Bukefalos 28 år!

Dagen D...

Sv: Dagen D...

Och eftersom han gräver ner kroppen på sin egen mark lär han göra det på ett lämpligt ställe då han knappast vill förorena sin egen brunn. Tänk på att även älgar och annat vilt dör ute i naturen.

Det är inte bara det att vattnet kan komma att förorenas. En häst som är behandlad med diverse preparat får inte grävas ner hur som helst eftersom de olika medikamenterna kan påverka naturen lång tid framöver. Kroppen ska helst destrueras.
Älgar och annat vilt som dör ute i skogen är inte behandlade med sådana läkemedel.
 
Sv: Dagen D...

Det är inte bara det att vattnet kan komma att förorenas. En häst som är behandlad med diverse preparat får inte grävas ner hur som helst eftersom de olika medikamenterna kan påverka naturen lång tid framöver. Kroppen ska helst destrueras.
Älgar och annat vilt som dör ute i skogen är inte behandlade med sådana läkemedel.

Nu silar du nog mygg och sväljer kameler. Det allra mesta av medikamenterna kommer ut den naturliga vägen och om de vore så farliga för naturen så skulle knappast hästarna få pissa och skita ute i hagen. Så en enstaka hästkropp ute i skogen lär inte vara något problem.
 
Sv: Dagen D...

Helst skulle jag vilja ge ett sista farväl då min häst ligger till marken, men verkar ju inte hinna göra det innan avblodningen.. :cry:

Det vill du inte om den är bultad!

Mitt råd är att ta farväl innan, spar en fläta ur svansen, ta fina kort osv som minne. När hästen ligger på marken så är det en kropp, det är inte samma som innan... jag tyckte verkligen det kändes som att själen var borta (vilket på sätt och vis är skönt, bästa vännen är någon annanstans). :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 175
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp