Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag orkar inte.
Smittskyddsmydnigheten säger att man ska vara hemma 2 dagar efter att man blivit frisk
På 1177 hittade jag igår att man ska vara hemma 6-8 dagar efter man blivit frisk
Region Värmland säger att man ska vara hemma 1 dag efter man blivit frisk
Jag känner mig såå informerad :arghh: :banghead:

Mitt pensionssparande går minus. Rätt rejält.

Jag visste väl att det var en stor nackdel (stressfaktor) att få de där siffrorna synliga på mobilbanken. (Gjorde lite förändringar förra året.) Skit.
Jag lade om det mesta till ränte/obligationsfonder när jag såg åt vilket håll det gick, ¨3-4 procent eller så. Jag hade bestämt på förhand att jag skulle göra det om någon kris dök upp. Det är ju inte allt jag har kontroll över dock.

Eller så är det det beteendet som kommer att rädda en del om vi lyckas stoppa smittan.

Med tanke på hur läget är så skulle jag avboka det jag kunde, ofta så kostar det mycket mindre om man avbokar tidigt. Två månader innan är en gräns jag sett en hel del för att bara bli av med handpenningen.
Vi stoppar smittan genom att stenhårt hålla oss hemma när vi är sjuka och att hålla oss undan från våra äldre och sjuka. Inte genom att sluta leva och hamstra skithuspapper och Alvedon så att det är slut för alla andra.

Kommer inte logga in och kolla mitt sparande innan sommaren....
Ni har flera år kvar va innan ni går i pension?
Har ni lagt dem vettigt och spridit ut så borde det inte vara någon större fara lång sikt. Just nu faller börsen och man känner sig fattigare och ynkligare MEN det viktiga är att det vänder och det KOMMER att vända och så länge ni inte säljer i förlust så har ni inte gjort en förlustaffär!
Is i magen som man brukar säga

Vi stoppar smittan genom att stenhårt hålla oss hemma när vi är sjuka och att hålla oss undan från våra äldre och sjuka. Inte genom att sluta leva och hamstra skithuspapper och Alvedon så att det är slut för alla andra.
Skrev jag att man skulle hamstra skithuspapper? Mellan vilka rader läste du in det?

Det där med att fortsätta leva, om du menar att gå ut och shoppa, gå på krogen, bio, diskotek så tycker jag det är högst onödigt om vi vill stoppa smittan.

Man kan leva på andra vis, jag hörde det skulle bli fint väder här så jag hoppas på en trevlig skogspromenad. Det boostar kanske immunförsvaret en del

Jag vet inte heller vilken poäng jag ville göra, det var sent och jag var nog allmänt lite grinig bara. Note to self - sluta skriv efter midnatt. 😅 Jag ber uppriktigt om ursäkt för att jag lät dryg och som att jag ifrågasatte ditt beslut.
Det är absolut ingen fara, jag var mest lite förundrad men antog att det blivit tokigt någonstans! :D

• Hjärta
Reactions: Sel
Men hej kom och hjälp mig! Att folk faktiskt tror mer på det där än rekommendationerna för att minska smittspridning är betydligt läskigare än viruset i sig tycker jag.

Samt lite roligt sådär på kvällskvisten. Jag kan inte riktigt bestämma mig.
Lite Darwin awards över det hela. 🤔

Jag har åkt med två bussbolag senaste veckan och de har redan stora problem.
De jag åkte med igår har normalt 5 - 6 bussar igång varje dag, nu är det 1 - 2 per dag och avbokningarna strömmar in hela tiden. Då pratar vi avbokningar in i maj, det är alltså långt ifrån ett par veckor. Det är enorma summor det rör sig om.
Turistbussar som kör både inom landet och utomlands.
Var exakt samma för det bolaget jag åkte med i helgen.

En av våra största industrier kommer stoppa sin produktion nästa vecka pga corona.

Kompisen kör turistbuss och är min sagt orolig för sitt jobb, trots hon har fastanställning. Är väl mer oro att företaget kommer finnas kvar. Hon skulle jobba häromdagen och chefen ringde, var bara stänga av bussen och åka hem för henne :(
Detta är ett bolag som brukar ha fullt upp, sällan hon har en lung stund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 088
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 099
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 377
Senast: Tantan
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 087
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • GVFÖ 2025
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?

Hund, Katt, Andra Djur