Bukefalos 28 år!

Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gå med fördel in på Folkhälsomyndighetens facebooksida och läs kommentarer. Folk är arga och frustrerade. Finns de som vill sätta hela stockholm och västra Götaland i karantän. Det vore något det. Eller varför inte hela Sverige?!
 

Bifogade filer

  • D497B15E-7C5C-4AFA-B8B6-2657AF596F67.jpeg
    D497B15E-7C5C-4AFA-B8B6-2657AF596F67.jpeg
    176,4 KB · Visningar: 161
Senast ändrad:
Blir spännande att se folks ilska över att MYNDIGHETERNA INTE AGERAR när klimatkrisen slår till även i våra delar av världen.
"Du kommer inte ihåg den där gången du tog flyget till Thailand?" :grin:

(Eller Tyskland... Eller Malmö... Välj själva)
 
Varför kan vi inte det?

Det resonemang är ologiskt, bedömningen ska rimligen göras utifrån aktuell smittspridning och inte utifrån en gissning om hur länge vi ska dras med sjukdomen och att man tycker det blir för länge.
Jag har precis börjat nytt jobb, har en provanställning på 6 månader. Jag gissar att de glatt betalar ut min lön när jag inte är där då, om nu resonemanget är så ologiskt? Jag använde kollektivtrafiken till att ta mig till jobbet, precis som de flesta andra också gör.
Att fundera på att inte gå på melodifestivalen eller fotbollsmatcher eller resa utomlands eller annat är ju en sak, men jag har ingen möjlighet att ta bil till jobbet så det står mellan att skita i att försörja mig till coronaviruset behagar försvinna om några månader (lär bli vräkt) och att ta tåg och buss till jobbet så länge det inte är helt galet här. Och det är det ju faktiskt inte ännu.
 
Varför är det en fördel att läsa kommentarer från folk som inte jobbar med detta dagligen?
det är ju så delat på buke, hälften av de som skriver ser bara sitt synsätt och de har rätt. Och halva ser på sitt och de har rätt. Går man in där så ser man lite vad ”gemene man” säger. Alltså, oron är stor, och misstroendet mot myndigheterna är det också
 
Nu när hela Italien är i karantän så kommer det heller inga varor därifrån antar jag :confused:
Fast varor från Kina kommer väl fortfarande ut? Det var ju lite frågor om paket från wish i början och då sa experter att det inte var någon fara när det gällde varor.

Eller har det ändrats sen dess?
 
Fast varor från Kina kommer väl fortfarande ut? Det var ju lite frågor om paket från wish i början och då sa experter att det inte var någon fara när det gällde varor.
Men hela kina var ju inte i karantän väl?
Och från Italien kommer ju tex äpplen och sallad färska varor
 
Jag har precis börjat nytt jobb, har en provanställning på 6 månader. Jag gissar att de glatt betalar ut min lön när jag inte är där då, om nu resonemanget är så ologiskt? Jag använde kollektivtrafiken till att ta mig till jobbet, precis som de flesta andra också gör.
Att fundera på att inte gå på melodifestivalen eller fotbollsmatcher eller resa utomlands eller annat är ju en sak, men jag har ingen möjlighet att ta bil till jobbet så det står mellan att skita i att försörja mig till coronaviruset behagar försvinna om några månader (lär bli vräkt) och att ta tåg och buss till jobbet så länge det inte är helt galet här. Och det är det ju faktiskt inte ännu.
Jag tvivlar på att myndigheterna tar beslut efter dina behov. Jag kan mycket väl se hur olyckligt det kan så för dig men det är samhällets bästa som måste vara i focus.
 
det är ju så delat på buke, hälften av de som skriver ser bara sitt synsätt och de har rätt. Och halva ser på sitt och de har rätt. Går man in där så ser man lite vad ”gemene man” säger. Alltså, oron är stor, och misstroendet mot myndigheterna är det också

Sån tur då att tangentbordskrigare i kommentarsfält på Fejjan knappast är gemene man. Hur svårt ska det vara att lyssna på folks som faktiskt har expertis i ämnet istället för att skrika om det ena eller det andra.
 
Fann information @cirkus och @Snowball
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset-sant-och-falskt-om-skydd-och-spridning/
Vad gäller för mat egentligen då. LIVSMEDEL KAN INTE SPRIDA Coronaviruset. Direktkontakt människa till människa krävs för att spridning ska ske.
Kunskap från liknande tidigare utbrott visar att denna typ av virus smittar från sjuka människor och INTE GENOM PAKET eller postförsändelser.

Men stod även detta:
Enligt en rapport från Tyskland kan olika typer av coronavirus överleva utanför kroppen i UPP TILL FEM DAGAR på hårda ytor. Däremot ingick inte det nya coronaviruset, sars-cov-2, i rapporten eftersom det är så pass nytt.

Det liknande coronaviruset, sars-cov, kan öveleva i fem dagar på metall i rumstemperatur, fyra dagar på trä och glas och fyra till fem dagar på papper.
Vill man vara extra säker, rör inte paketet från Italien/Kina på en vecka :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
345
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
809
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 050
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Hade ett stormöte på jobbet. Man klagade främst på att det är för hög sjukfrånvaro. Covid-19 är ju säkert bakom de höga siffrorna tänker...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp