Min äldsta dotter gå 15 timmar på förskolan pga att jag är föräldraledig. I vår kommun har de bett oss med 15-timmarsbarn att hålla dem hemma då behovet av vikarier kommer öka.
Det tycker jag känns självklart i det här läget vi är i nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min äldsta dotter gå 15 timmar på förskolan pga att jag är föräldraledig. I vår kommun har de bett oss med 15-timmarsbarn att hålla dem hemma då behovet av vikarier kommer öka.
Jag lästa att man drar ned på testerna för att de inte har tillräckligt med material:De gjorde 20.000 tester om dagen på 50 miljoner människor, det innebär 4.000 tester om dagen i Sverige. Är det någon som vet hur många vi utför?
Jag gissar på att vi gör en hel del tester och att man försöker öka kapaciteten.
15 timmar? Per vecka då eller?Min äldsta dotter gå 15 timmar på förskolan pga att jag är föräldraledig. I vår kommun har de bett oss med 15-timmarsbarn att hålla dem hemma då behovet av vikarier kommer öka.
Det tycker jag känns självklart i det här läget vi är i nu.
15 timmar? Per vecka då eller?
Inte minst att sedan offentliggöra de integritetskränkande uppgifterna man inhämtat till allmänheten i en form där enskilda individer är identifierbara.Därför att vissa integritetskränkande åtgärder de gjort är inte lagliga i Sverige (spårning via telefonens GPS). Plus att sjukvården/FHM har inte sådana resurser som krävs.
Jag kommer att åka ned till London med tåg nu i slutet av Mars. Smitta finns, smitta är.Jag måste ha mitt pass helt enkelt och det finns redan fall både i London och här.
Ja precis. I ditt fall @Sel hade jag nog också åkt ändå (lite beroende på hur situationen utvecklar sig, naturligtvis) eftersom resan är nödvändig och jag vet precis hur svårt det är att få tid för passförnyelse på ambassaden. Men mitt fall är ju helt annorlunda - jag skulle liksom bara ner för att hälsa på vänner för skojs skull vilket jag lika gärna kan göra senare i år! Då känns det för mig inte alls bra i magen att åka eftersom det ändå ökar risken markant för att jag drar på mig viruset och smittar min sambo som har astma, min svärmor som är 70+ eller min chef som nyligen genomgått cellgiftsbehandlingar.Jag förstår inte riktigt vilken poäng du vill göra. Det är ju helt givet att vi alla i ett försök att hindra smittan ska avstå från onödiga resor och sammankomster. Ju fler som följer desto mindre behov av tvingande karantäner. Jag förstår att du anser din resa vara nödvändig men @Mineur ’s resa var ju def inte det.
Är inte den stor del av det man åstadkommit i sydkorea en ganska omfattande beteendeförändring hos gemene man? I praktiken frivilligt ansvar att begränsa vart man rör sig och vilka man träffar. Och att folk har varit duktigare på att följa de instruktionerna från start än i Italien?
Ungefär som man önskar att folk ska göra här också. Men med viss skillnad i hur myndigheter arbetar och kommunicerar pga. olikheter i kultur och samhälle.
Osmakligt? Det är ju ren fakta att när Kina stängde ner minskade luftföroreningarna.Så osmakligt skrivet. Kina är mer än bara föroreningar. Sluta handla själv så kanske den minskar.
Jag gissar att det inte bara handlar om myndigheternas kommunikation utan även om hur folk lyssnar. I Sverige har ju folk väldigt svårt för inskränkning på den egna friheten, t.ex att ställa in resor som är bokade sen länge så länge UD inte avråder från det specifika resmålet.Är inte den stor del av det man åstadkommit i sydkorea en ganska omfattande beteendeförändring hos gemene man? I praktiken frivilligt ansvar att begränsa vart man rör sig och vilka man träffar. Och att folk har varit duktigare på att följa de instruktionerna från start än i Italien?
Ungefär som man önskar att folk ska göra här också. Men med viss skillnad i hur myndigheter arbetar och kommunicerar pga. olikheter i kultur och samhälle.
Jag gissar att det inte bara handlar om myndigheternas kommunikation utan även om hur folk lyssnar. I Sverige har ju folk väldigt svårt för inskränkning på den egna friheten, t.ex att ställa in resor som är bokade sen länge så länge UD inte avråder från det specifika resmålet.
Är den danska regeringen helt utan ryggrad, och gör exakt som Italien säger?Jag tror inte någon av de länderna som har stängt ner ser lätt på det. Jag bor i Dk och det kommer bli jättetufft.
Men de stänger nu, efter att ha blivit uppmanade av Italien att agera nu innan sjukhusen kraschar av för många patienter på en gång. Så att göra som Italien kan också betyda att man försöker förhindra att det blir som i Italien.
Folk som jobbar på sjukhus vittnar om att alla planlagt inte livsnödvändiga operationer är inställda och anställda går runt och gör klart inför eventuella Coronapatienter, hittar alla respiratorer mm. Myndigheterna har tom frågat danska veterinärförbundet om där är några medlemmar där som kan ställa upp med respirator om det blir nödvändigt.
Kan du utveckla vad du menar med samma fallgropar?Fast det finns länder med mer erfarenhet, som Kina och Italien. Jag ser ju att Sverige går i samma fallgropar som Italien.
Seriöst?Tror de börjat sno sprit från jobbet nu... jäkla idioti.
Seriöst?
Det är inte ren fakta att sucka åt att Kina återhämtar sig efter en pandemi som slog tungt mot deras samhälle och dödad massvis med gamla som varit någons älskade. Det är oerhört osmakligt.Osmakligt? Det är ju ren fakta att när Kina stängde ner minskade luftföroreningarna.
Sluta handla? Du har väl ingen aning om var/vad jag handlar.
Utsläppen i Kina består till stor del av persontrafik framför allt de som är inne i städerna.Det är inte ren fakta att sucka åt att Kina återhämtar sig efter en pandemi som slog tungt mot deras samhälle och dödad massvis med gamla som varit någons älskade. Det är oerhört osmakligt.
Hoppas verkligen du enbart köper begagnat och inte äger någon bil och heller inte jobbar med något som har samröre med Kina öht.
Det är knappast kinesernas fel att omvärlden köper deras varor, dom har hittat ett sätt att resa sitt land från u- land till ledande i-land på flera områden, it, teknik, medicin tex
Så ja, ditt sydliga svar är oerhört osmakligt och totalt opassande