Covid-19 del 13

Ja, det känns lite som att det bara är en fråga om när jag ska bli smittad nu trots tre sprutor, inte om längre. Lite obehagligt. Barnen har två sprutor vardera, har varit friska än så länge men många runt oss har varit sjuka så det knappar ju in känns det som.
Vill inte!!
Jag skulle tro att det är många, många människor som redan haft eländet utan att veta om det vid det här laget, och att det är lika många som kommer att bli smittade utan att ha en susning.
Nu när jag läser i tråden har de flesta som vaccinerar sig värre symptom än de jag känner som är sjuka. 😅 Risken är inte särskilt stor att det blir en jättejobbig runda även om man råkar bli smittad, menar jag. :heart
 
Det här var i princip lite kul. Agnes Wolds råd för att inte bli smittad av omikron: Undvik barn...... :rofl: Som förskollärare som jobbar med 1- och 2-åringar kan jag inte annat än att skratta lite..... Det är i all fall bättre än att gråta, tänker jag..... :D
Akta det uttrycket här ;)

Men jag håller med, jisses, hur undviker man barn när man jobbar med barn alternativt HAR barn? :D
 
Akta det uttrycket här ;)

Men jag håller med, jisses, hur undviker man barn när man jobbar med barn alternativt HAR barn? :D
Jag är inte speciellt rädd längre. Dubbelvaccinerad och snart tre sprutor, så jag gör vad jag kan för att skydda mig från allvarlig sjukdom. Kanske har jag redan haft covid, vad vet jag? Det är bara att köra på :up: ! Jag kan ju inte gömma mig från barnen precis....
 
Jag skulle tro att det är många, många människor som redan haft eländet utan att veta om det vid det här laget, och att det är lika många som kommer att bli smittade utan att ha en susning.
Nu när jag läser i tråden har de flesta som vaccinerar sig värre symptom än de jag känner som är sjuka. 😅 Risken är inte särskilt stor att det blir en jättejobbig runda även om man råkar bli smittad, menar jag. :heart
Skulle inte förvåna mig om jag haft det utan att veta det! Jag har ju så mycket huvudvärk och migrän i vanliga fall, tillhör min vardag helt utan pandemi, en av de dagarna har ju kunnat vara covid och inte det vanliga utan att jag vetat skillnaden egentligen.

Testade mig för några veckor sedan men var negativ, verkade mer som min astma som inte gillade de skånska ovanligt många minusgraderna, men var tvungen att testa ändå, och sedan dess har jag haft lite hosta, hostar mest på kvällen fram tills jag tar mer medicin, så jag tror förstås ännu på astman som inte repat sig helt ännu, men det är ju så jobbigt att ha lite hosta (hostar inte alls mycket men räcker en gång bland folk så får man 30000 ögon på sig....) eftersom alla tror man är smittad då!

Tror inte heller det blir så allvarligt, det är mer det jobbiga att man måste vara hemma, att hela familjen måste vara hemma för att man är positiv och typ inte ens "sjuk" så att säga.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag skulle tro att det är många, många människor som redan haft eländet utan att veta om det vid det här laget, och att det är lika många som kommer att bli smittade utan att ha en susning.
Nu när jag läser i tråden har de flesta som vaccinerar sig värre symptom än de jag känner som är sjuka. 😅 Risken är inte särskilt stor att det blir en jättejobbig runda även om man råkar bli smittad, menar jag. :heart
Jag har det nu och det är inte roligt! Har tappat luktsinnet, blivit andfådd av att sitta upp och mått skit rent ut sagt. Dubbelvaccinerad.
 
Skulle inte förvåna mig om jag haft det utan att veta det! Jag har ju så mycket huvudvärk och migrän i vanliga fall, tillhör min vardag helt utan pandemi, en av de dagarna har ju kunnat vara covid och inte det vanliga utan att jag vetat skillnaden egentligen.

Testade mig för några veckor sedan men var negativ, verkade mer som min astma som inte gillade de skånska ovanligt många minusgraderna, men var tvungen att testa ändå, och sedan dess har jag haft lite hosta, hostar mest på kvällen fram tills jag tar mer medicin, så jag tror förstås ännu på astman som inte repat sig helt ännu, men det är ju så jobbigt att ha lite hosta (hostar inte alls mycket men räcker en gång bland folk så får man 30000 ögon på sig....) eftersom alla tror man är smittad då!

Tror inte heller det blir så allvarligt, det är mer det jobbiga att man måste vara hemma, att hela familjen måste vara hemma för att man är positiv och typ inte ens "sjuk" så att säga.
Jag är övertygad om att jag haft det vid något tillfälle trots tester och tester - men vad ska man göra? Jag är ständigt allergisk mot de två lurviga jag bor med till exempel och har ofta dåligt i magen. Någonstans får det ju räcka! Jag skulle nästan hellre ha det bekräftat och stanna hemma en vecka (om jag fick betalt) så fick man kanske frikort några veckor därefter i alla fall. 😅

Men ja, det här med att behöva isolera sig (särskilt med mindre barn) utan att någon egentligen är "sjuk" verkar vara jättefrustrerande! Särskilt bekanta och arbetskamrater som bor i lägenhet och inte har ett egen gård tycker att det är väldigt jobbigt.
En sak om alla är trötta och slitna och gärna vill mysa i soffan. Inte lika roligt när alla är pigga och krya och klättrar på väggarna.
 
Jag har det nu och det är inte roligt! Har tappat luktsinnet, blivit andfådd av att sitta upp och mått skit rent ut sagt. Dubbelvaccinerad.
Jag säger inte att det gäller alla, det låter jättejobbigt och jag hoppas att det går över snarast för dig!
Å andra sidan har vi ju ett gott gäng vaccinerade som beskriver symptom flera dagar efter vaccinering, samt många som testat positivt utan att ens ha ont i lilltån.
 
Jag är övertygad om att jag haft det vid något tillfälle trots tester och tester - men vad ska man göra? Jag är ständigt allergisk mot de två lurviga jag bor med till exempel och har ofta dåligt i magen. Någonstans får det ju räcka! Jag skulle nästan hellre ha det bekräftat och stanna hemma en vecka (om jag fick betalt) så fick man kanske frikort några veckor därefter i alla fall. 😅

Men ja, det här med att behöva isolera sig (särskilt med mindre barn) utan att någon egentligen är "sjuk" verkar vara jättefrustrerande! Särskilt bekanta och arbetskamrater som bor i lägenhet och inte har ett egen gård tycker att det är väldigt jobbigt.
En sak om alla är trötta och slitna och gärna vill mysa i soffan. Inte lika roligt när alla är pigga och krya och klättrar på väggarna.
Jag förstår dig! Har tänkt tanken själv! Men jag förlorar ändå en del på sjuklönen, blir jobbigt ekonomiskt.

Som tur är är inte mina barn små, men de missar mycket i skolan och jag på jobb om någon blir sjuk. Blir vi inte det samtidigt är det ett jädrans stanna hemmande, hahaha!

Men frikort har jag gärna, så den tanken har trots allt slagit mig!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vaccinering 3 idag vid 11:30. Gick bra först, men nu sitter jag här med influensavärk, ont i armhålan och huvudvärk. Panodil intaget så hoppas jag på att det inte är alltför illa imorgon.
 
Funderar på om intresset för att ta dos 3 minskat här. Här finns det hyfsat gott om lediga tider för vaccination redan på måndag på ett av vaccinationsställena. Eller om det är för att bokningen inte sker genom regionen.
 
Jag kan ju tycka att det är fel att prata om biverkningar av vaccinet när man får huvudvärk, lite feber och influensaliknande symptom. Det är ju snarare en önskvärd effekt att vaccinet lyckas skapa en minisjukdom för att kunna skapa de antikroppar som ska skydda oss framöver.
 
Jag kan ju tycka att det är fel att prata om biverkningar av vaccinet när man får huvudvärk, lite feber och influensaliknande symptom. Det är ju snarare en önskvärd effekt att vaccinet lyckas skapa en minisjukdom för att kunna skapa de antikroppar som ska skydda oss framöver.
Håller med. Jag skulle beskriva det mer som en reaktion på vaccinet.
 
Inatt har jag fått sova utan att behöva fylla på ipren och idag känner jag mig som vanligt. Mådde alltså skit i ett dygn pga dos 3. Har fortfarande lite värk i armen men inte alls som igår.
 
Akta det uttrycket här ;)

Men jag håller med, jisses, hur undviker man barn när man jobbar med barn alternativt HAR barn? :D
Inte alls
Jag kan inte undvika att vara nära eleverna.
De behöver ju hjälp mm
Så jag är nära 35 elever varje dag.
Men jag lever på hoppet att vaccinet skyddar mig från att bli så jävla sjuk som jag var sist
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
101 609
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 234
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
105 050
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 784
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp