Bukefalos 28 år!

Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är att jag (som är spruträdd) har överlevt första delen av en rotfyllning nu på morgonen. Tandläkaren var jätte gullig och förstående. Det bästa av allt var att det inte gjorde ett dugg ont och jag åkte därifrån med ett stort leende! Eller ja ett halv leende eftersom vänstra sidan av ansiktet är bortdomnat. :D
 
Dagen bästa var ridpasset på banan med världens bästa häst. Evigheter sen vi var där, men hon verkar ha vilat sig i form och var bärig och mjuk och lyssnade fantastiskt fint för hjälperna (jag borde haft en styv och stel häst att jobba med med tanke på hur lite jobb det varit). Jag fattade ingenting, men njöt varje ögonblick! :love:
Nu har jag landat i soffan med ett glas rosé, det får ses som en god tvåa på dagens bästa! :d
 
Dagens bästa är att lilla sonen lyckades trava en hel långsida BORT ifrån utgången med sin lilla ponny! Dessutom bjöd hon på två galoppsprång. :)
I3478774W676H380V20140628T161511Z.jpeg
 
Senast ändrad:
För min del var dagens bästa att hallens ena kortsida har fått panel ditsatt, som stått utan innan. De två sista Fresh ventilerna är installerade:)
Sen har jag fyndat Ikea tyg (69 innan nu 29)
 
Första dagen på närmre en vecka utan huvudvärk! Migrän rejält igår men fick sova bra och känt mig förhållandevis pigg och glad idag :) Fått lite gjort men känt att jag kan vila med gott samvete däremellan.
 
Herregud, jag fick klaustrofobi bara av att titta på bilderna! O_o Tomten var fin så om man bränner upp huset (jag tror inte bara en rivning räcker :cautious:) och bygger nytt kan det bli bra.
Äsch, det är "bara" att måla allt vitt så man ser vad det är, och så börja därifrån ;)

Tror det är ett fint hus egentligen, för den som gillar den tidens arkitektur.
 
Dagens bästa är mejlet som jag fick från ett av kusinbarnen (med hjälp av äldre syskon):

Hej! Igår åska det jettemycket, jag var rädd. Jag tänkte på alla juren i skogen med. Idag har vi ätit voflor. Nästa gång jag komer till dig så kan du handla stövlar till mig och godis. Vi kan leka Mari Popins ijen då. Det blir väl rolikt för dig!:)
 
En till bra, jag får upp armarna en bra bit ovanför axlarna nu :) väldigt trevligt! Sjukgymnastiken börjar ge resultat. Kan de sluta göra ont så förbenat dessutom vore det trevligt också, men rörlighet är trevligt!
 
Dagens positiva får återigen bli min "tantkompis"/granne 90+
Sitter hos henne och tar en fika (eller ok ett glas cava) och hon utbrister plötsligt.
"Kan inte du släppa en brakfis på min begravning? Det skulle lätta upp stämningen!"

Vad ska man svara på det?! Hahahahahhaa!??? :laugh: Lägg även till att tanten ser ut ungefär som Prinsessan Lilian vilket gjorde det hela ännu roligare
 
Dagens positiva får återigen bli min "tantkompis"/granne 90+
Sitter hos henne och tar en fika (eller ok ett glas cava) och hon utbrister plötsligt.
"Kan inte du släppa en brakfis på min begravning? Det skulle lätta upp stämningen!"

Vad ska man svara på det?! Hahahahahhaa!??? :laugh: Lägg även till att tanten ser ut ungefär som Prinsessan Lilian vilket gjorde det hela ännu roligare
Och när du gör det och alla tittar konstigt på dig svarar du bara lugnt "det var hennes önskan". :)
 
Det här har varit en bra dag! Men dagens allra bästa är telefonsamtalet om att jag gått vidare till en andra intervju för jobbet jag har sökt! :banana::bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 341
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 354
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 247
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp