Curlar vi män i sängen? (utbruten från Dejtingtråden 32)

Jag snubblade över en krönika idag som jag tyckte var intressant!
Vore kul att höra era tankar... är det såhär? Känner ni igen er? Eller inte?

https://veckorevyn.com/nyheter/roster/varfor-curlar-vi-man-i-sangen/
Jag känner inte igen mig och förvånas även att någon i 20-årsåldern hunnit med flera lång- och kortvariga förhållanden. Redan min första pojkvän när jag gick i gymnasiet axlade sin del i sexet, men å andra sidan så säger jag även vad jag gillar och vill att de gör.
 
Jag snubblade över en krönika idag som jag tyckte var intressant!
Vore kul att höra era tankar... är det såhär? Känner ni igen er? Eller inte?

https://veckorevyn.com/nyheter/roster/varfor-curlar-vi-man-i-sangen/
Jag har haft ett par handfullar partners genom åren. Tre av dem har öht försökt, och med lite hjälp lyckats. En enda har varit aktivt intresserad och ser det som en stor del av "nöjet", inte bara något att göra för rättvisans skull. Honom är jag gift med 😁

Så ja, det är rätt jävla uselt. Fler av mina partners har begått övergrepp mot mig än försökt ge mig orgasm... 🙄
 
Jag känner inte igen mig och förvånas även att någon i 20-årsåldern hunnit med flera lång- och kortvariga förhållanden. Redan min första pojkvän när jag gick i gymnasiet axlade sin del i sexet, men å andra sidan så säger jag även vad jag gillar och vill att de gör.
Härligt att läsa att du har så positiva erfarenheter! Vad skönt att kunna vara rak med vad man gillar och vill ha.

Jag har haft ett par handfullar partners genom åren. Tre av dem har öht försökt, och med lite hjälp lyckats. En enda har varit aktivt intresserad och ser det som en stor del av "nöjet", inte bara något att göra för rättvisans skull. Honom är jag gift med 😁

Så ja, det är rätt jävla uselt. Fler av mina partners har begått övergrepp mot mig än försökt ge mig orgasm... 🙄
Oj! Grattis till att hitta honom och till giftermålet :)

Men usch, så hemskt ! :(

@strawberrysylt
Jag har haft väldigt mycket sex. Och jag får ansvara för mina egna orgasmer i stort sett varje gång.
Det gör mig ingenting alls egentligen, jag känner mig själv bäst och vet hur jag vill ha det :)

Är bra på att prata om hur jag vill ha det osv åtminstone, det tror jag är väldigt viktigt!

Okej! Använder du vibrator då, eller utan?
Ja, verkligen!

---
Jag jobbar ju som sagt på att kunna prata om sex och våga säga vad jag vill ha och behöver (eller ja, jobbade... lever just nu i Covid-celibat sen snart två år, heja)... Jag har tänkt att det här med att våga ta fram en vibrator är en bra grej. Fast krönikan fick mig att tänka efter lite... det är kanske inte bara bra? Fast, jag vet å andra sidan inte vad som fungerar för mig utan den så... borde väl lära mig det själv först och främst, för att kunna visa... extra svårt annars.

Fast nej, det känns ju inte som om de killar jag varit med varit så väldigt intresserade av att försöka få mig att komma heller... med undantag för mitt ex då och så en (möjligtvis två) som det nog hade kunnat bli bra med om vi fortsatt träffas... Men, som sagt inte enkelt när jag inte varit så bra på att prata om det och inte heller vetat vad jag gillat/gillar, men ändå, det ligger ju på båda att det ska bli bra...
 
Härligt att läsa att du har så positiva erfarenheter! Vad skönt att kunna vara rak med vad man gillar och vill ha.


Oj! Grattis till att hitta honom och till giftermålet :)

Men usch, så hemskt ! :(



Okej! Använder du vibrator då, eller utan?
Ja, verkligen!

---
Jag jobbar ju som sagt på att kunna prata om sex och våga säga vad jag vill ha och behöver (eller ja, jobbade... lever just nu i Covid-celibat sen snart två år, heja)... Jag har tänkt att det här med att våga ta fram en vibrator är en bra grej. Fast krönikan fick mig att tänka efter lite... det är kanske inte bara bra? Fast, jag vet å andra sidan inte vad som fungerar för mig utan den så... borde väl lära mig det själv först och främst, för att kunna visa... extra svårt annars.

Fast nej, det känns ju inte som om de killar jag varit med varit så väldigt intresserade av att försöka få mig att komma heller... med undantag för mitt ex då och så en (möjligtvis två) som det nog hade kunnat bli bra med om vi fortsatt träffas... Men, som sagt inte enkelt när jag inte varit så bra på att prata om det och inte heller vetat vad jag gillat/gillar, men ändå, det ligger ju på båda att det ska bli bra...

Inte just vibrator, har en satisfyer, men tycker den är för klumpig med partner. Hade en mindre tidigare, men den har jag tappat bort :confused:

Men har andra leksaker jag gärna tar fram :)
 
Jag känner inte igen mig faktiskt. Särskilt inte med mina senaste ( :D :D ) båda två har varit väldigt fokuserade på mig och inte alls på sig själva. Kanske en åldersfråga?

Vad bra! Hmm ja kanske det...låter ju lovande inför framtiden isf :D vilken ålder är du/ni i?
 
Jag snubblade över en krönika idag som jag tyckte var intressant!
Vore kul att höra era tankar... är det såhär? Känner ni igen er? Eller inte?

https://veckorevyn.com/nyheter/roster/varfor-curlar-vi-man-i-sangen/
Försökte verkligen tänka efter om jag nånsin haft sex med någon som inte tänkt på min njutning och gett mig orgasm men nej 😊 jag kanske har haft tur 🙈 Jag upplever snarare att det kan bli tvärtom, lite onödigt mycket fokus på att orgasm är det enda sättet att njuta.
 
Jag snubblade över en krönika idag som jag tyckte var intressant!
Vore kul att höra era tankar... är det såhär? Känner ni igen er? Eller inte?

https://veckorevyn.com/nyheter/roster/varfor-curlar-vi-man-i-sangen/

Jag har haft ett par handfullar partners genom åren. Tre av dem har öht försökt, och med lite hjälp lyckats. En enda har varit aktivt intresserad och ser det som en stor del av "nöjet", inte bara något att göra för rättvisans skull. Honom är jag gift med 😁

Så ja, det är rätt jävla uselt. Fler av mina partners har begått övergrepp mot mig än försökt ge mig orgasm... 🙄

Har liknande upplevelser som @Migo tyvärr. Fast också inkl ett lyckligare slut lyckligtvis.

Jag känner inte igen mig faktiskt. Särskilt inte med mina senaste ( :D :D ) båda två har varit väldigt fokuserade på mig och inte alls på sig själva. Kanske en åldersfråga?

Jag tänkte också det först. The Guy tror mer på i vilka kretsar man rör sig. Jag är nog beredd att tro mer på honom än min åldersgissning faktiskt även om jag hoppas och tror att en vettig kvinnosyn sprider sig mer och mer.

Försökte verkligen tänka efter om jag nånsin haft sex med någon som inte tänkt på min njutning och gett mig orgasm men nej 😊 jag kanske har haft tur 🙈 Jag upplever snarare att det kan bli tvärtom, lite onödigt mycket fokus på att orgasm är det enda sättet att njuta.

För mig är det är fin balansgång. Precis som @strawberrysylt har jag också rätt svårt att prata om sex, i typ alla avseenden. Eller, jag är ju allmänt jävla skitkass på att se till mina egna behov alltid i relation till andra. Jag vågar tex aldrig föreslå att ta rast när jag jobbar med något jag är osäker på eller med någon jag är osäker med om jag så är svimfärdig och är glad mina kollegor har med det i utbildningen när det passar att ta rast för att slippa bli det 😆

Så jag måste ändå inse att jag är ingen lätt person att ha sex med. Jag får liksom prestationsångest bara av tanken att ens berätta om vad för simpelt som helst som jag skulle föredra/ändra på/vilja så det funkar ändå inte direkt i den situationen. Samma sak kan lätt hända om jag noterar det vid senare tillfällen att killen faktiskt försöker följa vad jag sagt. Och motsatsen om han gör något jag bett honom låta bli/han inte förstått leder enbart till att jag fryser. Finns inte många sätt att göra rätt tänker jag.

Fast för att koppla till artikeln så GÖR det ju faktiskt det. Jag vet faktiskt inte riktigt om jag är med på idén att var och en ansvarar för sin egen njutning. För mig så förlorar jag lite syftet med att ha sex med någon annan då. Det är ju en jävla skillnad på att ha sex med någon som faktiskt på riktigt uppskattar att ge njutning vs när man i bästa fall upplever att de ser det som en prestation eller någon sorts rättvisa.
 
Det är ju en jävla skillnad på att ha sex med någon som faktiskt på riktigt uppskattar att ge njutning vs när man i bästa fall upplever att de ser det som en prestation eller någon sorts rättvisa.
(blev fel där, citerade ju @the_connemara ?)

Men ja! En jätteskilnad är det, verkligen!

Fast jag är nog inte alls bra på att förvänta mig det, har jättesvårt att komma även själv och/ eller med vibrator, så tycker mest det blir jobbigt om det blir för mycket fokus på det.... Bekvämare för mig att huvudsakligen fokusera på att mannen ska komma...
 
  • Gilla
Reactions: Sel
De män jag haft långvariga relationer har absolut tänkt på min njutning också så jag känner inte igen mig.

I kortvariga relationer not so much, men det är väl också en anledning till att de inte blivit mer än korta relationer.
 
Jag känner inte alls igen mig. I alla fall inte i den ålderskategorin hon refererar till. De män i min egen ålder och något år äldre jag haft sex med har alla varit måna om min orgasm och vissa har försökt utan att riktigt ha pejl på läget. Andra har varit riktigt duktiga. Men, de 90-talister jag haft sex med har varit riktigt duktiga allihop. De har dunderkoll på läget, vet precis vad som behöver göras och ber nästan om ursäkt ifall det tar lite tid eller om de själva kommer innan man själv kommit. Den service som jag upplever att jag får av 90-talisterna är milslångt ifrån den jag får av 70-talisterna, där vissa gladeligen menar att sexet är över för att de har kommit. Jag har inte haft sex med 2000-talet än, men de börjar ju bli lovliga nu så vi får se hur det blir.

Jag ligger väl på ungefär medelantal av sexpartners vad en kvinna i 40-årsåldern har legat med.
 
Jag känner inte alls igen mig. I alla fall inte i den ålderskategorin hon refererar till. De män i min egen ålder och något år äldre jag haft sex med har alla varit måna om min orgasm och vissa har försökt utan att riktigt ha pejl på läget. Andra har varit riktigt duktiga. Men, de 90-talister jag haft sex med har varit riktigt duktiga allihop. De har dunderkoll på läget, vet precis vad som behöver göras och ber nästan om ursäkt ifall det tar lite tid eller om de själva kommer innan man själv kommit. Den service som jag upplever att jag får av 90-talisterna är milslångt ifrån den jag får av 70-talisterna, där vissa gladeligen menar att sexet är över för att de har kommit. Jag har inte haft sex med 2000-talet än, men de börjar ju bli lovliga nu så vi får se hur det blir.

Jag ligger väl på ungefär medelantal av sexpartners vad en kvinna i 40-årsåldern har legat med.

Är du kvinnliga varianten av gubbsjuk eller vad menar du när du pratar om betydligt yngre personer som "lovliga" :confused1:
 
Jag känner inte igen mig, varken i relationer eller ONS. Som någon skrev ovan, ibland kan det nästan bli lite väl mycket fokus på just orgasm. Men, sen har ju kvinnor oftast svårare till orgasm än män, så jag förstår att många hjälper till själva också. Jag ser ingen prestige i att just han måste lyckas på egen hand varje gång, utan man har ju sex tillsammans och gör det som är skönt. Så länge båda anstränger sig för varandras njutning så ser jag inget problem i att en ibland hjälper till och ibland inte.

En snubbe som inte ens visar intresse för att försöka? Nej honom hade jag slutat ligga med.

En annan tanke som slår mig är kvinnorna i denna artikel verkligen har bjudit in till det. Såklart finns det massa män som skiter i, men det finns säkert många som också är lite osäkra och om kvinnan alltid tar fram en vibrator eller hjälper till själv så kanske han tror att hon vill ha det så. Att kommunicera, framför allt i en relation känns jätteviktigt. Det gäller ju såklart männnen också då, att fråga och inte bara luta sig tillbaks. Jag bara menar att det takes two to tango.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 808
Senast: Jenka
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 405
Senast: Avalbane
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp