Om jag kommer ihåg rätt så låg det en vid Jägersro i Malmö.
Det var inte särskilt gott, men det var populärt med att ha sitt barnkalas där.
Är rätt säker på att både BK och McDonalds funnits i samma lokal innan det fick en helt ny inriktning.
 
Jag jobbade extra på Clock. Minns att vi som jobbade fick betala nästan fullpris om vi ville äta när vi jobbade. Snålt. Men det som ändå var bra var att burgarna var 100 % nötkött, vilket inte var fallet på flera andra hamburgerställen.
 
Jag vill minnas att vi åt på Clock i Sollentuna eller Solna, det var iaf mkt järnvägsspår vid parkeringen 😁
 
Funderar om det var Clock de hade på Nyköping bro när jag var liten? De hade något animatroniskt hamburgerband som skrämde skiten ur mig minns jag.
 
Det är samma på McDonalds. Löken på t.ex. Big Mac är s.k. torrlök som läggs i blöt.
Sant men det ska inte vara exakt 16 bitar. Man slänger på ett gäng i farten bara. 😂
McDonalds har färsk lök på andra burgare men inte på alla. Den färska är i typ ringar. Men all lök som är hackad är torrlök.
Det är torrlök på hamburgare, cheeseburgare och Big mac (plus någon ev kampanjburgare). Den färska löken är hackad. Dock i ganska stora bitar.
 
Har ett svagt minne av att Clock fanns i hemstaden när jag var liten, så runt 90-någonting.
Rätt så säker på att vi aldrig åt där dock så vet inte alls hur det smakade eller utbud.
 
Jag minns bara att vi hellre gick till Clock än Mc Donalds. Jag tror vi tyckte det var godare burgare där (minns inte alls hur det smakade dock). Numera är det Max eller Bores som gäller när jag äter burgare ute.
 
Ja, Clock var med från början som jag minns det, Bodde i Bergshammar så bron var en riktig grej, som besöktes ofta. Konkurrerade ut gamla Shellmacken som låg inne i samhället.
Jag körde där tämligen ofta under en period på 90-talet, så minnena är inte knivskarpa längre :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 319
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 358
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp