Connemarahingst

Sv: Connemarahingst

Det där är tyvärr de enda fotona jag har utlagda på nätet, har några till på datorn men dom måste jag maila om du vill se.

Han heter Sunson. Mamman hette Sunshine RC 190 e. Lambay Inver RC 4.

Jag vet faktiskt inte om han lever längre, har ingen direkt kontakt med ägaren men sist jag hörde nåt (för nåt år sedan) levde han som glad pensionär och läromästare åt en yngre tjej.

Får man fråga varför du undrar?

Han var väldigt känslig men snäll mot alla. Supertrevlig att rida (åtminstone när han stått hos oss ett tag) och vi tränade svårare rörelser hemma även om vi bara han tävla tom LA:2.
 
Sv: Re: Connemarahingst

Tysken skrev:
Jag tycker mest om Juno Rory =) Han är så läcker O Titta på.. O Hans psyke är underbart.. Man märker knappt att han är hingst.. Förutom om man råkar komma för nära ibland.. Han ska dock vara väldigt jobbig när det verkligen gäller..

På vilket sätt när det verkligen gäller :confused:
 
Sv: Connemarahingst

Jag tycker att Aladdin Rc 66 är väldigt fin. Och dessutom är han pappa till en häst i stallet som heter Lidens Pralin. Aladdin kan ni se på www.ponnysajten.eskimo.se och gå in på connemarahingstar och registrerade hingstar och Aladdin RC 66
 
Sv: Connemarahingst

Har säkert svarat innan eftersom tråden är så gammal. Men mina favoriter i connemarasverige är:

Brantshammar Bell Dara
Lofty Roderic
Garyyhack Frederick
 
Sv: Connemarahingst

Jag är helt kär i Grange Flynn Sparrow, fick ett föl efter honom förra sommaren men som tyvärr inte klarade sig (föddes med "Wry Nose"). Annars gillar jag Carnaby Patrick Hooligen, synd att han är skadad annars skulle jag betäckt mitt sto med honom i år. Istället blev det Gräns Roeson som fick äran. Hagens O'Chief är oxå otroligt snygg. BÄsta nykomlingen är ju faktiskt Starrhults Bossanov, vilken skönhet! RR var oxå på listan men var lite långt bort för oss. Har ett besvärligt sto eftersom brunsterna inte funkar som de ska så det var skönt att ha en veterinär som kunde hjälpa till på Gräns. Men nästa år blir det nog Packie om han betäcker. Har ett diplomsto, Stockmossens Julia, som står i avelsboxen numera. E: Möllans Castro, ue: Viggen.
 

Liknande trådar

Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
312
Senast: Freazer
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 349
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Marvin
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp