Corona i stallet - Ulvlek

Morrn😊 vi verkar vara flera sömntutor hĂ€r...


Jo, men dÄ avslöjade hon sig för goda lyan?

Mellan den som fÄrulven röstat pÄ och den följare följt. Typ.

FÄrulven Àr ju najs att lokalisera om man kan, men följare? En god utan info?



Nu Àr citaten i oordning. Men lyckad inte flytta dem.
Q o snurris. KĂ€nns som att fĂ„rulven avgjorde, men skaver kanske lite att snurris röst kom sĂ„ sent. Å andra sidan mĂ„ste inte fĂ„ret varit aktivt med att skriva i leken...

Cirkus 2
Tycker hon kommer med relevanta funderingar kring lena och pega. HÄller med om att det kÀnns som att peganhar.en annan ton denna leken. Cirkus valde mellan dessa tvÄ idag verkar det som. Jag vÀljer att följa henne.

Blacksmithfarm röstar pÄ Pegasus63
Jag hÀnger inte riktigt med i resonemanget, för den goda lyan vore det toppen att fÄ koll pÄ fÄrulven, men det hjÀlper Àven att hitta en god. Den goda lyan har en röst och det vore bra om deras röst hamnar pÄ en ulv.

Sen varför du vÀljer att följa cirkus? Ja förra cirkus var god men det sÀger inget om nya cirkus.
 
Jag hÄller med om att rösterna som följer @cirkus kÀnns vÀÀÀldigt följsamma.
OM nu cirkus har fÄtt gissa sÄ Àr hon ju ÀndÄ inte sÀker (vad Àr oddsen för att hon gissat pÄ just heffa och @Pegasus63 @Elo :D) och det Àr ju bara EN (antagligen Àngeln) som vet att hon gissat.
DÄ tycker jag det Àr anmÀrkningsvÀrt att FYRA spelare hittills kÀnner sig sÄ sÀkra pÄ cirkus godhet efter bara en dags spel (eftersom bollen inte röstade igÄr).
Vad tror du om Pegasus idag dÄ? Du ville ju rösta dÀr igÄr innan du Àndrade röst till mig ?
 
Jag Àr helt slut och behöver rösta sÄ jag kan fixa middag. Vet inte hur det blev sÄ sÀkert att Pegasus Àr ond, sanndrömmaren kan ju veta om den valde Pegasus och heffaklumpen och sen kan Àngeln fÄtt den spionraden men jag orkar inte sÀtta mig in vem som kan vara vad just nu.

Niyama röstar pÄ LenaH
för att det var det jag reagerade mest pÄ nÀr jag lÀste ikapp, det kÀnns inte alls som en god LenaH som backar och lÄter ev. fÄrulv avgöra.
Men vad Àr poÀngen med att "avgöra" nÀr alla andra fegat ur?
Att vÄga nÀr man ÀndÄ har en misstanke, absolut men efter ot och bopar?
Det kÀnns alltid taskigt att lyncha nÄn efter 1 dags spel och nÀr det inte finns nÄt att gÄ pÄ kÀnns det Ànnu taskigare.

Jag tycker du fegar, bÄde igÄr och idag och det Àr inte riktigt likt dig heller.
 
Funderar lite kring Snurris sena röst, och sedan Cirkus1s vÀg upp pÄ lÀktaren, tror inte det var nÄgon större slump att hennes röst hamnade var den gjorde dÄ fÄrulven ingÄr i lyan den hÀr leken.

Sedan har vi ju bollen_s avhopp och det snabba Äterinförandet av Cirkus2 i leken, vilket fÄr mig att tro att LL vil Äterskapa balansen mellan goda och onda.

Om en ond bollen_ lÀmnar vill det ju stÄ 9-3 till de goda (efter lynch av en god Cirkus) om gjorda berÀkningar Àr korrekta, vilket ju missgynnar de onda, dÀrför Àr jag inne pÄ att LL Äterinförde Cirkus pÄ en ond roll för att utjÀmna stÀllningen.
Lynch och kÀk Àr ju inte i sig orsak till att Äteruppliva en god/ond bollen_ utan just rollfördelningen goda kontra onda

I valet mellan dessa tvÄ vÀljer jag:

Pegasus63 röstar pÄ Cirkus

dÄ det med mitt sÀtt att tÀnka Àr mest troligt att LL ÄterstÀlld ordningen mellan goda och onda
Det Àr det normala förfarandet att ersÀtta deltagare som avbryter leken med nÄgon annan, ofta dÄ nÄgon utan information som blivit lynchad tidigt. Det har hÀnt mÄnga gÄnger tidigare och syftet Àr endast att leken ska fortgÄ som vanligt.
 
Vad tror du om Pegasus idag dÄ? Du ville ju rösta dÀr igÄr innan du Àndrade röst till mig ?
Jag vet inte mer idag Àn igÄr och igÄr var ju min motivering att han enligt sannolikhet borde vara ond nu.
Tycker vÀl kanske inte att den teorin hÄller egentligen. Ok DL1 men nu?
 
Inser att inte ens Àngeln kan fÄtt info, jag hade fÄtt för mig att ÄskÄdarna delade ut spionrad. Men dÄ kan ingen levande fÄ spioninfo?
 
Men vad Àr poÀngen med att "avgöra" nÀr alla andra fegat ur?
Att vÄga nÀr man ÀndÄ har en misstanke, absolut men efter ot och bopar?
Det kÀnns alltid taskigt att lyncha nÄn efter 1 dags spel och nÀr det inte finns nÄt att gÄ pÄ kÀnns det Ànnu taskigare.

Jag tycker du fegar, bÄde igÄr och idag och det Àr inte riktigt likt dig heller.
För att inte lÄta fÄrulven avgöra sÄklart. Jag röstade ganska tidigt och sen var jag inte hÀr. Du dÀremot Àndrade för att inte avgöra, det Àr stor skillnad tycker jag.
 
Inser att inte ens Àngeln kan fÄtt info, jag hade fÄtt för mig att ÄskÄdarna delade ut spionrad. Men dÄ kan ingen levande fÄ spioninfo?
SÄ fattade jag ocksÄ, sÄ det Àr bara drömmaren men det borde ta ett par nÀtter innan den kÀnner sig sÀker.
 
Inser att inte ens Àngeln kan fÄtt info, jag hade fÄtt för mig att ÄskÄdarna delade ut spionrad. Men dÄ kan ingen levande fÄ spioninfo?
NÀ, det verkar ju konstigt att cirkus2 skulle gÄ in i leken och kÀnna till spioneri frÄn cirkus1.
 
Inser att inte ens Àngeln kan fÄtt info, jag hade fÄtt för mig att ÄskÄdarna delade ut spionrad. Men dÄ kan ingen levande fÄ spioninfo?
Ja det har Àven jag kommit fram till dÀrav min fundering kring att flera följer cirkus 2 röst sÄ oreserverat
 
För att inte lÄta fÄrulven avgöra sÄklart. Jag röstade ganska tidigt och sen var jag inte hÀr. Du dÀremot Àndrade för att inte avgöra, det Àr stor skillnad tycker jag.
Sure, men jag kunde ju lika gÀrna lagt en uddaröst eftersom alla andra gjorde det?
Jag brukar lÀgga andraröster, inte sÄ mycket för att avgöra som för att fÄ igÄng spelet men hade inte insett att det bara var jag och @Snurrfian kvar att rösta och ingen annan verkade vara delaktig sÄ det var ju möjligtvis korkat men jag ser inte varför jag skulle vara ond för det? O_o

Förresten, du har inte tÀnkt pÄ att om jag var ond kunde jag ju bara lagt en uddaröst frÄn början och lÄtit fÄrulven avgöra ÀndÄ?
DÄ hade jag ju inte hÄllit pÄ och trasslat som jag gjorde??

TĂ€nk ett varv till.
 
Blir tokig pÄ att spela frÄn mobilen men eftersom det Àr struligt att kunna feta. snurrfian röstar pÄ blacksmithfarm

Eftersom jag tycker hon Àr lite för följsam utan att tÀnka efter innan hon röstar. Pegas kan mycket vÀl vara ulv men det kÀnns inge vidare att rösta pÄ sannolikhet i dl 2. Det finns vÀldigt liten chans att det faktiskt finns nÄgon info ut som gör att man kan vara sÀker pÄ att pegas skulle vara ond.
 
Jag kÀnner mig lite fundersam till @cirkus sÀkerhet att pegsus skulle vara ond efter att ha nagelfarit rollistan ordentligt.
för att ha koll pÄ vad som Àr rimligt att anta i leken
och kanske Ànnu mera fundersam kring de som följer hennes röst direkt sÄ snabbt ?
obs! Att jag inte har nÄgon aning om huruvida Pegasus Àr ond eller ej.
NÀ, tror inte hon kan vara sÀker, kÀndes som hon velade mellan tvÄ, jag valde att följa den hon valde.
Ja men precis! Exakt det jag sjÀlv kom fram till just nyss. Oavsett roll pÄ cirkus 2 sÄ gÄr det ju inte att anta att nÄgon vet nÄgot om nÄgon (förutom ulvarna dÄ) med sÀkerhet nu. Och blir faktiskt Àn mer fundersam pÄ de som följer cirkus 2:s röst helt utan att tÀnka lÀngre Àn sÄ? Kanske sÀger mer om dem Àn om cirkus i förlÀngningen?

Jag Àr helt slut och behöver rösta sÄ jag kan fixa middag. Vet inte hur det blev sÄ sÀkert att Pegasus Àr ond, sanndrömmaren kan ju veta om den valde Pegasus och heffaklumpen och sen kan Àngeln fÄtt den spionraden men jag orkar inte sÀtta mig in vem som kan vara vad just nu.

Niyama röstar pÄ LenaH
för att det var det jag reagerade mest pÄ nÀr jag lÀste ikapp, det kÀnns inte alls som en god LenaH som backar och lÄter ev. fÄrulv avgöra.
Ingen spionerade (edit, *spionrad) denna leken vÀl?
Jag hÀnger inte riktigt med i resonemanget, för den goda lyan vore det toppen att fÄ koll pÄ fÄrulven, men det hjÀlper Àven att hitta en god. Den goda lyan har en röst och det vore bra om deras röst hamnar pÄ en ulv.

Sen varför du vÀljer att följa cirkus? Ja förra cirkus var god men det sÀger inget om nya cirkus.
Mem hur? Hur vet goda, levande eller inte, vem fÄrulben Àr? Den lÀr vÀl inte rösta samma dolt och öppet? NÀr det Àr.sÄpass spritt att den avgör?
SÄklart att det Àr bra, men gÄr det verkligen rÀkna ut?
Jag följer för att jag har en tanke om hennes roll , för att Pegasus spelat annorlunda, för att lenah valde att ta bort sin röst frÄn genom och för att onda inte ska fÄ styra för goda inte vÄgar.

Är inte sĂ€ker, men vill inte fega ur.

Inser att inte ens Àngeln kan fÄtt info, jag hade fÄtt för mig att ÄskÄdarna delade ut spionrad. Men dÄ kan ingen levande fÄ spioninfo?
Ah, sÄg detta nu.
 
Jag tycker inte jag riktigt fÄr klÀm pÄ nÄt i den hÀr leken Àn. Cirkus 2 lÀgger en röst pÄ Pegasus63 och fler vÀljer att följa. Sen kommer nÄgra andra röster ocksÄ.

NÄn som har en röstlista förresten?
 
för att lenah valde att ta bort sin röst frÄn genom och för att onda inte ska fÄ styra för goda inte vÄgar.

AlltsÄ jag fattar inte varför det pÄ nÄgot sÀtt handlar om att JAG inte vÄgade avgöra igÄr??

ALLA la uddaröster, min motivering pÄ pegasus var ju inte direkt vÀlgrundad?
Han kan mycket vÀl vara ond men inte fan kunde jag veta det igÄr?

Och om nÄgon annan tyckte han kÀndes ond igÄr, varför röstade ingen dÀr??
 
Inser att inte ens Àngeln kan fÄtt info, jag hade fÄtt för mig att ÄskÄdarna delade ut spionrad. Men dÄ kan ingen levande fÄ spioninfo?
Jag hade ocksÄ fÄtt för mig det, men nu har jag lÀst igen om rollerna och nÀ, det delas ju inte ut nÄn rad i den hÀr leken.
 
Förresten, du har inte tÀnkt pÄ att om jag var ond kunde jag ju bara lagt en uddaröst frÄn början och lÄtit fÄrulven avgöra ÀndÄ?
DÄ hade jag ju inte hÄllit pÄ och trasslat som jag gjorde??
NÀ? DÄ var det ju inte kÀnt att följaren inte fÄtt sin roll. Dvs onda trodde att nÄn garanterat skulle fÄ tvÄ röster.
 
Egentligen vill jag rösta pÄ @Niyama för jag tycker inte hon Àr lika snabb i tanken som nÀr hon Àr god men det kÀnns rÀtt meningslöst att lÀgga en uddaröst (;)) sÄ jag Àr mer pÄ @Snurrfian s linje med att följa nÄgon (cirkus) utan att ha pÄ fötterna. DET Àr ulvigt om nÄgot sÄ:

LenaH röstar pÄ Blacksmithfarm
 
NÀ? DÄ var det ju inte kÀnt att följaren inte fÄtt sin roll. Dvs onda trodde att nÄn garanterat skulle fÄ tvÄ röster.
Men hur kan du dÄ sÀga att jag lÀmnade över till fÄrulven?
Nu sÀger du ju emot dig sjÀlv??
 

Liknande trÄdar

Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 862
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter VĂ€lkomna till leken “skyll er sjĂ€lva som ger mig ideer”. DĂ„ jag just nu Ă€r lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 963
Senast: Niyama
·
Tjatter VÀlkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snÀlla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihÄg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 882
Senast: bollen__
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Lösa hundar
  • HjĂ€lp med att lista ut passande hundras

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp