Bukefalos 28 år!

Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då får du stanna hemma från och med nu åtminstånde för det är de nya skarpa direktiven.

Oavsett så skulle du ha Corona så ska du vara hemma såvida du inte blir så dålig att du pga det behöver sjukvård.
Har du lyssnat på presskonferensen?
Nej! Har inte haft tid. Usch. Ringde 1177 men hög belastning så man kommer inte fram. Ska ringa dem igen
 
Det finns väl ingen anledning i världen att inte ringa till 1177 och kolla om du får testa dig?
Hellre att för många testas än för få!!

Det finns ALLA anledningar att inte ringa 1177 för frågor om Corona. Det är 11313 du isåfall ska ringa - klara direktiv redan för en vecka sedan från Folkhälsomyndigheten för att dels säkra rätt och mest uppdaterad info, och för att inte belasta sjukvården mer än nödvändigt. Även 1177 hänvisar dit (INNAN folk ringer dem).
 
Det finns ALLA anledningar att inte ringa 1177 för frågor om Corona. Det är 11313 du isåfall ska ringa - klara direktiv redan för en vecka sedan från Folkhälsomyndigheten för att dels säkra rätt och mest uppdaterad info, och för att inte belasta sjukvården mer än nödvändigt. Även 1177 hänvisar dit (INNAN folk ringer dem).
Fast i går när jag ringde VC av helt annan anledning så sade det förinspelade hälsningsmeddelandet att man skulle ringa just 1177 om man hade misstankar om att man själv hade Corona och 113 13 för mer allmänna frågor kring det.
 
Fast i går när jag ringde VC av helt annan anledning så sade det förinspelade hälsningsmeddelandet att man skulle ringa just 1177 om man hade misstankar om att man själv hade Corona och 113 13 för mer allmänna frågor kring det.

Det är iallafall i dagsläget enl presskonferensen ett direktiv att INTE ringa 1177 för gemene man som är lite halvsjuka. Men det kommer SÄKERLIGEN mer direktiv i dagarna utifrån hur läget utvecklar sig hur folk bör agera.
 
Varför?

Hur belastar man systemet genom att inte vara i kontakt? Man har givit upp smittspårning nu.
Enligt aftonbladet så har man inte givit upp smittspårning.
Och oavsett så är det ju väldigt lämpligt att veta när man kan gå tillbaks till jobbet, och faktiskt stannar hemma när man är sjuk. Eftersom det uppenbarligen är väldigt svårt att göra annars.
 
Tänkte på tidigare uttalande som tex att kulmen var nådd?

men den var ju klart och tydligt baserad på smitta från resande från etablerat högsmittade destinationer. Dvs det gällde då.
Jag har så svårt att förstå den här misstron att de allra högsta instanserna skulle ”mörka” missleda och desinformera osv. Det är ju självklart att inte heller de har en kristallkula utan de gör allt de kan och svarar som de kan utifrån läget just då.
 
Enligt aftonbladet så har man inte givit upp smittspårning.
Och oavsett så är det ju väldigt lämpligt att veta när man kan gå tillbaks till jobbet, och faktiskt stannar hemma när man är sjuk. Eftersom det uppenbarligen är väldigt svårt att göra annars.

1177 ska garanterat inte ringas för att nån ska fråga om när de kan gå tillbaka till jobbet eller för en bedömning om de är tillräckligt sjuka eller friska för att gå till jobbet.
 
men den var ju klart och tydligt baserad på smitta från resande från etablerat högsmittade destinationer. Dvs det gällde då.
Jag har så svårt att förstå den här misstron att de allra högsta instanserna skulle ”mörka” missleda och desinformera osv. Det är ju självklart att inte heller de har en kristallkula utan de gör allt de kan och svarar som de kan utifrån läget just då.
Sen sa han väl att flyg från Iran inte behövdes stoppas, vad hände? Han har jämfört detta med en vanlig säsongsinfluensa. Och att han så pinsamt nös i handen i direktsändning när de klart och tydligt sagt att man ska göra det i armvecket eller pappershandduk. Du får jättegärna ha förtroende för honom, men jag har det inte.
 
Sen sa han väl att flyg från Iran inte behövdes stoppas, vad hände? Han har jämfört detta med en vanlig säsongsinfluensa. Och att han så pinsamt nös i handen i direktsändning när de klart och tydligt sagt att man ska göra det i armvecket eller pappershandduk. Du får jättegärna ha förtroende för honom, men jag har det inte.

okay. Ja vi ser nog olika på myndigheter helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
338
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
784
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 971
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Hade ett stormöte på jobbet. Man klagade främst på att det är för hög sjukfrånvaro. Covid-19 är ju säkert bakom de höga siffrorna tänker...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp