Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn vad jag menade var att jag kan vara symptomfri men ändå smitta. Men jag hoppas att jag ska hålla mig frisk istället för att behöva nojja över att ha coronaviruset.
Absolut, men jag tror tyvärr inte det är rimligt att utgå från att en vanlig förkylning är coronavirus. Precis som att alla med förkylningssymtom inte kan testas för det. Har man anledning att tro att man kan ha blivit coronasmittad är det ju en annan sak, men annars får man nog ha fokus på att vara lite extra försiktig och noga med hygienen.
 
Jag är fortfarande inte ett dugg orolig. Jobbar som tågvärd så är ganska utsatt, noggrann med att tvätta händer precis som alltid. Blir jag smittad är det inte hela världen, är inte i någon riskgrupp. Känns värre att jag i min tur skulle smitta någon svagare.

Det märks att folk reser mindre, var betydligt lugnare i helgen än vanligt.
Pratade med en bussförare som har eget bussbolag, de börjar få det tufft med alla inställda resor 😕
 
Jag är inte alls förvånad eller skrämd över att det är så många smittade i Stockholm. Det är ju givet med avseende på att sportlovet var nyligen och många varit i norra Italien. Nu ser vi effekten av det och att folk blivit smittade av dessa som släpat hem smitta.

Jag tycker det var dåligt att inte sätta folk som varit i drabbade områden i karantän direkt. Då tror i allafall jag att en hel del spridning hade kunnat undvikas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
323
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 814
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Hade ett stormöte på jobbet. Man klagade främst på att det är för hög sjukfrånvaro. Covid-19 är ju säkert bakom de höga siffrorna tänker...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp