Bukefalos 28 år!

Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag menar ju det :) Att det är ju en sak att överleva som ulv när en är med i lyan men mycket svårare att lyckas med detsamma när en bara är en "joker", så att säga.
Fast ond utanför lyan löper ju ingen större risk att käkas än en god. Och en god kan ju lika gärna lynchas av andra goda (något som inte är direkt ovanligt att det händer, speciellt i början av leken), så av den anledningen vet jag inte om det är så mycket "säkrare" att välja goda sidan.
 
Gällande frågan har jag väl inte så mycket nytt att komma med, det beror väl givetvis på person. Personligen hade jag nog dock valt goda sidan tror jag, mest för att det är enklare. Dock är det ju ganska kul att försöka smyga in hintar om sin roll också och försöka få rätt personer att uppfatta dem, men det blir ju en lite större utmaning.
 
Som svar på ficktjuvsfrågan så tror jag också att det beror på vilken spelare det är. Själv hade jag nog valt goda sidan för jag tycker det är lite trist att vara ulv men åas så är man ju inte ulv när man är tjuv så...
Jag har heller aldrig varit ond utanför lyan så jag har inte så mycket att relatera till i det fallet. Tuff roll i både positiv och negativ bemärkelse!
 
Knappt två timmar kvar till DL.
Inte mycket att gå på just nu.
Ska läsa igenom en gång till, men tycker inte att det är nåt som sticker ut.
Möjligtvis lite tjafs mellan Lobelia och Lillelorden. Men det säger inte mycket om deras roller.

Mest ot som sig bör innan första DL :)
 
Som svar på ficktjuvsfrågan så tror jag också att det beror på vilken spelare det är. Själv hade jag nog valt goda sidan för jag tycker det är lite trist att vara ulv men åas så är man ju inte ulv när man är tjuv så...
Jag har heller aldrig varit ond utanför lyan så jag har inte så mycket att relatera till i det fallet. Tuff roll i både positiv och negativ bemärkelse!

Typ OT-fråga, men varför tycker du det är tråkigt att vara ulv? :)
 
Gah jag måste lägga en tidig röst eftersom jag ska sitta online och ha examination nu från kl 20 och framåt och jag tror inte att det blir så bra om jag försöker skynda på för att hinna rösta... :D Det kan tolkas lite fel är jag rädd... :angel:
Det är ta mig sjutton nästan helt omöjligt att hitta något att gå på idag, men @Habina sticker ut lite med sin attack om ulvighet mot @Klara och det är möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken men jag har inte så mycket mer att gå på just nu...
Snurrfian röstar på Habina
Går det fort med min examination så tittar jag in efter! :D
 
Kan ärligt säga att de nya rollerna är en spännande utmaning! Just nu tänker jag inte ens låtsas att jag fattar alla, men jag tror och hoppas att jag har min egen under kontroll... Resten får jag fortsätta läsa in mig på under kvällen :crazy: :D

Tycker frågan om tjuven är svår. Oavsett vilken sida han/hon väljer så kommer det ju att kunna röra till saker ganska bra för den andra sidan. Jag hoppas givetvis att valet faller på den goda sidan men mest hoppas jag att den som har fått rollen gör det mesta av den! :D Det känns som att det här kommer att kunna bli en väldigt rolig lek där flera av deltagarna löper risk att vara färdiga för nervsammanbrott alternativt sakna en eller annan hårtuss... :p

Grejen är att jag tror att tjuven kan ställa till det en hel del även för egna sidan också. Så jäkla snopet att bli av med sina skills, men man vet inte om de används på ett bra sätt. Det kan sannerligen så söndring i egna led även om man är på samma sida tänker jag
 
Åh, vad jag hatar att rösta första dagen. Omöjligt att ha några aningar åt något håll än, såklart. Men, jag ska sätta mig på en buss och har surfat slut på telefonens internet så jag bör rösta nu. Det blir ju snudd på blunda-peka, however:

Lillelorden röstar på bumpo

Som skrivit 4 inlägg hittills och egentligen inte sagt någonting alls (mer än fjäskat för LL ;) ). Kan ju vara att hon bara är upptagen med annat, men jag vill minnas att sist jag spelade med henne och hon flög så lågt under radarn så var hon ulv.
 
Om jag var ficktjuven och var tvungen att välja sida tror jag att jag hade valt den goda sidan. Känns helt enkelt som det vore svårt att försöka samarbeta med dom onda när man inte vet vilka dom är. Å andra sidan skulle det ju onekligen vara en utmaning om man letade efter en sådan. Men den här leken känns som att den kommer bli en utmaning ändå. :devil:
 
En snabb fråga till. Om spionen blir bestulen sin info. Gäller det enbart spionens rad eller ingen annan får raderna heller? Dom som spionen ger bort. För förmågan att ge bort försvinner väl om infon blir bestulen?

Tjuven stjäl ju inför dag-DL så den snor förmågan att ge bort kommande natt. Ulvarna får däremot sin rad, för den lottas av LL. Nästa natt är spionens förmåga återställd och hen kan ge bort information som vanligt.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Om man vill fjäska för LL:D så är det uppskattat med en röstlista som uppdateras! Jag kan inte utlova några som helst favörer bortsett från en liten, betydelselös men ack så snygg stjärna på LLs privata himlavalv.
 
Tjuven stjäl ju inför dag-DL så den snor förmågan att ge bort kommande natt. Ulvarna får däremot sin rad, för den lottas av LL. Nästa natt är spionens förmåga återställd och hen kan ge bort information som vanligt.

Va?
Nu fattar jag om möjligt ännu mindre (eller är det rödvinet?)
Ger tjuven bort nånting? Jag trodde den liksom tjuvade och använde förmågan själv
 
Tar LL på orden å önskar en snygg stjärna... ;)

Röstlista dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo
 
Om jag var ficktjuven och var tvungen att välja sida tror jag att jag hade valt den goda sidan. Känns helt enkelt som det vore svårt att försöka samarbeta med dom onda när man inte vet vilka dom är. Å andra sidan skulle det ju onekligen vara en utmaning om man letade efter en sådan. Men den här leken känns som att den kommer bli en utmaning ändå. :devil:
Fast hur samarbetar du då med goda när du är på goda sidan, du vet väl inte vilka de andra goda är heller? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 045
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 292
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 819
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp