Bukefalos 28 år!

csn, äldre otillräckliga studieresultat, prövning.

Cillen89

Trådstartare
Har nyss läst ett tekniskt basår och vid starten i höstas blev det en himmla massa klödd med csn, då jag hade "otillräckliga studieresultat", och saknade 50 poäng från en kurs jag hoppat av när jag läste på komvux (innan jag började på basåret), i vilket fall som helst så läste jag in dessa 50 poäng och skickade in studieintyg etc vilket senare blev godkänt och därefter var allt frid och fröjd och jag fick studiebidrag som normalt fram till att basåret var klart i Juni.

Nu ska jag börja på högskola i höst, och ansökte om studiemedel igår, och jag är typ toknervös att det ska bli klödd igen. Men jag menar dessa förbaskade poängen som jag läste in, dem är väl ur världen? Dem ska väl inte kunna ställa till det för mig igen?
:nailbiting:

Någon annan här som tidigare haft poäng ni legat efter med, "otillräckliga studieresultat" eller liknande, hur har det gått för er när ni ansökt om studiemedel på nytt?
 
Sv: csn, äldre otillräckliga studieresultat, prövning.

Har inte haft problem med att ligga efter med poäng etc själv, men jag skulle helt klart se dina gamla missade poäng som ur världen.
Du har tagit igen dom, och du har haft studiestöd efter det. I mitt huvud finns inte en möjlighet att det skulle vara några problem, och då har jag ändå ganska bra koll på CSN och hur det fungerar :)
 
Sv: csn, äldre otillräckliga studieresultat, prövning.

...så läste jag in dessa 50 poäng och skickade in studieintyg etc vilket senare blev godkänt och därefter var allt frid och fröjd och jag fick studiebidrag som normalt fram till att basåret var klart i Juni.
Om du läst in poängen och fått studiemedel efter det (vilket du inte kunnat få om inte allt helt grönt och avklarat), så är allt ur världen vad dessa poäng beträffar.
 
Sv: csn, äldre otillräckliga studieresultat, prövning.

Jag hoppas ni har rätt, känns ju lite bättre nu iaf :) Fick nämligen mejl igår att
"Vi har tagit emot din ansökan om studiemedel. Vi behöver titta närmare på den. Du kommer att få ett nytt meddelande så fort vi prövat din ansökan"
Lät där som det vore beskymmer redan, men eftersom jag har läst in dem förbaskade poängen och fått studiemedel efter det, så känns det ju som ni säger att det inte borde vara några problem.
 
Sv: csn, äldre otillräckliga studieresultat, prövning.

Det är standardsvaret tror jag, som alla som ansöker får när CSN mottagit ansökan. Jag fick med avslag på min ansökan en gång, behövde komplettera och skicka in en massa papper till CSN, sen fick jag studiemedel som vanligt. Klarade alla poängen på dom kurserna och vid nästan ansökan var det inga problem alls :)
 
Sv: csn, äldre otillräckliga studieresultat, prövning.

Det kan vara för att du har haft "tidigare problem" som du får ett sådant mail -vet inte om det är ett allmänt eller mer specifikt riktat till dig.
Detta lär helt enkelt bara innebära att de manuellt går in och tittar hur din "profil" ser ut, så att det inte är något konstigt. Andra som aldrig har haft problem sköter datorerna helt själv nämligen.

När jag hoppade av och bytte till en annan linje (ett glapp på 1 termin minus 1 månad) så fick de göra så åtminstone eftersom det var för avancerat för att datorerna skulle lösa det själva.
 

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Skulle gärna ringa CSN men det kostar en förmögenhet härifrån med tanke på köerna. Hoppas på hjälp här, som jag sedan kan dubbelkolla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp