Bukefalos 28 år!

Cykeltråden

Iiiiih! Har inte lyckats hitta ett skit, så nu har jag beställt tre par skor i hopp om att inte behöva returnera allihop. Det är första gången jag någonsin beställer skor och nästan lite läskigt :nailbiting: :rofl: Därtill blev det klossar och pedaler med en normal sida, känns som en smidig lösning så jag kan ha normala skor när jag bara ska till affären eller nåt.
Bara att hålla tummarna för glada fötter nu således! :banana:
 
Funderar på att anmäla mig till ett motionslopp bara för att man får en tröja :o (och lite för att jag aldrig gjort något sådant)

Rundan är min normala motionsrunda på ca 14km och man får välja själv om man vill cykla, gå eller springa. Men känns ju sjukt att betala 250spänn för att cykla sin normala runda :rofl: Men tröja :angel:
 
Och jag börjar ju nästan bli lite sugen på att prova cykelskor efter FB-tråden i cyklande tjejer :o Men jag har ingen trainer så att jag kan öva inne i lugn och ro. Och ngn spinning är jag inte det minsta intresserad av, då skulle jag dö.

Angående dö: jag tror att jag har ngn form utav ansträngningsastma. Fortsätter jag köra på när jag börjar bli andfådd så knyter halsen ihop sig fullständigt och jag får verkligen ingen luft. Oavsett om jag försöker jogga, cyklar eller rider. Jag var ute och red med en distansryttare för några år sedan och jag höll på att svimma på hästryggen :o Har haft såhär så länge jag kan minnas men det är inte förens senare år som jag börjat fundera på att det kanske inte bara är dålig kondition utan faktiskt något annat. Några idéer? Går det ens att göra något åt?
 
Ja breda skor är svårt jämt så att det blir svårt med cykelskor förvånar mig inte. Standard är att jag brukar ha för långa skor just för att tillräckligt breda är helt omöjligt att hitta.
Jag har breda fotblad och har alltid ett elände med att hitta skor som passar. Fina Italienska damskor kan jag bara glömma! Mina cykelskor (med clips...) är av herrmodell och jag har själva skon väldigt löst stängd, så öppen det bara går utan att velcron släpper helt. Ändå får jag ibkland problem med att foten domnar, då får jag vifta med tårna inne i skon så går det över. Men som sagt - herrmodell och väldigt löst spänd velcro! (Mina löparskor är också herrmodell av samma anledning..... Helt ok sånär som på att jag ALDRIG får springa i rosa, lila eller turkosa skor utan bara röd/svarta eller i bästa fall orangea..... Suck.)
 
Och jag börjar ju nästan bli lite sugen på att prova cykelskor efter FB-tråden i cyklande tjejer :o Men jag har ingen trainer så att jag kan öva inne i lugn och ro. Och ngn spinning är jag inte det minsta intresserad av, då skulle jag dö.

Angående dö: jag tror att jag har ngn form utav ansträngningsastma. Fortsätter jag köra på när jag börjar bli andfådd så knyter halsen ihop sig fullständigt och jag får verkligen ingen luft. Oavsett om jag försöker jogga, cyklar eller rider. Jag var ute och red med en distansryttare för några år sedan och jag höll på att svimma på hästryggen :o Har haft såhär så länge jag kan minnas men det är inte förens senare år som jag börjat fundera på att det kanske inte bara är dålig kondition utan faktiskt något annat. Några idéer? Går det ens att göra något åt?
Kontakta vårdcentralen för att göra en spirometri vid ansträngning. Då kollar dom hur dina luftvägar fungerar vid ansträngning, och om det konstateras att du har ansträngningsastma får du luftrörsvidgande medel att använda. Skulle det inte lösa besvären går man vidare med fortsatta undersökningar (kan bli remiss till sjukhus, där dom har andra resurser för undersökningar).
 
Funderar på att anmäla mig till ett motionslopp bara för att man får en tröja :o (och lite för att jag aldrig gjort något sådant)

Rundan är min normala motionsrunda på ca 14km och man får välja själv om man vill cykla, gå eller springa. Men känns ju sjukt att betala 250spänn för att cykla sin normala runda :rofl: Men tröja :angel:
Do it!
Jag funtade på lite samma sak, fast en promenad i Blodomloppet för egen del. Men det får nog bli nästa år isf :)

Och jag börjar ju nästan bli lite sugen på att prova cykelskor efter FB-tråden i cyklande tjejer :o Men jag har ingen trainer så att jag kan öva inne i lugn och ro. Och ngn spinning är jag inte det minsta intresserad av, då skulle jag dö.

Angående dö: jag tror att jag har ngn form utav ansträngningsastma. Fortsätter jag köra på när jag börjar bli andfådd så knyter halsen ihop sig fullständigt och jag får verkligen ingen luft. Oavsett om jag försöker jogga, cyklar eller rider. Jag var ute och red med en distansryttare för några år sedan och jag höll på att svimma på hästryggen :o Har haft såhär så länge jag kan minnas men det är inte förens senare år som jag börjat fundera på att det kanske inte bara är dålig kondition utan faktiskt något annat. Några idéer? Går det ens att göra något åt?
Men inte måste du väl vara inomhus för att cykla i cykelskor heller? :p

What @cili said annars. Överlag borde väl besvär med andning till den grad att man svimmar vara prio att kolla upp. Att kunna andas är ju ändå ganska basic survival så att säga ;)

Jag har breda fotblad och har alltid ett elände med att hitta skor som passar. Fina Italienska damskor kan jag bara glömma! Mina cykelskor (med clips...) är av herrmodell och jag har själva skon väldigt löst stängd, så öppen det bara går utan att velcron släpper helt. Ändå får jag ibkland problem med att foten domnar, då får jag vifta med tårna inne i skon så går det över. Men som sagt - herrmodell och väldigt löst spänd velcro! (Mina löparskor är också herrmodell av samma anledning..... Helt ok sånär som på att jag ALDRIG får springa i rosa, lila eller turkosa skor utan bara röd/svarta eller i bästa fall orangea..... Suck.)
Ja jag kan då bara instämma i suckandet. Så många fina skor som prompt ska vara alldeles för små... Så jävla tråkigt! I ungdomen gick det an, jag föredrog herrskor själv, men på äldre dagar har jag vuxit ifrån konceptet gubbskor. Skulle gärna köpa ett par färgglada träningsskor men det lär aldrig hända, såvida jag inte vill ha ett par blåa som mest gör det uppenbart att det är herrskor vilket nästan känns lite pinsamt :o
Beställde ett par damskor i stor storlek nu, och så två par herrskor. Jag vill att damskorna ska passa men det lär säkerligen bli herrskorna, om något alls :meh:
 
Jag bara väntar och väntar på att markerna ska töa fram så att det går att börja cykla igen...

Ni har ju gett mig ny inspiration juh - Tack :bow:
 
12960134_1611340432523677_1151491616_n.jpg


Damskorna passade! Helt sjukt! De tom passar utan att vara för långa som skor annars blir på mig pga mina breda fötter. Herregud liksom! Helvetet frös till is till slut och grisar lärde sig flyga :eek: De viks in lite över ena stortån när jag går men iom att det inte är tänkt att jag ska gå i de mer än typ in och köpa dricka eller så i förbifarten, om ens det, så får det vara så tänker jag. Eller finns det inlägg för sånt månne?
Och den där resårflärpen på tungan, har den någon funktion? Jag begriper ju att den förmodligen håller allting på plats, men öglan på resåren menar jag?

Blev pedaler och klossar också så nu ska jag väl försöka lära mig hur i hellskotta man bär sig åt för att inte slå ihjäl sig... :D
 
Cyklar till jobbet, till stan och överallt egentligen. Det är skönt att cykla och skönt att slippa leta p-plats (dessutom är det svindyrt att parkera), så bil tar jag egentligen bara till stormarknaden. Utflyktscyklar gärna också.

Har en gammal Crescent sk trekkingcykel, dvs landsvägslok :) med 24 växlar. Skulle gärna köpa en modernare variant med skivbromsar, men denna duger bra också.

Bytte trekkinghojen mot en racehybrid. Smalare däck och sjukt mycket lättare. Så nöjd! Fast min är förra årets modell, helt i mattsvart. Skitsnygg.:)

H-Comp-Gra-Dam-3333.png
 
Den här tråden vill jag vara med i! Fullkomligt älskar att cykla
Fick dessutom leverans på den här idag:
9170908512286_1118744_1_jpg_zpswjosgn7f.jpg

Ingen värsting i MTB sammanhang, men det bästa min studentplånbok kunde åstadkomma så är otroligt nöjd:D

Så nu längtar jag ut i skogen! Och planerar även att cykla i sälen i sommar. Ska även använda den till drag med hundarna.
 
Ang lopp, den här Ica-klassikern det görs reklam om, någon som ska köra den?
Funtar på att anmäla mig själv, om än bara för själva cykeldelen :)
 
Puttar upp tråden med en fundering på cykelbyxor - brukar dessa vara supersmå i storlekarna? Finns det annars andra sätt att slippa skavsår annat än att flytta runt sadeln och slänga på gelöverdrag?
 
Jag har en cykel från 1950-talet som jag fick i present när jag fyllde 30 år. Det är min livsnjutare även om hon inte kommit ut än i år pga foglossning, snitt och sen helt enkelt ingen tid över. Men efter helgen nu så hoppas jag kunna återuppta kontakten, fast med ett vadderad rumpa för när man cyklat ett tag så är inte sadeln bekväm :meh:

En lila sån här :love:
img_4654.jpg
 
Puttar upp tråden med en fundering på cykelbyxor - brukar dessa vara supersmå i storlekarna? Finns det annars andra sätt att slippa skavsår annat än att flytta runt sadeln och slänga på gelöverdrag?

Castelli är ganska generösa i storlekarna, ligger åtminstone en storlek större än t.ex. Craft och Diadora.

Var får du skavsår?
 
Cyklar runt här i byn men behöver nog byta sadel. Varför ska dom ha tortyrredskap som sadlar nuförtiden?? Var är dom vanliga lite bredare som fanns förr??? Jo jag får köpa en ny som passar bättre än de dom levererar med som standard till min "Gamle Svarten" att ha ont i aschlet är ingen hit.
:D
 
Jag har en cykel från 1950-talet som jag fick i present när jag fyllde 30 år. Det är min livsnjutare även om hon inte kommit ut än i år pga foglossning, snitt och sen helt enkelt ingen tid över. Men efter helgen nu så hoppas jag kunna återuppta kontakten, fast med ett vadderad rumpa för när man cyklat ett tag så är inte sadeln bekväm :meh:

En lila sån här :love:
img_4654.jpg
HERMES! :heart
 
Castelli är ganska generösa i storlekarna, ligger åtminstone en storlek större än t.ex. Craft och Diadora.

Var får du skavsår?
I see, och hur är de i jämförelse med vanliga klädstorlekar?

Som någon så fint uttryckte det - på fiffi :turd: Har fixat med sadelläget och så sent som igår köpt gelöverdrag. Det hjälper men efter 1,5 mil är smärtan ett faktum.
 

Liknande trådar

Äldre Vill minnas att det finns några cyklande bukefalister, och hoppas att dessa kan komma till min undsättning. Känner mig rätt lost själv...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp