Covid-19 Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
På det maxi som jag handlar så har de 2 separerade avdelningar, en där det är mer vuxet godis, laktris, olika typer av choklad osv. Och en annan där det är lite mer gelegodis och sånt typiskt barngodis. Där känns det rätt safe att handla lösgodis ändå.

Men om man vill åt gelegodisarna då? :( #Chokladärtråkigt
 
Det är ju en fråga om maskerna används på rätt sätt. Har svårt att se att alla kastar sina använda masker direkt i tvättmaskinen tex. I mina ögon känns krav på mask mer som ett sätt att visa att man gör något än något som gör riktig skillnad.

Det verkar ju som att Österrike gör ett och annat rätt i alla fall.
 
Visa bifogad fil 48306

Varför agerar folk som att Aftonbladets chatt skulle vara det nya 1177? :confused:

Eller att de är Saida!

0E874646-59FD-49C4-BFD9-87D826C82D28.jpeg
 
Men jag tror att för/emot mask kan man disskutera i evighet, när inte ens experterna är eniga hur ska "folket" då veta vad som är rätt.
Jag upplever av det jag läst, att experterna verkar eniga. Att ansiktsmasker vare sig gör till eller från, om en allmänhet använder sådana utan tillräcklig kunskap.

Men diverse politiker verkar välja att att ägna sig åt cherrypicking från diverse undersökningar (exempelvis där folk med ansiktismask påsatt i 15 minuter, stillasittande i labbmiljö avger mindre viruspartiklar än folk utan mask), och för att verka handlingskraftiga ("vi måste göra något, folk är oroliga, skapa trygghet), så ger man ut påbud om ansiktsmasker till allmänheten.
 
Tittar på presskonferens där smittskyddsläkaren i regionen nästan skrattar åt frågan varför vi i Sverige inte har munskydd. Han menar på att det kan jämföras med att hosta i armvecket om man hostar i munskyddet. Och som skydd för dig själv sa han att det är värdelöst. Detta då det är verkningslöst när det blir fuktigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
320
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 802
Senast: bollen__
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 480
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp