Curlar vi män i sängen? (utbruten från Dejtingtråden 32)

Det är intressant det här som flera skrivit om att yngre killar är bättre på/har en annan syn på sex och att kvinnan ska ha det skönt.
Tidigare har jag tänkt att yngre = ingen/lite erfarenhet = dåligt. Men det verkar ju vara tvärtom!
Och som sagt, det bådar ju gott om samhällssynen håller på att bli bättre!
Jag har efter >30 år av sexliv med olika aldrig upplevt att det är något åldersrelaterat utan personrelaterat. Det viktiga är kommunikation under sexet, att leka tankeläsare och att inte vara aktiv själv = dåligt sex.
 
Det är intressant det här som flera skrivit om att yngre killar är bättre på/har en annan syn på sex och att kvinnan ska ha det skönt.
Tidigare har jag tänkt att yngre = ingen/lite erfarenhet = dåligt. Men det verkar ju vara tvärtom!
Och som sagt, det bådar ju gott om samhällssynen håller på att bli bättre!

Nyckelordet är lyhördhet... och det har inte med åldern att göra. Men visst, får jag välja tar jag gärna en karl som är lyhörd OCH erfaren ;)
 
Min upplevelse är att det är prestige i att ge kvinnor orgasm, och som jag skrev tidigare därför ibland lite väl mycket fokus på det. Som en bekant en gång beskrev det: ”Killar som går till full klitorisattack!” 😅 Liksom, kul att du hittat klitoris men jag behöver lite uppvärmning först och dessutom så finns det fler delar av min kropp som gillar uppmärksamhet 🤷‍♀️ Så den där väl menade ansträngningen kan bli lite för mycket, också. Jag har träffat många män som tänker att sex är klart när båda har kommit, sannolikt för att de själva uppskattar sitt avslut så mycket att de tänker att sexet blir lika fattigt för kvinnorna utan det. Så jag upplever att de känner sig lite otillräckliga när det inte sker, och/eller oroliga att man inte gillade det och ville avsluta i ”förtid” därför. Så nej som sagt, min upplevelse är inte alls att män inte skulle bry sig utan snarare att en del bryr sig lite för mycket på det som de tror är rätt. Tycker många tjejkompisar vittnat om samma också, lite press att få orgasm liksom. Antar att det är därför en del fejkar tillslut?
 
Min upplevelse är att det är prestige i att ge kvinnor orgasm, och som jag skrev tidigare därför ibland lite väl mycket fokus på det. Som en bekant en gång beskrev det: ”Killar som går till full klitorisattack!” 😅 Liksom, kul att du hittat klitoris men jag behöver lite uppvärmning först och dessutom så finns det fler delar av min kropp som gillar uppmärksamhet 🤷‍♀️ Så den där väl menade ansträngningen kan bli lite för mycket, också. Jag har träffat många män som tänker att sex är klart när båda har kommit, sannolikt för att de själva uppskattar sitt avslut så mycket att det tänker att sexet blir lika fattigt för kvinnorna utan det. Så jag upplever att de känner sig lite otillräckliga när det inte sker, och/eller oroliga att man inte gillade det och ville avsluta i ”förtid” därför. Så nej som sagt, min upplevelse är inte alls att män inte skulle bry sig utan snarare att en del bryr sig lite för mycket på det som de tror är rätt. Tycker många tjejkompisar vittnat om samma också, lite press att få orgasm liksom. Antar att det är därför en del fejkar tillslut?
Jag är en fejkare! Tror aldrig att jag varit med en karl som rätt och slätt accepterat att jag inte kommer, trots att jag sagt att jag är nöjd ändå. Det är ju också att inte vara lyhörd fast åt andra hållet - precis som du beskriver tycker jag att det väldigt ofta verkar vara en prestigegrej.
 
Jag är en fejkare! Tror aldrig att jag varit med en karl som rätt och slätt accepterat att jag inte kommer, trots att jag sagt att jag är nöjd ändå. Det är ju också att inte vara lyhörd fast åt andra hållet - precis som du beskriver tycker jag att det väldigt ofta verkar vara en prestigegrej.

Jag har också gjort det för att jag helt enkelt tröttnat till slut. Väldigt synd eftersom de männen varit väldigt måna om även min njutning och absolut inte oskickliga. Det är som sagt bara det att jag har svårt att komma (även med en långvarig partner, mycket beroende på hur jag mår osv).

Edit: Däremot har min sexlust inte varierat så mycket med mitt mående, den har alltid varit förhållandevis stark.
 
Jag är en fejkare! Tror aldrig att jag varit med en karl som rätt och slätt accepterat att jag inte kommer, trots att jag sagt att jag är nöjd ändå. Det är ju också att inte vara lyhörd fast åt andra hållet - precis som du beskriver tycker jag att det väldigt ofta verkar vara en prestigegrej.

Jag har också gjort det för att jag helt enkelt tröttnat till slut. Väldigt synd eftersom de männen varit väldigt måna om även min njutning och absolut inte oskickliga. Det är som sagt bara det att jag har svårt att komma (även med en långvarig partner, mycket beroende på hur jag mår osv).

Edit: Däremot har min sexlust inte varierat så mycket med mitt mående, den har alltid varit förhållandevis stark.

Jag har faktiskt aldrig fejkat. Men jag tror att det mest beror på att jag inte ALLS litar på mina skådespelaregenskaper :D I kombination med att det brukar gå.
 
Haha, den här tråden tar mig tillbaka till när jag som 18-åring snackade med en kille på nätet och fick frågan: "Gillar du att ge eller få i sängen?"
När jag frågade varför jag skulle behöva välja (helt absurt!) svarade han att han "gillade att få" 🤦‍♀️

Jag visade hans meddelanden för en kompis som gick på samma gymnasium och hon visste direkt vem han var, enligt henne hade han vansinnigt höga tankar om sig själv. Hon var dessutom ytligt bekant med tjejen som han skulle gå till studentbalen med så hon printscreenade allt, skrev ut det och visade henne. Tjejen tyckte (precis som oss andra) att hans beteende var rent äckligt så han fick gå ensam till balen medan hon gick med någon annan 😂
 
Jag har efter >30 år av sexliv med olika aldrig upplevt att det är något åldersrelaterat utan personrelaterat. Det viktiga är kommunikation under sexet, att leka tankeläsare och att inte vara aktiv själv = dåligt sex.

Okej. Ja, absolut!

Jag är en fejkare! Tror aldrig att jag varit med en karl som rätt och slätt accepterat att jag inte kommer, trots att jag sagt att jag är nöjd ändå. Det är ju också att inte vara lyhörd fast åt andra hållet - precis som du beskriver tycker jag att det väldigt ofta verkar vara en prestigegrej.

Men vad tråkigt. Ja, precis, man måste ju vara lyhörd åt det hållet också.

Jag har faktiskt aldrig fejkat. Men jag tror att det mest beror på att jag inte ALLS litar på mina skådespelaregenskaper :D I kombination med att det brukar gå.

Jag har aldrig heller fejkat.
 
Jag har faktiskt aldrig fejkat. Men jag tror att det mest beror på att jag inte ALLS litar på mina skådespelaregenskaper :D I kombination med att det brukar gå.
Jag har nog aldrig fejkat en orgasm däremot har jag nog låtsats ha det skönare än jag haft det för att mannen ska komma så sexet kan ta slut. Har väll inte velat avbryta för det skulle bli dålig stämning typ. Jag har haft förhållandevis få partners, så det är svårt att dra några slutsatser. Men en har varit väldigt pang på medan en annan var som du beskrev tidigare väldigt fokuserad på min orgasm på en nivå så att det snarare handlade om hans självkänsla som på något sätt var kopplad till min orgasm/sexlust. Det blev väldigt påfrestande, orgasm blev snarast något man skulle prestera, snarare än att sex var något man upplevde. Så kan jag nog ofta känna att sex kan bli en form av prestation i en relation som ska liksom uppfyllas, inte för att jag inte gillar sex, men jag gillar inte press så då sjunker min sexlust.
 
Min upplevelse är att det är prestige i att ge kvinnor orgasm, och som jag skrev tidigare därför ibland lite väl mycket fokus på det. Som en bekant en gång beskrev det: ”Killar som går till full klitorisattack!” 😅 Liksom, kul att du hittat klitoris men jag behöver lite uppvärmning först och dessutom så finns det fler delar av min kropp som gillar uppmärksamhet 🤷‍♀️ Så den där väl menade ansträngningen kan bli lite för mycket, också. Jag har träffat många män som tänker att sex är klart när båda har kommit, sannolikt för att de själva uppskattar sitt avslut så mycket att de tänker att sexet blir lika fattigt för kvinnorna utan det. Så jag upplever att de känner sig lite otillräckliga när det inte sker, och/eller oroliga att man inte gillade det och ville avsluta i ”förtid” därför. Så nej som sagt, min upplevelse är inte alls att män inte skulle bry sig utan snarare att en del bryr sig lite för mycket på det som de tror är rätt. Tycker många tjejkompisar vittnat om samma också, lite press att få orgasm liksom. Antar att det är därför en del fejkar tillslut?
Är det verkligen så? När bägge har kommit är det klart? Jag skulle väl annars tycka att fördelen med den kvinnliga anatomin är att det går att få till många orgasmer på raken, medan männen oftast måste vänta rätt länge mellan sina. Så då blir det naturligt så att när man har sex kommer han en gång och hon 6-10 gånger.
 
Är det verkligen så? När bägge har kommit är det klart? Jag skulle väl annars tycka att fördelen med den kvinnliga anatomin är att det går att få till många orgasmer på
raken, medan männen oftast måste vänta rätt länge mellan sina. Så då blir det naturligt så att när man har sex kommer han en gång och hon 6-10 gånger.
Så är inte min anatomi, rent praktiskt kanske det skulle gå. Men efter orgasm är jag trött, överkänslig vid beröring och oftast hyggligt ointresserad av att fortsätta.
 
Är det verkligen så? När bägge har kommit är det klart? Jag skulle väl annars tycka att fördelen med den kvinnliga anatomin är att det går att få till många orgasmer på raken, medan männen oftast måste vänta rätt länge mellan sina. Så då blir det naturligt så att när man har sex kommer han en gång och hon 6-10 gånger.

Nej det går inte för mig. Orgasmer är nog väldigt olika kvinnor emellan, jag läste någon gång i en fånig tjejtidning att en orgasm kunde vara som en fisksnärt eller ett fyrverkeri, och allt där emellan. Jag är nog på fyrverkeri-delen av den skalan vilket innebär att jag efteråt är helt slut, inte upphetsad längre och alldeles för känslig för beröring. Så flera i rad fungerar inte för mig. Flera samma dag kanske, men det är väl som för de flesta män, funkar med lite vila emellan.
 
Senast ändrad:
Jag har nog aldrig fejkat en orgasm däremot har jag nog låtsats ha det skönare än jag haft det för att mannen ska komma så sexet kan ta slut. Har väll inte velat avbryta för det skulle bli dålig stämning typ. Jag har haft förhållandevis få partners, så det är svårt att dra några slutsatser. Men en har varit väldigt pang på medan en annan var som du beskrev tidigare väldigt fokuserad på min orgasm på en nivå så att det snarare handlade om hans självkänsla som på något sätt var kopplad till min orgasm/sexlust. Det blev väldigt påfrestande, orgasm blev snarast något man skulle prestera, snarare än att sex var något man upplevde. Så kan jag nog ofta känna att sex kan bli en form av prestation i en relation som ska liksom uppfyllas, inte för att jag inte gillar sex, men jag gillar inte press så då sjunker min sexlust.

Det här tycker jag är viktigt!

För jag kan känna igen mig där. Nu är det ju generellt lättare för en man att komma, men ibland kommer ju inte han heller. Jag har varit med om det två gånger, tror jag.
Och jag har också känt så då, att jag/sexet är misslyckat.

Men, så behöver det ju inte vara.
Det är ju som du skriver upplevelsen som är viktig.
Men det där kommer kanske också med mer erfarenhet?

Nu (jag var 31 när jag kom första gången, själv och jag har ju förstått att det är svårare för tjejer och att killar troligtvis gör det way sooner) känner jag väl lite att komma kan jag/vi göra själva. Sex med någon handlar om något mer än att bara komma.
Nu har jag, som jag skrivit tidigare, inte legat med någon på snart två år. Men kommit har jag ju. Det är inte bara det jag saknar att kunna göra med någon. Sex är ju mycket mer än det.
 
Jag har bara legat med två män i mitt liv, den första tretton år äldre än mig och den andra nio år äldre (vilket betyder en född sent 70-tal och en tidigt 80). Den första va en fullständig katastrof. Jag var 21, han 34, och han hade precis lika gärna kunnat ligga med en uppblåsbar docka. Jag kan inte säga att han tvingade mig på något sätt, jag gjorde det självmant och (tyvärr!!) var jag väldigt kär i honom. Men han var väldigt tydlig med att det var min unga ålder han tände på, inte mig i sig. Han körde på helt efter eget välbefinnande och sket fullständigt i att jag hade så ont att jag grät. Jag har i efterhand hört att han än idag kladdar på småflickor i gymnasieåldern trots att han har egna döttrar i samma ålder och dessutom flög han på en före detta kollega till mig på jobbet. Han hade frågat henne om hon ville ligga med honom (ska tillägga att de absolut inte kände varandra utan han kom in som kund i affären där hon jobbade), när hon sa att hon var lyckligt gift och lever i en monogam relation sa han att hennes man inte behövde få veta och började klämma henne på brösten. :eek::yuck::turd:

Den andra killen var helt klart mycket bättre. Men jag var dels inte speciellt kär i honom och dels lite för traumatiserad av den första idioten. Men hade han varit först hade nog min erfarenhet av sex varit en helt annan. Jag har dock aldrig kommit när jag haft sex.
 
Jag har nog aldrig fejkat en orgasm däremot har jag nog låtsats ha det skönare än jag haft det för att mannen ska komma så sexet kan ta slut. Har väll inte velat avbryta för det skulle bli dålig stämning typ. Jag har haft förhållandevis få partners, så det är svårt att dra några slutsatser. Men en har varit väldigt pang på medan en annan var som du beskrev tidigare väldigt fokuserad på min orgasm på en nivå så att det snarare handlade om hans självkänsla som på något sätt var kopplad till min orgasm/sexlust. Det blev väldigt påfrestande, orgasm blev snarast något man skulle prestera, snarare än att sex var något man upplevde. Så kan jag nog ofta känna att sex kan bli en form av prestation i en relation som ska liksom uppfyllas, inte för att jag inte gillar sex, men jag gillar inte press så då sjunker min sexlust.

Håller helt med.
 
Är det verkligen så? När bägge har kommit är det klart? Jag skulle väl annars tycka att fördelen med den kvinnliga anatomin är att det går att få till många orgasmer på raken, medan männen oftast måste vänta rätt länge mellan sina. Så då blir det naturligt så att när man har sex kommer han en gång och hon 6-10 gånger.

Läste du rätt nu? @Voeux skrev att en del män verkar tycka att det är klart när båda har kommit, inte att hon själv tycker att det är så. (Sen är det långt ifrån alla kvinnor som kan få 6 orgasmer på raken, såjag får verkligen gratulera)
 
Jag har bara legat med två män i mitt liv, den första tretton år äldre än mig och den andra nio år äldre (vilket betyder en född sent 70-tal och en tidigt 80). Den första va en fullständig katastrof. Jag var 21, han 34, och han hade precis lika gärna kunnat ligga med en uppblåsbar docka. Jag kan inte säga att han tvingade mig på något sätt, jag gjorde det självmant och (tyvärr!!) var jag väldigt kär i honom. Men han var väldigt tydlig med att det var min unga ålder han tände på, inte mig i sig. Han körde på helt efter eget välbefinnande och sket fullständigt i att jag hade så ont att jag grät. Jag har i efterhand hört att han än idag kladdar på småflickor i gymnasieåldern trots att han har egna döttrar i samma ålder och dessutom flög han på en före detta kollega till mig på jobbet. Han hade frågat henne om hon ville ligga med honom (ska tillägga att de absolut inte kände varandra utan han kom in som kund i affären där hon jobbade), när hon sa att hon var lyckligt gift och lever i en monogam relation sa han att hennes man inte behövde få veta och började klämma henne på brösten. :eek::yuck::turd:

Den andra killen var helt klart mycket bättre. Men jag var dels inte speciellt kär i honom och dels lite för traumatiserad av den första idioten. Men hade han varit först hade nog min erfarenhet av sex varit en helt annan. Jag har dock aldrig kommit när jag haft sex.

Usch, så fruktansvärt!! Har tjejen så ont så hon gråter, men killen fortsätter blir det ju våldtäkt? Vilket svin!
 
Är det verkligen så? När bägge har kommit är det klart? Jag skulle väl annars tycka att fördelen med den kvinnliga anatomin är att det går att få till många orgasmer på raken, medan männen oftast måste vänta rätt länge mellan sina. Så då blir det naturligt så att när man har sex kommer han en gång och hon 6-10 gånger.

Oj, 6-10 ggr?! Härligt!

Jag har kommit tre ggr på raken en gång, rekord :D

-----

Verkligen kul med diskussion, som sagt det hjälper verkligen mig att få ett större perspektiv på sex. Tack ska ni ha.
Jag känner att jag har varit/är fast i den här gamla bilden att sex är en transportsträcka till orgasm och när killen kommit är det klart, oavsett om tjejen kommit eller inte.
Visst, på ett sätt vet jag att det inte är så, men det är ändå den bilden som hänger kvar...
Fast, som vi skriver, sex är så mycket mer. Att man pratar med varandra och att båda har det bra är viktigast. Sen vad man gör, om någon/båda kommer, om man använder leksaker eller inte är upp till var och en.
 
Oj, 6-10 ggr?! Härligt!

Jag har kommit tre ggr på raken en gång, rekord :D

-----

Verkligen kul med diskussion, som sagt det hjälper verkligen mig att få ett större perspektiv på sex. Tack ska ni ha.
Jag känner att jag har varit/är fast i den här gamla bilden att sex är en transportsträcka till orgasm och när killen kommit är det klart, oavsett om tjejen kommit eller inte.
Visst, på ett sätt vet jag att det inte är så, men det är ändå den bilden som hänger kvar...
Fast, som vi skriver, sex är så mycket mer. Att man pratar med varandra och att båda har det bra är viktigast. Sen vad man gör, om någon/båda kommer, om man använder leksaker eller inte är upp till var och en.

Använder jag en leksak kan jag komma tills jag blir less :laugh: Mitt sexliv blev helt klart roligare efter jag skaffat Satisfyern :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 851
Senast: Jenka
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 438
Senast: Avalbane
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 902
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp