Covid-19 del 13

Någon som har koll på de nya rönen om att någon viss gen ska kunna ge skydd? Artiklarna är låsta.
Jag är testad typ sju gånger och har varit negativ varje gång, trots att jag haft flera omkring mig som blivit sjuka.
Haha, var det inte DN som hade den träffande rubriken "Gener ökar risk för att tappa lukt och smak vid Covid-19"?:D
 
Jag räknar mig nu som frisk efter biverkningarna. Det tog bara sex dagar... Så helt klart påverkades kroppen mer av att byta vaccin. Men så länge jag slipper vara sjuk i flera veckor/månader så är jag tacksam. Hoppas nu att det här var sista sprutan.
 
Nu har jag och mannen tagit vår tredje dos (i onsdags). Han fick pfizer, pfizer, moderna och jag fick tre gånger pfizer. Jag fick inte välja då det bara fanns pfizer på det ställe jag vaccinerade mig på.

Jag har inga biverkningar alls denna gång. Jag har haft ont i armen samt lymfkörteln under armen de första två gångerna. Mannen fick ont i armen denna gång men inga symptom alls efter de två första.
Den där körteln i armhålan har svullnat rejält för mig varenda dos. Håller i sig rätt länge dessutom, så obehagligt.
 
Jag räknar mig nu som frisk efter biverkningarna. Det tog bara sex dagar... Så helt klart påverkades kroppen mer av att byta vaccin. Men så länge jag slipper vara sjuk i flera veckor/månader så är jag tacksam. Hoppas nu att det här var sista sprutan.
Jag är också tacksam över vaccinet även om biverkningarna nu vid min tredje dos var rätt jobbiga. Jag vaccinerade mig i tisdags och de värsta biverkningarna (smärta i kroppen, feber, frossa och enorm huvudvärk) släppte ganska snabbt. Märker dock fortfarande att jag lätt blir lite yr vid ansträngning och så den där körteln i armhålan som är supersvullen..
 
Fick covid förra veckan. Blev antagligen smittad av två förkylda personer som på en promenad stannade till för att prata en stund (dom testade ett par dagar efteråt positivt för covid). Samtidigt som jag inte lyckats smitta ner någon i min familj trots att vi bor tillsammans. Väldigt märkligt hur olika det kan vara.

Två sprutor men blev trots det sängliggande någon vecka och så här 1,5 vecka senare har jag fortfarande lite förkylningssymptom. Många man hör om nu verkar ju knappt känna av att dom är sjuka men riktigt sån tur hade jag inte.
 
Den där körteln i armhålan har svullnat rejält för mig varenda dos. Håller i sig rätt länge dessutom, så obehagligt.

Ja verkligen!! Man får lite dåliga vibbar av det och blir ganska rädd. Jag fick så det gjorde ont ner under bröstet på den sidan också. Innan jag fattade att det var vaccinet! :nailbiting:

Jag kan fortfarande inte ha en viss BH jag har. Har jag den för länge på dagen börjar det göra lite ont/obekvämt.
 
Fick covid förra veckan. Blev antagligen smittad av två förkylda personer som på en promenad stannade till för att prata en stund (dom testade ett par dagar efteråt positivt för covid). Samtidigt som jag inte lyckats smitta ner någon i min familj trots att vi bor tillsammans. Väldigt märkligt hur olika det kan vara.

Två sprutor men blev trots det sängliggande någon vecka och så här 1,5 vecka senare har jag fortfarande lite förkylningssymptom. Många man hör om nu verkar ju knappt känna av att dom är sjuka men riktigt sån tur hade jag inte.
Ja det är väldigt märkligt det där. Min syster och hennes sambo stod och pussades minuter innan hon fick besked om att hon testats positiv. Men varken han eller någon av de fyra barnen blev smittade.
En av mina kusiner blev också sjuk, men varken make eller dotter blev sjuka.
 
Tog dos tre igår. Moderna blev det, efter två doser Pfizer innan. Först var jag helt smärtfri i armen dvs märkte ingenting i 4-5 timmar. Tänkte shit vad bra! De andra två doserna började smärtan direkt i armen och strålade upp mot nacke.

Men inatt vaknade jag av kraftig muskel-
och ledvärk som vid influensa, och en känsla av att ha feber. Orkade inte ta tempen utan tog direkt ipren/Alvedon. En timme senare var alla symtom borta.

Sen mådde jag bra fram till kl 10 då smärta och trötthet återkom samt nu även frossa. Tog enbart en Alvedon då det var det som fanns tillhands på jobbet, men det hjälpte knappt. Åkte hem tidigare från jobbet och tryckte i mig en Ipren. Efter det har jag fått sova i två timmar och nu känner jag mig som vanligt igen. Ja förutom hemsk smärta i armen då…
 
Jag fick tredje dosen i förrgår, igår hade jag lite ont i armen och kände mig en smula ruggig. Idag mår jag precis som vanligt.

Det är fascinerande att reaktionerna kan vara så olika.
 
Någon som har koll på de nya rönen om att någon viss gen ska kunna ge skydd? Artiklarna är låsta.
Jag är testad typ sju gånger och har varit negativ varje gång, trots att jag haft flera omkring mig som blivit sjuka.
Jag blev sjuk först nu på nyår i corona. Fram till industrisemestern i somras har jag jobbat nära andra på linan nära folk som visat sig ha covid, suttit i trånga rum för att kunna använda dator och delat tangentbord med folk som visat sig ha covid och varit nära folk vid upplärning på truck som visst sig ha covid.
Efter semestern har jag kunnat hålla mer avstånd till kollegor och även kunder, då först fick jag corona🧐, lika mild som en förkylning men ändå.
 
Ja verkligen!! Man får lite dåliga vibbar av det och blir ganska rädd. Jag fick så det gjorde ont ner under bröstet på den sidan också. Innan jag fattade att det var vaccinet! :nailbiting:

Jag kan fortfarande inte ha en viss BH jag har. Har jag den för länge på dagen börjar det göra lite ont/obekvämt.
Ja jag känner av det med tröjor och jackor också. Känns liksom lite trångt i den armhålan.
Jag undrade också vad tusan det var första gången, nu vid tredje är man mer rutinerad;)
 
Jag fick tredje dosen igår så nu känner jag att jag har gjort vad jag kan utöver att följa restriktioner såklart. Känns skönt med sambo i högriskgrupp både han och jag är vaccinerade med tre doser nu.

Kan också konstatera att jag har fått noll biverkningar inte av någon dos har jag känt minsta lilla biverkning. Jag har även haft covid för ett år sedan. Så nu borde jag iallafall vara skyddad mot allvarlig sjukdom ett tag framöver.
 
Enligt nya riktlinjerna kan jag vara tillbaka på jobbet på måndag, blev sjuk i tisdags, och är fortfarande lite snuvig men ingen feber längre.

Jag fick lite känslan på presskonferensen i torsdags att fohm, om inte givit upp så känner de att nu är det bara att bromsa så gott det går som gäller. Men undrar om det ens det går. Tycker var och varannan har covid nu.
Min känsla är att nu smäller det till ordentligt och sen kommer det lugna ner sig avsevärt.
Men jag vet ju inte, det var bara min, ganska obildade, känsla 😉
 
Enligt nya riktlinjerna kan jag vara tillbaka på jobbet på måndag, blev sjuk i tisdags, och är fortfarande lite snuvig men ingen feber längre.

Jag fick lite känslan på presskonferensen i torsdags att fohm, om inte givit upp så känner de att nu är det bara att bromsa så gott det går som gäller. Men undrar om det ens det går. Tycker var och varannan har covid nu.
Min känsla är att nu smäller det till ordentligt och sen kommer det lugna ner sig avsevärt.
Men jag vet ju inte, det var bara min, ganska obildade, känsla 😉

Lite så tänker jag med. Känns som många trillat dit nu.
 
Enligt nya riktlinjerna kan jag vara tillbaka på jobbet på måndag, blev sjuk i tisdags, och är fortfarande lite snuvig men ingen feber längre.

Jag fick lite känslan på presskonferensen i torsdags att fohm, om inte givit upp så känner de att nu är det bara att bromsa så gott det går som gäller. Men undrar om det ens det går. Tycker var och varannan har covid nu.
Min känsla är att nu smäller det till ordentligt och sen kommer det lugna ner sig avsevärt.
Men jag vet ju inte, det var bara min, ganska obildade, känsla 😉
Ja, det känns lite som att det bara är en fråga om när jag ska bli smittad nu trots tre sprutor, inte om längre. Lite obehagligt. Barnen har två sprutor vardera, har varit friska än så länge men många runt oss har varit sjuka så det knappar ju in känns det som.
Vill inte!!
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
101 605
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 234
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
105 050
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 784
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp