Corona i stallet - Ulvlek

Har jag fel nu lär jag åka ut med huvudet före men väljer faktiskt också att följa @cirkus som verkar ha lite mer att gå på och dessutom är det något med spelsättet som sticker ut på Pegasus. Det är inte samma ”skojfriska” typ i DL 1 och som sagt hoppas jag såklart att inte Cirkus är ute och cyklar eller själv är ond.

karamelldrottningen röstar på Pegasus63
 
Jag är trötter iidag med och orkar inte fundera så mycket mer

glömmerallt röstar på Pegasus

För att jag tycker att han hade en dålig teori igår plus att det skaver att det var honom lena ändrade från. Dessutom vill jag undvika uddaröst eftergårdagen.
 
Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
19.33 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63

Pegasus63 4
 
Jag har inte haft jättemycket tid idag och det jag ändå har reflekterat över är dels Snurrfians röst på c1 igår och ffa Pega som C1 röstade på. Jag tycker att Pega har varit lättplacerad som god, men i denna lek, not so much. Jag har reagerat på Snurrfian också och hennes röst på bevisligen goda cirkus1, ffa på motiveringen som skaver men idag får det bli såhär
Jag håller med om att Pegasus brukar vara tydlig med sin roll, men om han inte är det kan det ju även vara för att han är bybo? Sen blir jag nojig över att du är så tydlig med att du fortsätter på cirkus1 spår, det är ju verkligen klassiskt om man blir omvandlad eller tar över en roll som är ond - att man fortsätter på samma spår som en goda jag. Det är ju inte konstigt att man har samma tankar fortfarande, men att vara så övertydlig med det skaver tycker jag.
 
Jag behöver lägga en röst nu, för jag skall göra annat i kväll. Jag gillar inte riktigt drevet mot Pega men jag förstår hur de som röstar på honom har tänkt. Jag vill inte riktigt hoppa på tåget men...

Elo röstar på LenaH

Utifrån röständringen igår. Även om hon inte var inne från den första posten till sin första röst så skaver något i ändringen i mig.
 
Jag känner mig lite fundersam till @cirkus säkerhet att pegsus skulle vara ond efter att ha nagelfarit rollistan ordentligt.
för att ha koll på vad som är rimligt att anta i leken
och kanske ännu mera fundersam kring de som följer hennes röst direkt så snabbt ?
obs! Att jag inte har någon aning om huruvida Pegasus är ond eller ej.
 
Funderar lite kring Snurris sena röst, och sedan Cirkus1s väg upp på läktaren, tror inte det var någon större slump att hennes röst hamnade var den gjorde då fårulven ingår i lyan den här leken.

Sedan har vi ju bollen_s avhopp och det snabba återinförandet av Cirkus2 i leken, vilket får mig att tro att LL vil återskapa balansen mellan goda och onda.

Om en ond bollen_ lämnar vill det ju stå 9-3 till de goda (efter lynch av en god Cirkus) om gjorda beräkningar är korrekta, vilket ju missgynnar de onda, därför är jag inne på att LL återinförde Cirkus på en ond roll för att utjämna ställningen.
Lynch och käk är ju inte i sig orsak till att återuppliva en god/ond bollen_ utan just rollfördelningen goda kontra onda

I valet mellan dessa två väljer jag:

Pegasus63 röstar på Cirkus

då det med mitt sätt att tänka är mest troligt att LL återställd ordningen mellan goda och onda
 
Vad för info kan finnas? Sanndrömmaren få ju bara svar på en av två och kan inte veta vilken?
Ja men precis! Exakt det jag själv kom fram till just nyss. Oavsett roll på cirkus 2 så går det ju inte att anta att någon vet något om någon (förutom ulvarna då) med säkerhet nu. Och blir faktiskt än mer fundersam på de som följer cirkus 2:s röst helt utan att tänka längre än så? Kanske säger mer om dem än om cirkus i förlängningen?
 
Jag känner mig lite fundersam till @cirkus säkerhet att pegsus skulle vara ond efter att ha nagelfarit rollistan ordentligt.
för att ha koll på vad som är rimligt att anta i leken
och kanske ännu mera fundersam kring de som följer hennes röst direkt så snabbt ?
obs! Att jag inte har någon aning om huruvida Pegasus är ond eller ej.
Tack jag satt just och försökte hitta någon möjlig roll som kunde sitta med någon slags info utan att hitta något. Som sagt, pegas kan mycket väl vara ulv, men det känns lite väl följsamt?
 
Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
19.33 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63 röstar på cirkus

Pegasus63 4
LenaH 1
cirkus 1
 
Fast om den valde heffaklumpen och Pegasus och fick svar ulv så vet den ju. Finns nån mer möjlighet?
Förvisso sant. Kommer inte på något annat scenario än att frågan ställts på två goda och svar kommit på det.
Men lämnar ändå tvivel i säkerheten då att Pegasus skulle vara ond?
 
Jag är helt slut och behöver rösta så jag kan fixa middag. Vet inte hur det blev så säkert att Pegasus är ond, sanndrömmaren kan ju veta om den valde Pegasus och heffaklumpen och sen kan ängeln fått den spionraden men jag orkar inte sätta mig in vem som kan vara vad just nu.

Niyama röstar på LenaH
för att det var det jag reagerade mest på när jag läste ikapp, det känns inte alls som en god LenaH som backar och låter ev. fårulv avgöra.
 
Förvisso sant. Kommer inte på något annat scenario än att frågan ställts på två goda och svar kommit på det.
Men lämnar ändå tvivel i säkerheten då att Pegasus skulle vara ond?
Hur menar du ställts på två goda? Då hade den ju ändå bara vetat att en av dessa är god?
 
Förvisso sant. Kommer inte på något annat scenario än att frågan ställts på två goda och svar kommit på det.
Men lämnar ändå tvivel i säkerheten då att Pegasus skulle vara ond?
Och landar tillbaka i tanken att de som följer cirkus röst oreserverat känns egentligen mer skumma än cirkus röst i sig själv. Oavsett om Pegasus är ond eller god faktiskt
 
Jag håller med om att rösterna som följer @cirkus känns väääldigt följsamma.
OM nu cirkus har fått gissa så är hon ju ändå inte säker (vad är oddsen för att hon gissat på just heffa och @Pegasus63 @Elo :D) och det är ju bara EN (antagligen ängeln) som vet att hon gissat.
Då tycker jag det är anmärkningsvärt att FYRA spelare hittills känner sig så säkra på cirkus godhet efter bara en dags spel (eftersom bollen inte röstade igår).
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 868
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 963
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 883
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp