Covid-19 del 13

Inte alls
Jag kan inte undvika att vara nära eleverna.
De behöver ju hjälp mm
Så jag är nära 35 elever varje dag.
Men jag lever på hoppet att vaccinet skyddar mig från att bli så jävla sjuk som jag var sist
Bara att hålla tummarna att det inte blir någon covid för dig och om det blir så milt i sånna fall :)

Och att pandemin snart är över, att detta är slutspurten och allt viruset har kvar nu, ett sista försök att få mänskligheten på fall!
 
Vet flera som fått stora biverkningar efter moderna.
Det står också att arytmier är vanliga efteråt.
Mitt hjärta är inte på topp som det r
Jag har fått två Pfizer och en Moderna. Jag är glad att jag fick Moderna nu eftersom det visat sig ha god effekt att blanda. Jag har inte fått biverkningar av någon av mina sprutor. Jag tränade på kvällen samma dag som jag fick sprutan sist.
 
Jag har fått två Pfizer och en Moderna. Jag är glad att jag fick Moderna nu eftersom det visat sig ha god effekt att blanda. Jag har inte fått biverkningar av någon av mina sprutor. Jag tränade på kvällen samma dag som jag fick sprutan sist.
Ja nu är dosen tagen
Och det är planerat för att jag känner av den på jobbet så skulle jag bli lite dålig kan jag vara hemma på måndag
 
Jag kommer att ta det vaccin som rekommenderas till mig. Har fått pfizer vid dos 1 och 2, så får väl se vad det blir den 1 februari när jag har inbokad dos 3.
 
Jag fick bara beskedet att det blir Moderna (Pfizer dos 1-2 och ålder över 30 med viss marginal) så ingen beslutsvånda här.

Dessutom en helt excellent sköterska som talade om Thåströms senaste album och tidigare spelningar (pga att jag hade en sådan t-shirt) och som dessutom stack så skickligt så att det knappt kändes mer än en smekning. :up:

Detta har varit en helt utmärkt KBT-terapi för en tidigare spruträdd med återkommande blodtrycksfall och svimningskänslor.
 
Ska ta tredje sprutan på torsdag
Fått två doser Moderna har ingen aning om vad som kommer erbjudas men får jag välja borde jag välja Pfizer antar jag?
 
Var träffar du alla som får allvarliga biverkningar av vaccinen :confused:?? Jag - som ändå känner ett stort antal personer som är vaccinerade - har inte hört talas om EN ENDA allvarlig biverkning.......
Jag har en vän som fick en mycket allvarlig biverkning efter första dosen och låg på IVA i 4 dagar. Men hon vågade ändå ta dos 2 även om det blev ca 6 månader emellan. Ingen reaktion alls på dos två.
Det är dock den enda jag känner som reagerat så allvarligt, övriga har haft det vanliga med lite ont i armen till feber typ.
Så såklart sker det allvarliga reaktioner, men inte för de allra flesta.
 
Jag har en vän som fick en mycket allvarlig biverkning efter första dosen och låg på IVA i 4 dagar. Men hon vågade ändå ta dos 2 även om det blev ca 6 månader emellan. Ingen reaktion alls på dos två.
Det är dock den enda jag känner som reagerat så allvarligt, övriga har haft det vanliga med lite ont i armen till feber typ.
Så såklart sker det allvarliga reaktioner, men inte för de allra flesta.
Visst förekommer det enstaka fall. Det jag reagerade på var att @Fjordfrälst skrev att hon hade "hört från flera som utvecklat hjärtsvikt". Det tyckte jag lät väldigt märkligt!
 
NMR var tydligen ute och deltog i dagens demonstration.

Inför dagens demonstration säger Säpo att våldsbejakande högerextrema allt mer börjat söka sig till den coronakritiska miljön.

– Det är ett tillfälle för dem att nå ut med sina budskap men också träffa människor som är arga och upprörda i syfte att rekrytera, säger Susanna Trehörning, biträdande chef inom författningsskydd och kontraterrorism vid Säkerhetspolisen, till SVT Nyheter.

Susanna Trehörning säger till SVT att Säpo inte intresserar sig för vad folk demonstrerar för eller mot, däremot är det myndighetens ansvar att följa våldsbejakande personer.

– Vi värnar verkligen om demonstrations- och åsiktsfrihet, det är en grundbult i demokratin. Men det är viktigt att tänka till lite grann innan – vad är det jag vill göra vid den här demonstrationen och vad är det jag står för, säger hon till SVT

Max Winter, en av ledarna för ”Frihetsrörelsen”, säger att organisationen inte bryr sig om vilken ideologi demonstrationsdeltagarna har – syftet är att protestera mot vaccinpassen.

– Alla människor tar eget ansvar för sina handlingar och sina åsikter. Vi skapar ett forum där människor som har olika åsikter är välkomna, vi begränsar inte människor – vaccinerande eller ovaccinerade, politiska åsikter eller religiösa åsikter. Vi anser att alla människor har rätt att stå upp för den här frågan, säger han till SVT

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sapos-varning-infor-coronaprotesterna1/

Men det är svenska myndigheter och rättsväsende som man drar nazism paralleller till. Det minsta som kan begäras av covidpassmotståndare är att de iaf tar avstånd från nynazism och vit makt även om de delar samma åsikter vad gäller corona.
 
Visst förekommer det enstaka fall. Det jag reagerade på var att @Fjordfrälst skrev att hon hade "hört från flera som utvecklat hjärtsvikt". Det tyckte jag lät väldigt märkligt!

Var träffar du alla som får allvarliga biverkningar av vaccinen :confused:?? Jag - som ändå känner ett stort antal personer som är vaccinerade - har inte hört talas om EN ENDA allvarlig biverkning.......
Har ett ganska stort kontaktnät fast umgås inte IRL i och med situationen som är....
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
101 022
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 218
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
104 656
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 751
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp