... :p
Jag är glad att jag har min muntliga examination ikväll sen har jag det lite lugnt på pluggsidan till mitten av januari... :D
 
Jag är glad att jag har min muntliga examination ikväll sen har jag det lite lugnt på pluggsidan till mitten av januari... :D
Vissa har tur, jag börjar jobba den 5/1 med årets värsta topp och då den innefattar tentamen så är det inte läge att vara ofokuserad... :crazy:
Lycka till på examinationen! :bump::banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 549
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 892
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 287
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp