Bukefalos 28 år!

Dagen som aldrig kommer

Då vi ändå inte ska ha samma golv börjar jag fundera på att gå lie "wild n crazy" och ta ett mönstrat golv, visst det är snyggt men kommer det vara det om tio år med?

6932387787.jpg
Jag hade kört mer klassiskt. Och isf gått wild and crazy med tapet, lättare att ändra när man tröttnar :)
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jättesnyggt golv, men tror som @Lillstrumpa att det är lättare att gå crazy med tapeten. Men, det kan ju funka med golvet med.

När mamma och hennes man gjorde om köket för en herrans massa år sedan, så blev det ramaskri från vänner & bekanta, när dom fick veta att dom skulle lasera taket blått! Man kunde ju verkligen inte ha blått tak! Det är fortfarande blått :p Då med terrakottafärgad tapet med samma blå i panel som taket och golv i terrakotta med blå detaljer. (för min del lite för mörkt å murrigt) men nu är det orange väggar, svart panel och svarta vitvaror och svart klinker/kakel vad det nu heter när det sitter ovanför diskbänk. Fortfarande samma luckor golv och tak :p Dom tar verkligen ut svängarna, så visst kan man om man vågar :p
 
Jättesnyggt golv, men tror som @Lillstrumpa att det är lättare att gå crazy med tapeten. Men, det kan ju funka med golvet med.

När mamma och hennes man gjorde om köket för en herrans massa år sedan, så blev det ramaskri från vänner & bekanta, när dom fick veta att dom skulle lasera taket blått! Man kunde ju verkligen inte ha blått tak! Det är fortfarande blått :p Då med terrakottafärgad tapet med samma blå i panel som taket och golv i terrakotta med blå detaljer. (för min del lite för mörkt å murrigt) men nu är det orange väggar, svart panel och svarta vitvaror och svart klinker/kakel vad det nu heter när det sitter ovanför diskbänk. Fortfarande samma luckor golv och tak :p Dom tar verkligen ut svängarna, så visst kan man om man vågar :p
Det köket låter verkligen spännande haha :o:D
 
Blir inte det av den enkla anledningen att mönsterpassningen inte kommer gå. Surt värre.
Tur att tvättstugan ska renoveras sen
 
Jag har tapet problem! Har ingen aning om vad vi ska ha i hallen längre, den vi valt känns inte som det kommer passa med golvet.
Är ungefär detta golvet i hallen dock lite ljusare (har ingen bild)
5589079.jpg


Jag är väldigt förtjust i dessa men vet inte om det kommer passa
3003_4286.jpg
3003_4286.jpg
images

images

Ser ut så här men vill inte ha så mörkt
images
 
Överväger om jag ska ha någon av dessa i köket
timthumb.php

timthumb.php

Om det är till någon hjälp till vad man kan ha i hallen :p
Jag gillade den med mer färg, den andra kändes lite "blekt" eller "urvattnad".
Tapeten med renar var lite svår, hade kunnat se mig den som en vardagsrumstapet, som fondvägg. Ex den mörka längst ner, med en ljusare grå tapet som går i ton med renarna.
 
Du har glömt kortet....
Jag vet! Hann aldrig med det. Ska upp igen 6-7 november, hoppas mamma inte har gjort om köket tills dess! Dom är i renoveringstagen, dom fixade nyss vardagsrummet, från att ha vart röda/mörkröda väggar och ganska mörkt och murrigt enligt mig, till nytt golv och slagit ner en vägg, och nya tapeter som var vita med typ blankt trädmönster i. Allt det hann dom med på 2 helger typ O_o Mammas man ligger borta på jobb mån-tors så dom har gjort det mesta på helgen...
 
Jag gillade den med mer färg, den andra kändes lite "blekt" eller "urvattnad".
Tapeten med renar var lite svår, hade kunnat se mig den som en vardagsrumstapet, som fondvägg. Ex den mörka längst ner, med en ljusare grå tapet som går i ton med renarna.
Vårt vardagsrum är så udda utformat att där kommer det bli en enkel tapet. Den med "hjortdjuren" (som jag, min sambo och @fryckan kommit överens om att kalla dem) finns i en annan utformning med http://www.lovelyhome.se/leverantorer/decor-maison/highlights-of-the-north/highlights-of-the-north-1
Buke vägrar bara lägga in bilden -.-

Jag lutar mest åt den nedersta också! Känns mer som något jag skulla ha
3001_4284.jpg
 
Vårt vardagsrum är så udda utformat att där kommer det bli en enkel tapet. Den med "hjortdjuren" (som jag, min sambo och @fryckan kommit överens om att kalla dem) finns i en annan utformning med http://www.lovelyhome.se/leverantorer/decor-maison/highlights-of-the-north/highlights-of-the-north-1
Buke vägrar bara lägga in bilden -.-

Jag lutar mest åt den nedersta också! Känns mer som något jag skulla ha
3001_4284.jpg
Ja den varianten var bättre! Hade säkert vart fin i en hall :) Ljus tapet brukar ju göra att rummet känns större, och hallar har ju en tendens att bli trånga på ett eller annat sätt :p
 
Ja den varianten var bättre! Hade säkert vart fin i en hall :) Ljus tapet brukar ju göra att rummet känns större, och hallar har ju en tendens att bli trånga på ett eller annat sätt :p
Så är det! Har dock valt bort den första tapeten för den kändes för ljus till nya golvet. Är bara att åka till tapetaffären för 1000 gången....
 
Fast det är renar.Hjortar har inte sådana horn.Den är fin men jag skulle nog inte valt den röda.
Renar ligger inom hjortdjur ;)
Namnet kommer ifrån att min sambo inte tycker det är renar och ogillar renar vilket också @fryckan gör :p
Tycker den röda ser lite makaber ut med samtidigt som den ändå är snygg...
Men får åka och kolla på den vita och grå.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
468
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
418
IT & mobiler Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara...
Svar
16
· Visningar
391
Senast: Lingon
·
  • Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
14 351
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp