Covid-19 del 13

Varför måste du byta?

kl

Jag fick pfizer och pfizer och pfizer, fick själv välja sista dosen mellan moderna och pfizer och valde det senare eftersom det för mig var lite elle belle bi... och tänkte att lika bra att ha alla tre av samma, typ.
De ger inte moderna för de som är födda 91 och senare (är lite osäker på exakt år). De ändrade typ några dagar efter jag fått spruta två, är lagom glad för det...
 
Nu står jag i kö. Har stått i tio minuter och det är svinkallt. Hade jag vetat att det var utomhus så hade jag tagit ridoverallen. ;)

Det är sånt här jag skulle vilja ha info om. En kort rad där det står hur man tar sig till stället med buss, om det finns parkering för bil, om man ska ha munskydd (vilket man ska ha här när man bokat tid, men tydligen inte vid drop in) och om man står ute eller
Inne och köar.

Sist var det ju sommar + kö inomhus…

Mycket folk är det!
 
Till sist så! Nu är jag vaccinerad och kan andas ut. Ska bara sitta och vänta nu, sen hoppas jag att jag slipper biverkningar.

Men usch vad folk är dåliga på att hålla avstånd! Trots markering i golvet inne skulle det trängas. Nu när jag sitter och väntar fick jag flytta min stol för en satte sig nästan i knäet på mig. :rage:

Inte konstigt att smittan sprids massor…
 
I bl.a. Region Uppsala ger de Moderna till 30+ och Pfizer till de som inte fyllt 30 som dos 3.

Moderna ges väl inte till de som är yngre än 30 längre?
Ja jag vet, det beror ju på en något förhöjd risk för biverkningar eller snarare en biverkning, hjärtmuskelinflammation (främst hos unga män) . Har man inte fått någon biverkning så är det inget att vara missnöjd för i efterhand, därav min fråga.

Det gäller för övrigt hela Sverige.
 
Till sist så! Nu är jag vaccinerad och kan andas ut. Ska bara sitta och vänta nu, sen hoppas jag att jag slipper biverkningar.

Men usch vad folk är dåliga på att hålla avstånd! Trots markering i golvet inne skulle det trängas. Nu när jag sitter och väntar fick jag flytta min stol för en satte sig nästan i knäet på mig. :rage:

Inte konstigt att smittan sprids massor…
Hur länge fick du vänta?
 
Ja jag vet, det beror ju på en något förhöjd risk för biverkningar eller snarare en biverkning, hjärtmuskelinflammation (främst hos unga män) . Har man inte fått någon biverkning så är det inget att vara missnöjd för i efterhand, därav min fråga.

Det gäller för övrigt hela Sverige.
Dos 1 blev jag väldigt sjuk. Ont från sekunden de gav mig injektionen, sen domningar i arm och mun. På natten vaknade jag av att jag skrek av smärta, det kändes som att jag hade nålar som flöt i blodomloppet. Kunde inte stå utan att tuppa av. Dagen efter kunde jag bara ligga i sängen med migränen från helvetet. Dos 2 var okej. Ont, men inte alls på samma nivå som dos 1.

Tycker ändå det är okej att vara lagom road över att de drar in det vaccinet man tagit pga vilken orsak som helst, bara dagar efter man fått det.

Hur som är jag nervös för att byta utifall jag ska få nya/andra biverkningar. Tror egentligen inte det finns några rimliga anledningar att vara orolig, men ändå :)
 
Jag fick min Moderna booster innan de bestamde sig for att bara ge halv dos :up: vilket innebar att jag fatt tre "reguljara" sprutor Moderna. Forhoppningsvis innebar det ocksa att jag har ordentligt skydd lite langre ... jag fick min booster i September sa nu sitter jag har och raknar pa fingrarna och hoppas att de foljer Israel och kommer med en 2dra booster snart.
 
Vi hade ett tag nästan minutiös rapportering från kommunens sida på Facebook (så är vi också i en kommun som varit väldigt högljudda i covidsammanhang). Annars har jag faktiskt inte sett just kommunrapportering, bara regionnivå.
Jo men det finns på Region Skånes hemsida (kollade precis så att de inte har slutat med det och det har de inte. Det finns fortfarande statistik däremot är den eftersläpande då man bara kan se v 51 och 52 just nu).

@MarieJ Jag skulle tro att alla regioner har sådan statistik på sina sidor.
 
Jo men det finns på Region Skånes hemsida (kollade precis så att de inte har slutat med det och det har de inte. Det finns fortfarande statistik däremot är den eftersläpande då man bara kan se v 51 och 52 just nu).

@MarieJ Jag skulle tro att alla regioner har sådan statistik på sina sidor.

Med den eftersläpningen tycker jag det är rätt ointressant. Dagstidningarna är ju i så fall snabbare på att rapportera kommun för kommun.
 
Jo men det finns på Region Skånes hemsida (kollade precis så att de inte har slutat med det och det har de inte. Det finns fortfarande statistik däremot är den eftersläpande då man bara kan se v 51 och 52 just nu).

@MarieJ Jag skulle tro att alla regioner har sådan statistik på sina sidor.
Ok jag hittar inte det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
100 581
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 209
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
104 281
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 718
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp