Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena i min släktings familj har fortf inte fått svar på provet, de sitter ju i karantän oavsett dock, men det jag menar är att det kan fortf vara sportlovsfirande som testats positivt.
 
Jag är fortfarande inte ett dugg orolig. Jobbar som tågvärd så är ganska utsatt, noggrann med att tvätta händer precis som alltid. Blir jag smittad är det inte hela världen, är inte i någon riskgrupp. Känns värre att jag i min tur skulle smitta någon svagare.

Det märks att folk reser mindre, var betydligt lugnare i helgen än vanligt.
Pratade med en bussförare som har eget bussbolag, de börjar få det tufft med alla inställda resor 😕
Var det inte i Danmark de nyligen gick ut med uppmaning om att inte resa kollektivt.
Har ni som jobbar på tåget några nya rutiner sen smittan började?
 
Läste också det att risken för allmän spridning inom Sverige nu bedöms som mycket hög, det verkar finnas ett systemfel inom den myndigheten för det var inte länge sedan de gick ut med att risken var låg.
Det var ju innan de hittade två patienter som inte varit utomlands i riskzoner och inte haft kontakt med någon som varit i utlandet. De vet alltså inte hur dessa två smittats, därför höjs risknivån.
 
Läste också det att risken för allmän spridning inom Sverige nu bedöms som mycket hög, det verkar finnas ett systemfel inom den myndigheten för det var inte länge sedan de gick ut med att risken var låg.
Varför är det ett systemfel? Sånt ändras ju beroende på hur situationen ser ut och vad man upptäckt, det är ingen spådom av framtiden utan en bedömning utifrån nuläge.
 
Vet ni .... jag undrar om inte detta med Coronaviruset faktiskt är nyttigt för miljön :o:cautious: Folk isolerar sig och skippar att åka till olika event, tex publiklösa fotbollsmatcher etc..
288770.jpg

https://112.international/society/environmental-situation-in-china-improves-amid-covid-19-49102.html

Jag undrar vad som skulle ske om detta agerande höll i sig, dvs att folk fortsatte med samma slags beteende. 🤔
Fast tror jag verkligen att folk lär sig något av detta? Jag är nog lite för pessimistisk för det :meh:
 
Vet ni .... jag undrar om inte detta med Coronaviruset faktiskt är nyttigt för miljön :o:cautious: Folk isolerar sig och skippar att åka till olika event, tex publiklösa fotbollsmatcher etc..
288770.jpg

https://112.international/society/environmental-situation-in-china-improves-amid-covid-19-49102.html

Jag undrar vad som skulle ske om detta agerande höll i sig, dvs att folk fortsatte med samma slags beteende. 🤔
Fast tror jag verkligen att folk lär sig något av detta? Jag är nog lite för pessimistisk för det :meh:
 
Kommer inte längre in på folkhälsomyndihetens hemsida, är det min uppkoppling det är fel på eller har ni samma problem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
323
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
769
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 814
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Hade ett stormöte på jobbet. Man klagade främst på att det är för hög sjukfrånvaro. Covid-19 är ju säkert bakom de höga siffrorna tänker...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp