Covid-19 del 13

Man väger risk mot nytta och förhindrar den smitta i mycket begränsad utsträckning samtidigt som det är extremt liten risk att man blir allvarligt sjuk och belasta vården i synnerhet med den lindrigare omikron så vet e katten om det är försvarbart att vaccinera barn. Även om jag vaccinerat mig själv så fort det bara gått så är jag tveksam till vaccination av de yngre som det är nu. Vad vinner de egentligen då? Jag tänker främst på 12-17-år.
Men vi kan ju inte ta beslutet baserat på en viss variant. Det kommer komma nya mutationer, vem vet hur de ser ut..
 
Men vi kan ju inte ta beslutet baserat på en viss variant. Det kommer komma nya mutationer, vem vet hur de ser ut..
Fast det är ju det vi gjort, men inte nuvarande variant.

Det går inte att ta beslut utifrån annat än varianter av Covid, utom möjligen att förkorta intervallet till 5 månader för boosterdosen.
 
Om 2 h ska jag ta tredje vaccindosen. Självklart för mig men jag är livrädd för biverkningar. Först och främst för att få feber nu för jag tål det så sjukt dåligt.
 
Om 2 h ska jag ta tredje vaccindosen. Självklart för mig men jag är livrädd för biverkningar. Först och främst för att få feber nu för jag tål det så sjukt dåligt.
Jag ska också ta om drygt 2 h! Också lite orolig för feber, har inte blivit sjuk av de första sprutorna men jag har verkligen inte tid att bli dålig nu heller😆
 
Tredje dosen igår (Moderna efter två tidigare Pfizer) och på kvällen kom febern och var ganska utslagen och sovit gott på en Alvedon (ungefär som Pfizer-doserna), samt öm arm vid injektionsstället (vilket inte Pfixer-doserna gav). Dock ingen förlust av lukt/smak denna gång (som båda gångerna med Pfizer-doserna).
 
Tredje dosen igår (Moderna efter två tidigare Pfizer) och på kvällen kom febern och var ganska utslagen och sovit gott på en Alvedon (ungefär som Pfizer-doserna), samt öm arm vid injektionsstället (vilket inte Pfixer-doserna gav). Dock ingen förlust av lukt/smak denna gång (som båda gångerna med Pfizer-doserna).

Jag ska få min tredje dos om några veckor. Jag har fått två Pfizer och vid varje dos har jag fått ont i armen. Andra gången så jag sov dåligt på natten och fick ta alvedon. Blir intressant att se vad som händer den här gången!
 
Den läkaren som gav mig dos 3 sa att dom flesta brukar reagera som på dos 2, drt stämde varken på mig eller min man. Vi fick båda 3x Pfizer.
Min man märke inget av dos 1 och 2, tredje var han hängig dagen efter och fick sen lite feber och ordentlig frossa på kvällen.

Jag märke inget av dos 2, av 3dje hade jag ont i huvudet och var väldigt yr dagen efter.
 
Jag är inte vaccinerad alls med vad som finns tillgängligt i Aus idag, men väntar på Covax-19 vaccinet som förhoppningsvis blir tillgängligt snart i Australien. Jag är på deras trial 3b lista och vet mer inom 2-4 veckor :)
Håll tummarna!
 
Nu har jag också precis fått den tredje dosen (Moderna). Jag hade knappt några biverkningar alls efter de förra doserna (Pfizer), mer än möjligen lite trötthet och värk i armen ett par dagar, men kånkade hem extra skärm och tangentbord från jobbet idag utifall att jag åtminstone inte pallar åka in till kontoret i morgon.

Börjar redan få ont i armen …
 
Jag fick också Moderna, dos 1 och 2 pfizer. Hon som vaccinerade mig sa att det var vanligt med biverkningar när man byter vaccin, men att det rekommenderades pga bättre effekt. Får se hur det blir.
Tyckte det gjorde svinont när hon gav vaccinet och har rätt ont i armen redan. Känner mig lite konstig i temperaturen nu, hoppas det inte blir mer än så..
 
Sex och en halv timme utan någon känning. Men har fått ont i armen av de två första så innan jag börjar känna av det vågar jag ropa hej.
Jag ropade hej före jag tog första sprutan och fortsatte. Klart jag kunde få fel, men det skadar inte att boosta placeboeffekten och tro på att allt blir bra och jag bildar fina antikroppar :)
 
Da är det klart (eller ngn liten formell sak är kvar), det blir vaccinationskrav fran 1 februari i Österrike med kontoller fran mitten av mars.
Lite ändringar fran lagförslaget. Det kommer gälla fran 18 ar (isf för 14) och det kommer inte att kontrolleras stort utan bara stickprovmässigt. Hur böterna kommer att se ut förstog jag inte helt men blir man kontrollerad och inte kan visa upp vaccinintyg har man 2 v pa sig att "skicka in" det annars far man 600€ böter, det kan man fa max 4 ggr/ar, tror jag.
Untantaget är gravida och vissa sjukdomar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
101 018
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 218
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
104 653
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 750
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp