Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Haha! Nog för att min hjärna ibland är oanständig också, och tydligen kan den inte formulera sig väl när den försöker att inte vara det! :p

Men för att det göra klart och tydligt, så försökte jag få fram att det här är Killen med stort K, eller iaf större K än många andra. Versaler kanske underlättar tolkandet? ;)
Fast jag får juh erkänna att jag skrattat gott och högt åt alla feltolkningar! :D

Det som gör det så kul i min värld är att jag aldrig tänkte att det kunde feltolkas. :)
 
Senast ändrad:
Haha! Nog för att min hjärna ibland är oanständig också, och tydligen kan den inte formulera sig väl när den försöker att inte vara det! :p

Men för att det göra klart och tydligt, så försökte jag få fram att det här är Killen med stort K, eller iaf större K än många andra. Versaler kanske underlättar tolkandet? ;)
Fast jag får juh erkänna att jag skrattat gott och högt åt alla feltolkningar! :D

Det som gör det så kul i min värld är att jag aldrig tänkte att det kunde feltolkas. :)
Försök inte :( :meh: :rofl: :D
Killen HAR större k än andra. Han ÄR inte killen med stort K.

gott försök till efterkonstruktion
:angel:

:D
 
Dagens bästa är att sonens kompis mamma hörde av sig till mig idag och frågade om min son ville följa med dem på cirkus ikväll för de hade en biljett över och hennes son ville att min son skulle få den. Det glädjer mig på många plan. Att mamman väljer att ge bort biljetten, att min son är omtyckt, att han ska få gå på cirkus och att han blev så glad.
 
Idag är jag på så grymt bra humör att allting känns som "dagens bästa" :banana:

Haft massor av ork för första gången på länge och därmed fått en del småfix gjort hemma :up: Har varit ute massor i solen :D och ikväll kommer småbröderna hit och äter tacos :bump:

Till och med dagens avramling kan kvala in bland det positiva, så glad är jag idag ;) Ramlade den underbara, väldigt trygga och stabila hästen jag ridit i 1,5 år nu utan incidenter när vi var ute på skrittur... Det gömde sig tydligen ett par vita hinderpinnar bakom en stock på terrängbanan som håller på att fixas till inför tävling... och alla vet ju att hinderpinnar äter hästar :nailbiting: :cautious:
 
Tillägg: glömde ju hela anledningen till att avramlingen kunde ses som positiv :banghead: Blir ju inte mycket till "bästa" om jag inte tillägger att hästen stod snällt kvar där jag tappade honom och tittade förbryllat först på mig och sedan på hinderpinnarna innan han kom fram och kollade att allt var okej med både mig och pinnarna :p och att jag, efter att ha hittat lämplig stubbe, fick ägna någon minut åt att kravla upp på honom barbacka medan han bara stod snällt och hade världens tålamod med mig :love:
 
Dagens bästa får bli skrattet jag fick när min sambo slog sönder ett glas. Han kom glatt gående förbi spisen och PANG -- helt plötsligt hade han slagit glaset mot kanten och hade bara kronan av glaset kvar i handen. Ansiktsuttrycket var priceless. :D
 
Dagens bästa är att det gick så bra för min nya medryttare idag när hon red min häst för andra gången. Jag tror att de kommer funka bra ihop! :)
 
Dagens bästa är att jag beställde senaste boken i Tony Hill och Carol Jordan-serien av Val McDermid. Längtan efter den är stor nu ;)
 
Gårdagens bästa: tror äntligen att jag har hittat en träningstyp som passar mig.

Dagens bästa: Jag är pigg och ska snart iväg på bröllop.
 
Dagens tre bästa:
Semestern har börjat!
Höet är pressat och blev kalasbra och alldeles tillräckligt för kommande säsong.
Jag ska också snart gå på bröllop.
 
Dagens bästa: att kliva upp kl 06 till en fin sommarmorgon och ta två långrundor med hästarna. Och bäst av det bästa: att min älskade men väldigt känslige fuxherre lyckades passera kor trots att de gick bara ett par meter från vägen.

Visserligen for han iväg i galopp när någon av kossorna rörde sig och en stackars joggare fick väja till sidan när en häst kom farandes lite över promenadtakt. Men när det normala varit huvudet tre meter upp i luften och tvärstopp 100 meter från närmsta varelse av kosläktet, följt av 180graderssväng och panikslagen galopp bort från faran medan ögonen rullar vilt och kontaktbarheten är noll, så var detta ett jätteframsteg!

Nu var det kontakt hela vägen även om han galopperade (framåt, utan att kasta sig runt) och lugn och fin när vi saktade av igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 219
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 124
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 042
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp